آموزش رویت

ساختمانچی

اضافه کردن یک اتاق کار در هر خانه ایده خوبی است، حتی برای افرادی که محل کارشان در خارج از منزل می باشد. شما از این مکان آرام و کاربردی در هر بار استفاده لذت خواهید برد. اما سؤال مهم این است که چگونه یک دفتر کار کارآمد برای خود طراحی کنید؟

بدین معنا که شما نیاز به یک مکانی دارید که نیازهای شما را پاسخگو باشد، اما در عین حال لذت بخش و راحت به نظر برسد. ایجاد چنین مکانی کار ساده ای نیست.

هنگامی که شما شروع به برنامه ریزی برای طراحی دکوراسیون اتاق کار و مطالعه می کنید، با تمام چالش های ممکن (از فضا و مکان تا مبلمان مناسب) روبرو می شوید. درست همانطور که برای طراحی سایر اتاق ها نیز این گونه است.

برای ایجاد یک فضای کاری مناسب در خانه شخصی لیستی از نکات مهم و ضروری را به شما ارائه می دهیم. با آگاهی از آن ها به راحتی می توانید به طرحی ایده آل دست یابید. با ساختمانچی همراه باشید.

طراحی اتاق کار در منزل

تعیین مکان مناسب

اولین نکته مهم، تعیین مکان است. حتی اگر شما حق انتخاب بین اتاق های مختلف را داشته باشید، برای نتیجه گیری از کار خود سعی کنید انتخاب خود را به درستی انجام دهید.

ما توصیه می کنیم یک مکان بسیار آرام انتخاب کنید که ترجیحاً دور از اتاق کودکان و یا اتاق نشیمن باشد. خروجی ها یک ایده فوق العاده هستند، زیرا دفتر کار شما را برای مشتریان در دسترس تر می کنند.

برای افرادی که به صورت تمام وقت کار می کنند، دفتر کار به اندازه هر اتاق دیگر در خانه حائز اهمیت است. این افراد زمان زیادی را در داخل دفتر کارشان می گذرانند. به همین دلیل باید به دفتر کارشان توجه ویژه ای کنند، نه این که آن را در اولویت دوم اهمیت قرار دهند.

یک دفتر کار مکانی برای نگهداری مدارک و اسناد با ارزش و اطلاعات کاری مهم است. شما باید آن را هنگام ترک‌کردن قفل کنید. آنچه که شما قطعاً نمی خواهید با آن روبرو شوید این است که فرزندان شما با گزارش های سالانه شما هواپیماهای کاغذی درست کنند!

تعیین مکان مناسب

دفتر کار ارگونومی

این که قرار است چند ساعت در دفتر خود وقت بگذرانید را مشخص کنید. خصوصاً کسانی که باید یک روز کاری رسمی نیز داشته باشند، پس به راحتی و آسایش خود توجه ویژه داشته باشید.

ارگونومی مناسب به شما کمک می کند از مشکلات معمولی فیزیکی، آسیب های مکرر و همیشگی مثل وضعیت نشستن، کمردرد، سندرم تونل کارپال (مشکل استخوان مچ دست) و یا خستگی چشم جلوگیری کنید.

اولین چیزی که بدان نیاز دارید یک صندلی راحت است. صندلی را انتخاب کنید که بعد از چند ساعت بدن شما را خشک و بی حرکت نکند. همچنین این امکان را برای شما فراهم کند که به آرامی به آن تکیه دهید و پاهای خود را بر روی زمین قرار دهید.

صندلی هایی که مجهز به جای قرارگیری دست هستند بسیار ایده آل می باشند. به یاد داشته باشید که حالت قرارگیری شما بر روی صندلی و این که آیا بر روی آن راحت هستید یا نه بر کار اثرگذار خواهد بود. بنابراین بهترین و مناسب ترین صندلی را خریداری کنید.

چندان به قیمت بالای آن اهمیت ندهید، چرا که خرید آن باعث می شود تمام قسمت های بدن شما در وضعیتی راحت قرار گیرند. بهترین نوع صندلی باید بزرگ، دارای یک تکیه گاه مجزا، پد و قابلیت تنظیم ارتفاع باشد.

