آموزش رویت

ساختمانچی

در تکمیل دکوراسیون داخلی ادارات، نحوه انتخاب مبلمان اداری بسیار حائز اهمیت است. همانطور که می دانید مبلمان نه تنها در منازل بلکه در محیط های اداری نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا تمام شرکت ها و ادارات به این المان ضروری نیازمند هستند.

در گذشته واژه مبلمان تنها به یک مفهوم واحد اشاره داشت اما در حال حاضر مبلمان مجموعه ای از میز، صندلی، مبل، قفسه بندی و… را در بر می گیرد. خرید مبلمان برای یک محیط اداری وظیفه ای بسیار حساس است؛ زیرا مبلمان اعتبار شرکت و یا اداره را به ارباب رجوعان نشان می دهد.

مبلمان در بخش های مختلف یک فضای اداری از جمله اتاق کنفرانس، اتاق مدیریت، اتاق استراحت، اتاق کارمندان، اتاق انتظار و … قابل استفاده می باشد.

مهم ترین عاملی که در زیبایی مبلمان اداری نقش دارد نحوه چیدمان آن هاست. اصولاً در طراحی محیط های اداری از یک طراح برجسته به منظور انتخاب، خرید و چینش مبلمان کمک می گیرند.

ادارات مکانی پرتردد هستند و دکوراسیون آن ها علاوه بر زیبایی باید راحتی و اسایش را برای ساکنین به ارمغان بیاورد و مبلمان بخش مهمی از دکوراسیون آن هاست که باید به آن توجه شود. با این مقدمه در ادامه این نوشته از ساختمانچی به معرفی مبل های ادارات ضروری می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مدل مبلمان اداری

انواع مبلمان اداری

مبلمان اداری تنها مبل های مدرن، ساده، ال شکل، صندلی راحتی ادارات و… را در نمی گیرد، بلکه سایر المان های کاربردی نظیر میز، صندلی، فایل ها، پارتیشن ها و… را نیز شامل می شود. این نوع مبلمان شامل انواع زیر می باشد:

انواع مبلمان اداری

مبلمان مدرن

در دنیای مدرن امروز با وجود ایده ها و طرح های مختلفی که در دکوراسیون اداری اجرا می شوند استفاده از میز و صندلی مدرن رواج پیدا کرده است. یک دکوراسیون داخلی مدرن نیازمند المان های مدرن و شیک است، از این رو هنگامی که وارد فروشگاه های عرضه مبلمان می شوید با تنوعی از مبلمان اداری لوکس مواجه خواهید شد.

مبلمان اداری مدرن

در شرکت های تجاری بزرگ به دلیل رونق کسب و کار و جلب اعتماد مشتریان، مبلمان مدرن جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. این مدل مبلمان نه تنها زیبایی و جذابیت فضا را دوچندان می کند، بلکه حریم خصوصی برای کارمندان مختلف ایجاد می نماید. پارتیشن های شیک و زیبا نیز جزء مبلمان ادارات قرار می گیرند که در کنار میز و صندلی فضایی مدرن به نمایش می گذارند.

عکس مبلمان اداری

میز اداری

در محیط های اداری از میزهای مختلفی استفاده می شود که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. انواع میز اداری شامل میز مدیریتی، میز منشی، میز کنفرانس، میز کارمندی و میز گروهی می باشد.

در طراحی میزهای اداری از ارگونومی خاصی استفاده می شود تا راحتی و آسایش برای کاربران فراهم گردد. این میزها دارای ابعاد مختلفی هستند که با توجه به حرفه موردنظر خریداری می شوند. انواع میزهای اداری به شرح زیر می باشند:

میز اداری

میز مدیریت

میز مدیریتی مدرن و میز مدیریتی کلاسیک در دسته میز مدیریت قرار می گیرند و دارای طرح و رنگ متنوع و همخوان با سلیقه تمام افراد به بازار عرضه می شوند. قیمت میز مدیریتی با توجه به جنس و مدل آن متفاوت است، برخی از آن ها قیمت مناسب و برخی دیگر به دلیل کیفیت بالای جنس خود گران تر هستند.

بخوانید!  روش های نورپردازی اتاق خواب

به منظور خرید میز مدیریتی می توانید به مراکز فروش میز مدیریت مراجعه نمائید و با توجه به فضای موردنظر نسبت به انتخاب ابعاد میز مدیریت اقدام نمائید. هنگام ورود به برخی فروشگاه ها ممکن است عبارت میز مدیریت ارزان به گوش شما برسد، اما این را بدانید که گاهی اوقات پایین‌بودن قیمت حاکی از بی کیفیتی کالاست.

میز مدیریت و کنفرانس مدرن از نظر جنس به انواع میز مدیریت چوبی و میز مدیریت ام دی اف و از نظر مدل به میز مدیریتی سلطنتی و میز مدیریت ساده دسته‌بندی می شود.

میز مدیریت

میز کنفرانس

در تمام شرکت ها و ادارات اتاقی مجزا برای برگزاری جلسات و کنفرانس ها در نظرگرفته می شود. میز کنفرانس مخصوص چنین فضایی است و علاوه بر ایجاد جلوه ای زیبا در اتاق، مکانی مناسب برای گردهمایی افراد فراهم می نماید.

