آموزش رویت

ساختمانچی

­آیا تاکنون فکر کرده اید فایده اتاق زیرشیروانی برای شما چیست؟ خوشبختانه افرادی که دارای فضای زیرشیروانی بزرگ هستند می توانند در خانه های خود طراحی واقعا معرکه ای انجام دهند.

ما فرض می کنیم شما هیچ تصمیم گیری درباره این که چگونه اتاق زیرشیروانی را به اتاق خواب تبدیل کنید ندارید. ما برای شما چندین ایده درباره اتاق خواب زیرشیروانی جمع آوری کردیم که می توانند به شما کمک کنند.

طراحی اتاق خواب در قسمت زیرشیروانی خانه شما، هم به اتاق هویت می بخشد و هم چشم اندازی زیبا خواهد داشت. علاوه بر آن بر قیمت خانه شما نیز اثر خواهد گذاشت. آیا برای تبدیل اتاق زیرشیروانی به اتاق خواب مستر آماده اید؟ پس در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید.

آیا اتاق زیرشیروانی قابل سکونت است؟

آیا اتاق خواب های زیرشیروانی برای سبک زندگی شما مناسب هستند؟ داشتن یک اتاق زیرشیروانی واقعا محشر است؛ اما شما باید مطمئن باشید که تغییر دادن این اتاق از حالت سنتی واقعا امکان پذیر می باشد.

این کار یک راه حل راحت و آرامش بخش است. اما آیا واقعا شما حاضرید که هر زمان به وسایل شخصی خود احتیاج دارید از پله بالا بروید؟ مورد دیگری که می تواند این کار را محدود کند داشتن کودکان کوچک است. باید اتاق آن ها تا حد امکان به اتاق شما نزدیک باشد.

وقتی بچه ها بزرگ می شوند شما فضای بیشتری برای برپاکردن فضاهای شخصی برای خود دارید. شما می توانید ایده های طراحی اتاق زیر شیروانی را اجرا نمائید.

اتاق زیرشیروانی

آیا بررسی های حرفه ای را انجام داده اید؟

چقدر مطمئن هستید که اتاق زیر شیروانی شما برای افرادی که در آن می خوابند مناسب است؟ از امن بودن اتاق اطمینان حاصل کنید و از یک پیمانکار بخواهید محل را بررسی کند تا امکان بازسازی اتاق زیر شیروانی را ارزیابی نماید.

پیمانکار ارزیابی می کند که آیا اتاق خواب مستر برای زیرشیروانی ایده خوبی است یا نه و نظرات دیگری برای نصب تجهیزات امنیتی و ایده های بهتر ارائه می دهد.

زیرشیروانی

حمام اتاق زیر شیروانی

فرض کنید شما یک فضای کافی برای حمام اتاق زیر شیروانی دارید، حمام را درست در بالای حمام طبقه پایین قرار دهید. چنین برنامه بازسازی اتاق زیرشیروانی برای اجراکردن خیلی راحت تر و مقرون به صرفه تر است. همچنین شما را از نصب لوله و تهویه جدید معاف می کند.

حمام اتاق زیر شیروانی

تقویت کف و دیوارهای اتاق زیر شیروانی

قبل از انتقال مبلمان و وسایل با ارزش به اتاق زیرشیروانی، باید فکر کنید آیا روشی وجود دارد که سازه و ظاهر اتاق زیرشیروانی را بهبود بخشد. برای بازسازی اتاق زیر شیروانی سرانجام باید از متخصص کمک بگیرید.

یک روش خوب برای شروع بازسازی اتاق زیرشیروانی بررسی کف اتاق است. نه تنها باید به فکر بهبود نمای بصری در اتاق باشید بلکه باید استحکام تیرهای کف اتاق را نیز محک بزنید تا مشخص شود چقدر می توانند وزن تحمل کنند.

تاکنون، در این اتاق ها فقط جعبه، لباس و صندلی های قدیمی قرار داشته است. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که آن ها به اندازه کافی قدرت دارند که وزن اتاق مستر را تحمل کنند. باید بهترین راه حل ها را اتخاذ کنید تا ایده های بازسازی اتاق زیرشیروانی را عملی کنید.

تقویت سازی می تواند هزینه بازسازی کلی اتاق زیر شیروانی را افزایش دهد. اما حتی وقتی به نظر می رسد کف اتاق تحمل بار را دارد، بررسی مقاومت آن الزامی است.

اگر بخواهید یک حمام در اتاق داشته باشید به کمک لوله کش نیاز دارید تا لوله ها را تعمیر کند یا عملیات نصب را انجام دهد. نهایتا شما می توانید خودتان جزئیات را بررسی نمایید تا مکان مناسبی برای قرار دادن وسایل پیدا کنید.

طراحی راه پله

بهترین روش برای دسترسی ایمن به اتاق زیرشیروانی، ساخت یک راه پله دائمی است. ما راه پله مارپیچ را پیشنهاد می کنیم چون فضای زیادی اشغال نمی کند.