دفتر کار ارگونومی

روشنایی مناسب

در صورت امکان، دفتر خود را نزدیک به یک منبع نور طبیعی غنی قرار دهید. فضاهای کاری روشن از لحاظ بهره وری بهترین فضاها می باشند. به همین دلیل است که شما باید هر کاری برای ورود نور به داخل دفتر کارتان انجام دهید. مثلا پنجره ها را بزرگ تر کنید، پرده ها را حذف کنید و غیره.

از سوی دیگر، باید در اتاق هایی که بسیار محدود به نور طبیعی دسترسی دارند یا اصلاً هیچ نوری به داخل آن ها نمی تابد، از چراغ های سرپوشیده قوی، چراغ های رومیزی و یا سقفی استفاده شود تا فضای کار شما را روشن کنند.

موقعیت قرارگیری کامپیوتر شما نیز اهمیت دارد و شما باید آن را به گونه ای تنظیم کنید که نور در صفحه آن منعکس نشود. نور باید در همه حال متعادل باشد، زیرا این تنها راه برای عدم آسیب به چشم و در کل برای حفظ سلامتی شما است.

روشنایی مناسب

سامان دهی حرفه ای

اجازه دهید یک نکته را خاطر نشان شویم، یک دفتر کار شلوغ کارایی بالایی ندارد. دفتر کار باید آرام بوده و همیشه تمیز باشد. شما باید بدانید هر چیز کجا نگهداری می شود تا زمان ارزشمند خود را در تلاش برای پیدا کردن وسایل هدر ندهید.

بخوانید!  دیوار شاخص در دکوراسیون داخلی

اگر حجم کار شما اجازه مرتب‌کردن فایل ها را به شما نمی دهد، می توانید 10 دقیقه پس از اتمام کار را به سازماندهی و مرتب کردن دفتر کار خود اختصاص دهید. مرتب نگاه‌داشتن وسایل برای هر دفتر کار امری ضروری است.

شما باید این مکان را به خوبی سازماندهی و مرتب کنید. مرتب کردن وسایل موجود در کمدها، کشوها و یا قفسه های بزرگ به شما در مرتب نگاه‌داشتن تمام فایل های مهم کمک می کند. با این حال، افرادی هستند که هرج و مرج و بی نظمی را دوست دارند و شلوغی مانع از کار کردن آن ها نمی شود.

سامان دهی حرفه ای

سبک دکوراسیون داخلی

افرادی که کار آن ها به صورت تمام وقت است دقیقاً می دانند دکوراسیون دفتر کار آن ها چه قدر اهمیت دارد. آن ها بیش از 40 ساعت در هفته در دفتر کار خود وقت می گذرانند که اساساً به این معنی است که این افراد بیشتر در اتاق کار خود هستند تا دیگر قسمت های خانه.

این امر باعث می شود دفتر کار برای این افراد در درجه اول اولویت قرار گیرد. همین امر انگیزه ای برای زیباکردن آن ایجاد می کند. واضح است که برای دکوراسیون دفتر کار می توان از بازسازی لوازم قدیمی و یا تهیه لوازم گران قیمت مدرن استفاده کرد که همگی به بودجه شما بستگی دارند.

حقیقت این است که شما لزوماً مجبور نیستید هزینه زیادی برای زیبا کردن دفتر کار خود بپردازید. استفاده از کاغذ دیواری گران قیمت و عتیقه های قرون وسطی اجباری نیست!

در اصل می توانید از چیزهایی استفاده کنید که فکر می کنید الهام بخش ترین هستند و حس خوبی به شما می دهند، مثلاً می توانید مجموعه ای از کتاب ها را در یک قفسه کتاب زیبا قرار داده و رنگ آمیزی آن را به صورتی که مناسب است انجام دهید.

اگر شما طرفدار فیلم هستید، مجموعه ای از پوسترها را خریداری کنید و آن ها را در قاب های سفید مدرن آویزان کنید. اگر دوست دارید دکوراسیون محیط کاری شما ساحلی باشد، می توانید از کاورها و کوسن های بژ با بافت های شنی استفاده کنید. می بینید که همه چیز امکان پذیر است و به خود شما بستگی دارد.

