آموزش رویت

ساختمانچی

آیا با فاکتورهای مهم و اساسی در هنگام خرید و انتخاب سینک ظرفشویی آشنایی دارید؟ سینک ظرفشویی یکی از تجهیزاتی است که حضور آن در آشپزخانه الزامی می باشد.

زیبایی و طول عمر بالا دو فاکتور اصلی در انتخاب سینک مناسب محسوب می شود که در هنگام خرید باید به آن ها توجه شود. این المان، مدل ها و جنس های متفاوتی دارد و با توجه به کاربرد و نوع عملکرد در آشپزخانه، انتخاب می شود.

علاوه بر آن، موارد دیگری نظیر ضخامت سینک، ابعاد، کاربرد و ایمنی سینک نیز حائز اهمیت است. در این نوشته از ساختمانچی سعی کردیم نکات مهم در انتخاب سینک ظرفشویی به شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از آن ها راحت تر و اصولی تر اقدام به انتخاب نمائید. این نکات به شرح زیر می باشند.

نکات مهم در انتخاب سینک ظرفشویی

  • قبل از خرید سینک ظرفشویی در ابتدا باید ابعاد آن را در نظر بگیرید. بهتر است قبل از نصب کابینت اقدام به خرید سینک ظرفشویی کنید. سینک ها با توجه به مدل خود دارای ابعاد و اندازه های تفاوتی هستند، به همین دلیل آن ها را باید بر اساس دکوراسیون داخلی و مساحت آشپزخانه خود انتخاب نمائید.
  • نکته دیگری که در مورد اندازه سینک باید بدان توجه کنید رعایت نمودن چند سانتی متر فاصله در اطراف آن است. اگر آشپزخانه شما کابینت دارد، حدود 5 سانتی متر فاصله از دو طرف سینک را در نظر بگیرید تا در حین نصب سینک دچار مشکل نشوید.
سینک دایره ای
  • سینک ها معمولاً دارای یک، دو و یا سه کاسه هستند. با توجه به نیازتان و اینکه چه مقدار از سینک ظرفشویی استفاده می کنید، اقدام به انتخاب آن نمائید.
  • عمق کاسه سینک و انحنای دیوارهای آن به کاربرد آن در آشپزخانه بستگی دارد. در انتخاب سینک ظرفشویی به ضخامت آن توجه کنید. سینک هایی که ضخامت کمی دارند در اثر ضربه به راحتی تو می روند و سطح آن نیز دچار خراشیدگی می شود.
  • شما هم می توانید سینک کوچک در آشپزخانه خود نصب کنید و هم می توانید از کارایی های یک سینک بزرگ بهره ببرید. هر کدام از این سینک ها خود دارای انواع مختلفی هستند، بنابراین نمی توان گفت تمام سینک های کوچک دارای ابعاد مشابه اند، بلکه گاهی اوقات سایز سینک ظرفشویی به جزئیات دیگری نظیر شکل سینک و نحوه نصب آن نیز بستگی دارد.
سینک دوقلو

چگونه جنس سینک را انتخاب کنیم؟

متریالی که سینک از آن تولید می شود نمای سینک و نحوه تاثیرگذاری آن بر طراحی داخلی آشپزخانه را نشان می دهد. استیل ضدزنگ از جمله متریال های بسیار رایج است. این متریال اگر برای تولید سینک مورد استفاده قرار گیرد، بسیار زیبا و جذاب به نظر می آید.

بخوانید!  آموزش جداسازی سینک ظرفشویی از کانتر

استیل بسیار مقاوم است و به راحتی تمیز می شود، اما نمی توان آن را برای ساخت مدل های گوناکون به کار برد. استیل ضد زنگ در آشپزخانه های مدرن و یا صنعتی خیلی طبیعی به نظر می آید.

سینک استیل

سینک هایی که از جنس پرسلین یا چینی تولید می شوند اصولاً در حمام رایج تر هستند تا در آشپزخانه های مدرن و معاصر. تنها عیب سینک چینی این است که ظروف شیشه ای اگر با ضربه به آن اصابت کنند، شکسته خواهند شد.

سینک چینی

سینک های سنگی ظاهری بسیار خنک و زیبا دارند، اما قبل از پسند کردن آن، معایب این نوع سینک را مدنظر قرار دهید. اول از همه این سینک ها مستعد خراشیدگی و لکه هستند و به مراقبت ویژه نیاز دارند.

سینک سنگی

سینک گرانیتی از جمله سینک های بسیار مقاوم و بادوام محسوب می شود، اما ظاهر خال خالی آن مورد پسند تمام افراد واقع نیست. البته لازم به ذکر است که تمام این سینک ها خال خالی نیستند. شما می توانید طرحی یکپارچه، زیبا و تک رنگ بیابید که با آشپزخانه مدرن یا معاصر شما همخوانی داشته باشد.

نکات پایانی

در حال حاضر سینک های دایره ای شکل بسیار رایج اند. این سینک ها بسیار شیک به نظر می رسند و بسیار کاربردی نیز می باشند. آنها نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ هستند و با استفاده از متریال های مختلف با رنگ ها و روکش های مختلف در بازار موجود می باشند.

این بدان معناست که شما گزینه های بسیاری برای انتخاب پیش رو دارید و می توانید در مورد سایر جزئیات طراحی سینک نیز تصمیم گیری کنید. این را به خاطر بسپارید که سینک های گرد برای قرارگرفتن در گوشه آشپزخانه بسیار ایده آل هستند.

بخوانید!  ه‍ر آنچه قبل از خرید بهترین سینک ظرفشویی باید بدانید!

سینک های مدرن با خطوط صاف و تمیز و طرح های مینیمالیسمی در تمام آشپزخانه های سبک معاصر رایج هستند و معمولاً در داخل کانتر آشپزخانه تعبیه می شوند.

در مقایسه با سینک های دایره ای شکل، تمیز کردن آن ها به دلیل داشتن گوشه سخت است. اما مهم ترین مزیت استفاده از آن ها، نمای مدرنی است که در آشپزخانه به تصویر می کشند، خصوصاً در آشپزخانه هایی که سینک در کابینت جزیره آن ها تعبیه شده است.