آموزش رویت

ساختمانچی

آیا با طراحی داخلی و دکوراسیون سالن انتظار کلینیک آشنایی دارید؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با ایده های طراحی کلینیک ها آشنا شوید.

مطب ها و مراکزی که روزانه افراد بسیاری را می پذیرند باید دارای دکوراسیونی تمیز، مرتب و ایده آل باشند، زیرا مدت زمان انتظار افراد در این مکان ها طولانی است و آن ها نباید احساس خستگی و دلزدگی کنند.

در حال حاضر توجه به سلامتی و روحیات افراد موضوعی بسیار مهم است که طراحان دکوراسیون داخلی همواره به آن توجه می کنند. هر چند زیباسازی فضا هدف اصلی اکثر طراحان داخلی است، اما چگونگی ارتباط افراد با این فضا و حسی که از حضور در آن بدست می آورند نیز مهم می باشد.

سالن انتظار کلینک ها مکانی است که بیماران و همراهان آن ها مدت زیادی را در آن سپری می کنند. یک طراح یا معمار دکوراسیون سالن انتظار کلینیک را باید به گونه ای طراحی کند که بیماران در آن احساس راحتی کنند و از این که وقت خود را در آن می گذرانند احساس رضایت داشته باشند.

چه چیزی سالن انتظار را از سایر بخش های کلینیک مجزا و متفاوت می کند؟ در این نوشته از ساختمانچی به معرفی عوامل موثر در ایجاد دکوراسیون ایده آل و مناسب برای سالن انتظار می پردازیم. با ما همراه باشید.

عوامل موثر در طراحی سالن انتظار

اجرای نورپردازی ایده آل

استفاده از منابع متعدد نورپردازی نظیر لامپ های دکوراتیو، لامپ های سقفی، لوسترهای ساده و… نقش بسیار مهمی در روشنایی سالن انتظار ایفا می کنند. علاوه بر آن در طول روز نیز باید امکان استفاده از نور طبیعی وجود داشته باشد.

پنجره ها و درب های شیشه ای به راحتی می توانند نور طبیعی خورشید را وارد فضا نمایند. هنگامی که بیماران وارد سالن می شوند باید احساس خوبی داشته باشند و با کسب آرامش بیشتر استرس از آن ها دور شود.

بخوانید!  مزایای استفاده از کابینت PVC

لامپ هایی که نور گرم دارند حسی از گرما به بیماران منتقل می کنند و فضا را دنج تر نشان می دهند. برای آشنایی با انواع لامپ روشنایی می توانید به نوشته مورد نظر در سایت مراجعه نمائید.

اجرای نورپردازی ایده آل

انتخاب مبلمان مناسب

سعی کنید مکانی دنج و راحت برای بیماران ایجاد کنید تا مدت زمانی که در سالن به سر می برند احساس نارضایتی نکنند. در حال حاضر مبلمان و یا صندلی های راحتی با رنگ، جنس، سایز و مدل های متفاوت در بازار موجود هستند که با توجه به فضای موردنظر می توان نمونه دلخواه را انتخاب و در سالن قرار داد.

هر چند استفاده از صندلی و مبلمان معمولی از نظر اقتصادی مقرون بصرفه است، اما برای ایجاد مکانی رضایت بخش و راحت برای بیماران و همراهان، انتخاب مبلمان باید بر اساس دو معیار راحتی و زیبایی صورت گیرد. 

انتخاب مبلمان مناسب

استفاده از تکنولوژی

این روزها در مطب ها، کلینیک ها و سالن های انتظار مدرن از تکنولوژی برای سرگرم‌کردن بیماران در طول مدت انتظار استفاده می شود. اینترنت از جمله تکنولوژی هایی است که می توان آن را در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار داد.

علاوه بر آن وسایلی که برای تست های سلامتی مورد استفاده قرار می گیرند و یا تبلت هایی که حاوی اطلاعات مربوط به سلامتی، انواع بیماری ها، تغذیه و… می باشند نیز می توانند به عنوان عوامل سرگرم‌کننده و لذت بخش در اختیار افراد قرار گیرند.

گاهی مدت انتظار ممکن است دقیقه ها طول بکشد، از این رو جلب رضایت افراد حاضر در سالن و فراهم‌کردن امکانات برای آن ها امری بسیار ضروری است که حتماً باید بدان توجه شود.

بخوانید!  بررسی محصولات استیل البرز

برای افرادی که علاقه ای به کار با اینترنت ندارند و تنها با تماشای برنامه های تلویزیون وقت خود را می گذرانند، نصب یک تلویزیون دیواری ایده ای بسیار مناسب خواهد بود. 

استفاده از تکنولوژی

نصب آثار هنری

یکی دیگر از المان هایی که در طراحی اینگونه مکان ها مورد توجه قرا می گیرد آثار هنری نظیر تابلو است. نصب تابلوهای هنری و یا تزئین فضا با استفاده از گل و گیاه تاثیر بسزایی در روحیه افراد و تغییر حس و حال آن ها می گذارد.

عناصر دکوراتیو زیبایی فضا را دوچندان می کنند و حسی از هنر و زیبایی به بیننده منتقل می نمایند. علاوه بر آن گاهی یک اثر هنری زیبا می تواند توجه فرد را به خود جلب و اضطراب را از وی دور کند.

نصب آثار هنری

انتخاب دکوراسیون مناسب

با انتخاب یک طرح ایده آل فضایی گرم و مثبت ایجاد کنید. از رنگ هایی که منجر به تقویت انرژی در افراد می شود استفاده نمائید. همواره این نکته را مدنظر بگیرید که دکوراسیون سالن انتظار باید با توجه به نیاز بیماران و افراد صورت گیرد و هدفمند باشد. ایجاد دکوراسیونی که روحیه افراد را بالا برده و حسی عالی در آن ها به وجود می آورد مهم ترین هدف یک طراح است. 

انتخاب دکوراسیون مناسب

کلام پایانی

آن چه در این نوشته از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه نکات مهمی در خصوص طراحی دکوراسیون سالن های انتظار کلینیک های پزشکی و زیبایی می باشد. امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید. در صورت تمایل می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد این نوشته با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.