بخوانید!  بررسی محصولات شرکت اخوان

برخلاف راه پله های مستقیم که 10 تا 15 فوت هستند، می توان از راه پله دو طرفه با پاگرد استفاده کرد. با توجه به فضای موجود، شما می توانید اتاق خواب های زیر شیروانی را با دیوارهای شیب دار طراحی کنید.

نصب سیستم تهویه هوای سرد و گرم

قبل از خیال پردازی های زیاد در مورد ایده های رویایی طراحی اتاق خواب زیرشیروانی به یاد داشته باشید که اتاق زیرشیروانی بخشی از خانه شماست که بیشتر از جاهای دیگر در معرض شرایط آب و هوایی قرار دارد،

یعنی هوای گرم/سرد را خیلی سریع تر از اتاق های دیگر از دست می دهد. در یک فضای زیرشیروانی تکمیل شده، شما احتیاج به نصب سیستم تهویه هوا، سیستم گرمایشی و عایق های قوی خواهید داشت.

آیا این اتاق گرم/سرد خواهد بود؟

هزینه تکمیل اتاق زیرشیروانی چقدر است؟

قبل از شروع بازسازی اتاق لازم است که برنامه ریزی مالی دقیقی انجام دهید و هزینه های بازسازی را محاسبه کنید. برای مثال، اتاق های زیرشیروانی قدیمی برای سیستم سرمایشی گرمایشی و تهویه مطبوع کار بیشتری نیاز دارند، یعنی کارهای نصابی زیادی باید انجام شود.

به علاوه، وقتی شما برنامه ریزی می کنید که اتاق زیر شیروانی را به اتاق نشیمن تبدیل کنید یا برای آن راه پله بسازید این هزینه ها به طور قابل ملاحظه ای بالا می رود.

بنابراین، بستگی به شما دارد که تصمیم بگیرید آیا این سرمایه گذاری برای پیاده سازی ایده های اتاق زیرشیروانی ارزش راحتی که بعد از آن به دست می آورید را دارد یا نه.

اگر تصمیم به فروش خانه خود دارید این کار قیمت خانه را افزایش می دهد. بهترین راه این است که برای هر مورد بازسازی نزد متخصص بروید تا هزینه کارهای بازسازی را برای شما تخمین بزند.

مدل اتاق زیرشیروانی

آیا برنامه شما فرار از قانون است؟

یک ایده خوب این است که قوانین محلی ساختمان و طراحی های زیرشیروانی را که مطابق با الزامات ساخت پنجره و استاندارد اتاق خواب هستند را رعایت کنید. امیدواریم که هرگز در موقعیت خطرناکی قرار نگیرید، اما بهتر است الزامات ایمنی را رعایت کنید تا پشیمان نشوید.

به علاوه، پنجره های اتاق مزیت های زیادی دارند، این پنجره ها نور خورشید را به داخل اتاق خواب مستر زیرشیروانی شما می آورند.

استفاده از نور طبیعی

از آنجایی که اتاق های زیر شیروانی معمولا محل های محصورشده زیر سقف خانه شما هستند، فراهم‌کردن نور طبیعی به داخل اتاق واقعا می تواند برای برنامه های تبدیل اتاق های زیرشیروانی خیلی قدیمی به اتاق خواب مساله ای جدی باشد.

بعضی مالکان خوش شانس پنجره رو به بام از پیش‌ساخته شده دارند، اما افراد دیگر باید قطعا فضایی برای حداقل یک پنجره ایجاد کنند.

آیا به نور طبیعی دسترسی دارید؟

استفاده از رنگ مناسب

نکته اساسی که باید موقع تبدیل اتاق زیرشیروانی به اتاق خواب رویایی یا حتی یک دفتر کار در زیرشیروانی به خاطر داشته باشید این است که یک پالت رنگ طبیعی انتخاب کنید.

تاثیر رنگ های تیره این است که فضا را کوچک و غیر دوستانه نشان می دهند یعنی آن ها فضا را بیشتر محصور می کنند. از طرف دیگر، رنگ های روشن ظاهر اتاق زیرشیروانی را بزرگ تر و ریلکس تر نشان می دهند.

ما به شما توصیه می کنیم از رنگ های سفید، بژ، زرد و خاکستری روشن استفاده کنید؛ زیرا آن ها نور طبیعی را بیشتر منعکس می کنند.

از چه رنگ هایی استفاده کنیم؟

طراحی سقف

عدم استفاده از رنگ های تیره برای سقف اتاق خواب، یک قانون است. زیرا اتاق بدون رنگ های تیره با طراوت خواهد بود و حسی مثبت منتقل می کند. سطوح تیره دربالای سر آزار دهنده هستند و فضا را کوچک تر از چیزی که هست نشان می دهند.

بنابراین، اگر اندازه دیوارها متوسط یا کمی تیره تر از سقف باشد یا اتاق خواب زیرشیروانی سقف کوتاهی داشته باشد، از رنگ روشن برای سقف استفاده کنید تا اتاق روشن و بزرگ به نظر برسد.