تنوع میز کنفرانس اداری بالاست و بر اساس طرح و رنگ و حتی ابعاد مورد نظر می توان نسبت به خرید آن اقدام نمود. قیمت انواع میز کنفرانس مدرن متفاوت است و از ارزان تا گران به راحتی می توانید مدل دلخواه را انتخاب کنید.

میز کنفرانس

میز کارمندی

میز کارمندی از جمله پرکاربردترین میزهای اداری است که در ادارات، شرکت ها و دفاتر مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اصولاً پایه های میزهای اداری از قابلیت تنظیم برخوردارند و افراد مختلف می توانند با توجه به وضعیت خود از آن ها استفاده کنند. قیمت میز کارمندی در مقایسه با میز مدیریتی پایین تر است.

میز کارمندی

صندلی اداری

انواع صندلی های اداری در مدل های مختلف در بازار موجود هستند. این صندلی ها با توجه به وضعیت فیزیکی بدن، چیدمان مبلمان و نوع کاربرد انتخاب می شوند.

صندلی اداری نیلپر، صندلی اداری بتیس، صندلی اداری آرتمن، صندلی اداری داتیس و صندلی اداری لیو از جمله صندلی های با کیفیت در بازار هستند که راحتی و آسایش را برای کاربران به ارمغان می آورند.

اصولاً بهترین صندلی اداری، صندلی اداری چرخشی جک دار است. این صندلی ها از قابلیت تنظیم برخوردار هستند و با استفاده از جک می توان ارتفاع آن ها را کم یا زیاد کرد. صندلی هایی که با ارگونومی خاص طراحی و تولید می شوند از ایجاد آسیب به ستون فقرات جلوگیری می کنند.

صندلی اداری

کانتر اداری

اگر به ادارات و دفاتر مختلف مراجعه کنید بی شک کانتر یا پیشخوان را خواهید دید. این کانترها رابط بین ارباب رجوع و کارمندان هستند و در مکان هایی که فضای آن ها کوچک است استفاده می شوند. تنوع کانترها همانند سایر المان های اداری بالاست و با توجه به دکوراسیون فضای موردنظر می توان نسبت به خرید آن ها اقدام نمود.

کانتر اداری

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری از جمله المان های ضروری در برخی ادارات است، زیرا فضا را به خوبی تفکیک می کند و آسایش را برای کارمندان به ارمغان می آورد.

بخوانید!  انواع پارتیشن بندی خانگی

جداکننده یا پارتیشن اداری در انواع پارتیشن بندی اداری شیشه ای و چوبی به صورت تک جداره و دو جداره تولید و نصب می گردد. قیمت پارتیشن اداری با توجه به ابعاد و متریال به کاررفته در ساخت آن متفاوت می باشد.

پارتیشن اداری

خرید مبلمان اداری

اگر برای خرید مبلمان اداری به مراکز فروش این محصولات مراجعه کنید با تنوعی از برندها مواجه می شود. از جمله انواع مبلمان اداری با کیفیت می توان مبل آذران، مبلمان اداری قصر چوب، مبلمان نیلپر، مبل اداری لیو، مبلمان چیله، مبلمان اداری کارنو، مبلمان اداری داتیس، مبلمان اداری بنکو، مبلمان موج، مبل اداری ژاویز، مبلمان آفن، مبل سیلا، مبلمان اداری فیکا، مبلمان اداری آرام گستر، مبل اداری ایستا، مبلمان اداری بینو، مبل اداری تیس، مبلمان اداری آفو، مبلمان فطرس، مبل اداری نوژن، مبلمان اداری آدینا، مبلمان ارتمن را نام برد.

مهم ترین نکته ای که در خرید مدل های مختلف مبلمان اداری باید به آن توجه کنید استاندارد و ارگونومیک‌بودن آن هاست. در محیط های اداری کارمندان و مدیران ساعت ها بر روی صندلی نشسته و به کار خود مشغول می شوند، از این رو انتخاب یک صندلی خوب سلامتی و آسایش را برای آن ها به ارمغان می آورد.

همچنین مبل و صندلی هایی که خریداری می شوند باید با دکوراسیون فضا سازگار باشند در غیر این صورت نوعی ناهنجاری ایجاد خواهد شد.

خرید مبلمان اداری

نکات پایانی

همانطور که می دانید مبلمان مختلف قیمت های متفاوتی دارند اما هر چه قابلیت ها و کیفیت آن ها بالاتر باشد مسلماً قیمت آن ها نیز بالاتر خواهد بود. مبل های ارزان قیمتی که به بازار عرضه می شوند کیفیت پایینی دارند و نمی توان از دوام و استحکم آن ها اطمینان حاصل کرد.

مبلمان نباید آنقدر ارزان باشد که بی کیفیتی خود را نشان دهد و نه آنقدر گران که نتوان آن را با بودجه معمولی خریداری کرد. اگر انتخاب و خرید مبلمان به درستی صورت گیرد بازده کارمندان ادارات بالاتر می رود، زیرا آن ها کمتر احساس خستگی می کنند و ستون فقرات آن ها آسیب نخواهد دید.

امیدواریم مطالعه این نوشته اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرارداده باشد. در صورت تمایل می توانید نظرات و تجربیات خود را در خصوص خرید مبلمان اداری با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.

مبلمان اداری سفید
مبلمان اداری کوچک