آموزش رویت

ساختمانچی

استفاده از حفاظ شومینه برای خانواده هایی که فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارند، بسیار ضروری می باشد. اگر شومینه شما از نوع زغالی یا چوب سوز می باشد و جلوی آن باز است، بهتر است برای آرامش خیال و نداشتن نگرانی بابت نزدیک شدن بچه ها به آتش، از حفاظ یا گارد محافظ شومینه استفاده نمایید.

محافظ های شومینه علاوه بر کاور و اسکرین مقابل شومینه، سبب زیبایی و جذاب تر شدن شومینه نیز می شوند و اثری هنری و عنصری دکوراتیو را به دکوراسیون داخلی خانه شما می افزایند.

حفاظ های شومینه ها انواع و مدل های مختلفی دارند که می توانید براساس نوع شومینه و سلیقه خود، نمونه مناسب را انتخاب نمایید. در ادامه این نوشته از ساختمانچی عکس برخی از زیباترین مدل های تزیینی حفاظ شومینه را فراهم کردیم. با ما همراه باشید.

ایده ها و مدل های حفاظ شومینه

حفاظ چوبی

حفاظ ساده و برنجی

اگر سبک دکوراسیون خانه و شومینه شما مینیمالیستی است، بهتر است حفاظی ساده و مطابق با این سبک را برای شومینه خود بکار برید.

استفاده از یک محافظ ساده برنجی می تواند چهره شومینه را زیبا کند و کاری کند که ظاهر شومینه عالی به نظر برسد، بدون این که از درخشش خاصی برخوردار باشد.

حفاظ ساده

حفاظ فانتزی

این حافظ شومینه بسیار زیبا و منحصربفرد می باشد و قرار گیری آن در مقابل شومینه، می تواند درخشندگی بسیار زیبایی را ایجاد کند. این گارد شکلی فانتزی دارد و به خوبی وظیفه ایمنی را انجام می دهد.

رنگ طلایی این اسکرین زمانی که در مقابل خاکستر مشتعل شده قرار می گیرد، درخشش فوق العاده ای را به وجود می آورد.

حفاظ فانتزی

حفاظ با الگوی شورون

شورون از جمله الگوهایی است که هم در سبک کلاسیک و هم در سبک مدرن کاربرد دارد. از این الگو در دکوراسیون داخلی خانه ای که می خواهید شور و شوق را به جریان بیاندازید، استفاده می شود.

بخوانید!  مینیمالیسم، سبکی مدرن در دکوراسیون داخلی

این گارد محافظتی به خوبی شومینه را ایمن می کند و خیال شما را از بابت نزدیک شدن کودکان به آن راحت می نماید.

حفاظ شورون

حفاظ سلطنتی

این مدل حفاظ بسیار زیبا است و به گونه ای به نظر می رسد که انگار برای فیلمی تولیدشده و نوعی حس رمزآلود ماجرایی و تخیلی را به شومینه می بخشد و آن را هیجان انگیز جلوه می دهد.

حفاظ سلطنتی

حفاظ روستیک

حفاظی که در تصویر زیر مشاهده می کنید به سبک روستیک می باشد و برای شومینه های سنتی و روستایی مناسب است. مدل های شاخ و برگ بکاررفته در این حفاظ، بافت طبیعی را در دکوراسیون داخلی منزل شما تکمیل و تقویت می نماید.

حفاظ روستیک

حفاظ مدل پاراوان

مدل شومینه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید در عین سادگی، بسیار زیبا می باشد. این اسکرین از فلز تولیدشده و بر روی آن یک توری نصب گردیده تا به خوبی از شعله های آتش محافظت کند. این مدل همانند پاراوان یا پارتیشن می باشد و نمای شومینه را بسیار منحصربفرد و جذاب جلوه می دهد.

حفاظ طرح پاراوان

استفاده از نرده در اطراف شومینه

می توانید از نرده ها استفاده کنید و اطراف شومینه را با آن حصار بکشید. این گونه هم خطر نزدیک‌شدن کودکان به حداقل می رسد و هم این که نمایی نوستالژی را به نمایش می گذارد.

حفاظ نرده ای

حفاظ شیشه ای

شیشه از جمله متریال هایی است که امروزه در ساخت دیوار شومینه یا قسمت روبه رویی آتش شومینه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید از شیشه هایی که به این منظور استفاده می شوند و نشکن هستند، استفاده نمایید و یک حفاظ شیشه ای را در مقابل شومینه به نمایش بگذارید.

حفاظ شیشه ای

سخن آخر

امیدواریم مدل ها و طرح های ارائه شده در این نوشته از ساختمانچی توانسته باشد ایده های خوبی را در جهت انتخاب حفاظ یا گارد مناسب برای شومینه، در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشد. نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد این عکس نوشته با ما در میان بگذارید.

بخوانید!  زیبایی فرش دستباف در دکوراسیون داخلی

در انتهای این مطلب، تعدادی دیگر از زیباترین عکس های حفاظ تزیینی شومینه را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم که امیدواریم از دیدن آن ها لذت ببرید و جهت ایده‌گرفتن از آن ها استفاده نمایید.

حفاظ شومینه
حفاظ نرده ای طلایی
گارد شومینه
حفاظ پنجره ای
حفاظ مشبک
حفاظ شیشه ای مدرن
گارد شومینه مدرن
گارد شومینه هلالی شکل