سقف باید چگونه باشد؟

طراحی تخت خواب

برای طراحی اتاق خواب زیرشیروانی، تختخواب را در موقعیت ایده آل قرار دهید، ترجیحاً  آن را نزدیک به دیوار و دور از راه پله بگذارید.

بخوانید!  ویژگی درب های کابینت ساخته شده از لمینت

سقف بالای تخت نباید زیاد کوتاه باشد به این ترتیب هر بار که از روی تخت بلند می شوید سرتان به سقف برخورد نمی کند. طبق معمول، تخت را با یک یا دو پاتختی و یک میز کوچک یا آباژور که سبک خاصی به اتاق شما می دهد ست کنید.

تختخواب باید به چه شکل باشد؟

استفاده از پنل ها

پنل کاری عمودی برای فضاهای کوچک و محدود مخصوصا برای اتاق خواب زیرشیروانی کوچک می تواند راه حل خوبی باشد. پنل های عمودی، ارتفاع اتاق را زیاد نشان می دهند و باعث می شوند ارتفاع اتاق بلندتر از مقدار واقعی به نظر برسد.

از طرف دیگر، پنل کاری افقی اتاق های زیر شیروانی فضا را عریض تر نشان می دهد یعنی برای فضاهای باریک واقعا مفید است.

استفاده از پنل ها

دکوراسیون اتاق باید چگونه باشد؟

اگر سرگردان ماندید که چگونه دکوراسیون اتاق زیرشیروانی را به اتمام برسانید حس راحتی را با انواع بالشت های راحت، فرش های نرم، شمع های معطر و آینه های سه طرفه تجربه کنید.

زیرشیروانی تنها نقطه در خانه است که واقعا خصوصی می باشد؛ بنابراین از هر آیتمی که شما را ریلکس می کند و ابتکاری می باشد، استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق باید چگونه باشد؟

وقتی اتاق زیر شیروانی قابل سکونت باشد می تواند به شگفت انگیزترین اتاق خواب مستر تبدیل شود. هزینه بازسازی اتاق زیرشیروانی با توجه به میزان کار و زیربنای موجود متفاوت است.

بهترین ایده های اتاق خواب مستر زیرشیروانی می تواند این فضا را به یک جای امن و دور از سروصدا تبدیل کند که نمای زیبایی از فضای بیرون خانه دارد.

بنابراین، قبل از این که بچه ها تصمیم به استفاده از این مکان برای تمرین موسیقی بگیرند به فکر تبدیل اتاق زیر شیروانی به یک اتاق خواب دنج باشید. اتاق خواب زیرشیروانی یک فضای خصوصی است، اما در عین حال چشم انداز بسیار زیبایی هم دارد.

تصور کنید زیر یک پنجره سقفی رو به آسمان می خوابید و با نوازش نور ملایم خورشید بیدار می شوید. آیا این صحنه بهترین تصویر برای شروع روزتان نیست؟ زیرشیروانی، فضایی است که اغلب نادیده اش می گیرند یا از آن استفاده نادرست می شود.

از فضای بزرگ کنار گذاشته شده اتاق زیرشیروانی می توان استفاده خاص کرد. آیا می دانید که اتاق زیرشیروانی می تواند به یک اتاق خواب رویایی جادار که در مکان خاصی در خانه قرار دارد تبدیل شود؟

اگر به دنبال تبدیل این فضای بدون استفاده به مکانی خاص هستید ایده های زیادی برای دکوراسیون اتاق خواب زیرشیروانی وجود دارد که به شما کمک می کند.

اتاق خوب زیرشیروانی

کلام پایانی

اگر به دنبال تبدیل اتاق زیرشیروانی بی مصرف خود به مکانی فوق العاده هستید این ایده ها برای شما الهام بخش می باشد. این ایده های الهام بخش به شما برای ایجاد یک اتاق خواب منحصر به فرد کمک خواهند کرد.

مهم نیست شما به دنبال چه سبکی برای بازسازی اتاق زیر شیروانی هستید. مهم هم نیست که مشتری شما چه سبکی را دوست دارد، ایده های موجود در این نوشته به شما کمک می کنند که یک مکان خاص ایجاد کنید.

اتاق خواب زیرشیروانی این مزیت را دارد که فضاهای بی استفاده را به کار می گیرد. با استفاده از این ایده ها می توانید اتاق خواب خود را حتی بهتر از اتاق های موجود در طبقات اصلی بسازید.

با الهام از این ایده ها برای بازسازی زیرشیروانی، شما قادر خواهید بود یک اتاق خواب با هر سبک و طرحی که می خواهید بسازید.

ساختن یک اتاق خواب یا هر مکان دیگر در زیر شیروانی، یک پروژه جالب و سرگرم کننده است و ایده هایی که در این نوشته هستند به شما در مورد کاری که می خواهید انجام دهید کمک می کنند.