سبک دکوراسیون داخلی

استفاده از گل و گیاه

هیچ راه حلی ارزان قیمت تر از استفاده از گل و گیاه برای آرامش فکر و روح در دفتر نیست. گیاهان هوا را با اکسیژن بیشتری طراوت می بخشند و تنها با نگاه‌کردن به آن ها می توان حس آرامش و سرزندگی پیدا کرد.

اگر فکر می کنید زمان لازم برای مراقبت از گیاهان را ندارید، می توانید گیاهانی را انتخاب کنید که نیازی به توجه و مراقبت زیاد ندارند.

استفاده از گل و گیاه

استفاده از تلفن خصوصی

این که شما در خانه فعالیت می کنید، بسیار عالی است؛ زیرا مجبور به تحمل کردن ترافیک، سر و کله زدن با افراد زیاد و یا به هم خوردن برنامه های کاری خود نیستید.

با این حال، داشتن یک دفتر کار در خانه به این معنی است که فضای کاری خود را با کل خانواده به اشتراک می گذارید و این امر شامل اشغال کردن خطوط تلفن، اینترنت کم سرعت و یا حتی حواس پرتی های جدی است که قابل تحمل نیستند.

یکی از کارهایی که می توانید برای آسان تر کردن کار خود انجام دهید استفاده از یک خط تلفن اختصاصی برای اتاق کار است.

انجام این کار معجزه ای برای کار شما خواهد بود، زیرا هنگامی که منتظر یک تماس مهم هستید دیگر نگران این نیستید که کسی خط تلفن را اشغال کند و شما این گونه می توانید اعتماد مشتریان خود را جلب کنید که احتمالا چنین چیزی با یک خط تلفن خانگی امکان پذیر نیست.

در این صورت، هیچ کس به ایمیل های صوتی شما دسترسی نخواهد داشت و مشتریان هنگام پاسخ دادن تلفن توسط فرزند شما دیگر سردرگم نخواهند شد. اگر این یک گزینه برای اعتبار کسب و کار شما نیست، توصیه می کنیم یک تلفن همراه یا یک خط اینترنت تهیه کنید.

استفاده از تلفن خصوصی

راحتی و آسایش

شما به یک دفتر برای کار کردن نیاز دارید تا استراحت اما آیا تا به حال به این اندیشیده‌اید که شما به یک مکانی برای مطالعه و یا جایی برای یادگیری در آن در زمان استراحت نیاز دارید؟ به همین دلیل است که هر دفتر باید دارای صندلی های راحت، به ویژه کاناپه و میزهای کوچک در کنار آن باشد.

بخوانید!  چگونه یک الگوی رنگ خنثی خلق کنیم!

وسایل رنگارنگ و بالشت های طرح دار برای تقویت خلاقیت عالی هستند و مطمئنا مشتاقانه به دنبال هر لحظه برای استفاده کردن از آن ها خواهید بود. استفاده از انواع رنگ در اطراف به شما کمک می کند که خلاقانه فکر کنید و راه حل های نوین پیدا کنید.

آیا باور دارید که بهترین ایده ها زمانی به ذهن خطور می کنند که اصلاً انتظارش را ندارید؟ دفتر کار خود را به یک مکان راحت تبدیل کنید و این ایده را امتحان کنید!

راحتی و آسایش

عملکرد

اجازه دهید دفتر کار چیزی باشد که واقعا باید باشد. همانگونه که به افرادی که از مشکل بی خوابی رنج می برند توصیه می شود هنگام بی خوابی از رفتن به اتاق خواب اجتناب کنند، به شما هم توصیه می شود از دفتر کار برای کار کردن استفاده کنید، نه چیز دیگر.

مکانی را انتخاب کنید که کارایی داشته باشد، حتی یک میز کوچک در آشپزخانه می تواند یک مکان مناسب برای کار کردن در نظر گرفته شود، البته اگر در هنگام کار کردن راحت باشید.

تنها کافی است که یک گوشه را انتخاب کنید و در آن یک قفسه کتاب یا یک کمد برای نگهداری فایل ها قرار دهید، این کار به شما امکان متمرکز شدن بر روی کار را می دهد.

موضوع دیگری که باید در نظر گرفته شود خلاص شدن از شر صداهای اضافی و آزار دهنده است. اکثر افراد از اثرات منفی میزهای قدیمی که صدای ناهنجار ایجاد می کنند آگاه نیستند. بنابراین، دقت کنید که همه کاغذهای غیر ضروری، مدادها، شارژرها و کاغذهای آب نبات را از خود دور کنید، زیرا آن ها می توانند حواس شما را پرت کنند!

عملکرد

انتخاب مبلمان راحت و مناسب

به طور کلی دو نکته در مورد دفتر کار خانگی باید در نظر گرفته شود: راحتی و کاربرد. فضای دفتر کار خانگی باید به اندازه کافی راحت و از بازده بالایی برخوردار باشد.

زمانی که به خریداری مبلمان اداری مناسب برای دفتر کار خود در خانه فکر می کنید باید مواردی را در نظر بگیرید که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

انتخاب مبلمان راحت و مناسب

صندلی های چرخ دار از جمله انواع مبلمان های اداری هستند که در دفتر کارهای خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. خرید انواع چرمی مبلمان های اداری نیازمند صرف هزینه زیادی می باشد و در انواع مختلفی وجود دارند.

صندلی های ارگونومیک از گران ترین انواع صندلی های اداری محسوب می شوند. اندازه گیری دقیق اتاق و در نظر گرفتن فضای لازم برای استفاده از مبلمان اداری از دیگر عواملی است که باید در هنگام انتخاب مبلمان اداری در نظر گرفته شود.

توجه داشته باشید که اتاق های خالی همیشه بزرگ تر به نظر می رسند؛ بنابراین فضای اتاق را در هنگام پر شدن با وسایل مختلف نیز در نظر بگیرید.

مبلمان اداری چرمی

استفاده از یک میز و صندلی به طور قطع فضای زیادی اشغال می کند. در کنار آن ها استفاده از یک کتابخانه و میز و صندلی برای پذیرایی از مراجعین نیز باعث می شود فضا سریع پر شو.

مبلمانی برای اتاق کار خود انتخاب کنید که بیشترین کاربرد را در دفتر کارخانگی شما دارد. شاید شما به خرید مبلمانی شیک و جذاب علاقمند باشید، اما این مبلمان آن طور که باید مورد استفاده قرار نگیرد و با این کار تنها هزینه ای اضافی پرداخت کرده اید.

از خرید میزهای کوچکی که فضای کافی برای قرار دادن وسایل ندارند و برای قرار دادن وسایل نیاز به کشوهای اضافه است خودداری کنید.

چقدر زمان در اتاق کار خود سپری می کنید؟

تخمین میزان زمانی که در اتاق کار خود می گذرانید عامل مهمی در میزان راحتی فضا تلقی می شود. اگر میزان زمانی که از اتاق کار خود استفاده می کنید کوتاه است و مراجعین زیادی به آن جا رفت و آمد می کنند، استایل دفتر مهم تر از راحتی آن می باشد. اگر زمان زیادی در اتاق کار خود هستید به میزان راحتی آن باید توجه ویژه ای داشته باشید.

اتاق کار

نتیجه

دفتر کارخانگی شما باید با توجه به فضا و نیازهای شما طراحی شود. زمانی را برای ارزیابی این نیازها قبل از اقدام به طراحی اتاق صرف کنید. با یک انتخاب صحیح، می توانید دفتر کار اداری شیک، راحت و کارامد برای خود تهیه کنید.

در انتها، تعدادی از ایده های طراحی دفتر کار خانگی را برای شما کاربران گرامی آماده کرده‌ایم که امیدواریم از تماشای آن ها لذت ببرید و جهت ایده‌گرفتن استفاده نمایید.

دفتر کار خانگی
دفتر کار کوچک
دفتر کار بزرگ
طراحی دفتر کار
ساخت دفتر کار
دفتر کار در منزل
دفتر کار کلاسیک
دفتر کار شیک
مدل دفتر کار
دفتر کار به سبک روستیک
دفتر کار به سبک مینیمال