آموزش رویت

ساختمانچی

سنگ کورین یک متریال مصنوعی است که خواص آن به کوارتز شباهت زیادی دارد. در ساخت کورین از پلیمرهای اکریلیک ترکیب شده با سایر مواد معدنی و سنگی استفاده می شود.

این سنگ مصنوعی دارای ویژگی، مزایا و معایبی می باشد که در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بیان آن ها و جزئیات لازم در این زمینه می پردازیم. با ما همراه باشید.

ویژگی های سنگ کورین

همان گونه گفته شد، سنگ کورین یک سنگ مصنوعی است که در ترکیب آن از پلیمرهای اکریلیک، آلومینیوم و بوکسیت که نوعی سنگ معدنی می باشد، استفاده شده است.

این ترکیبات پایه سبب شده است که این سنگ شباهت زیادی به سنگ های طبیعی داشته باشد. این متریال نیز مانند سایر محصولات توسط کارخانه ها و برندهای متفاوتی ساخته می شود.

یکی از نکات مهم در ساخت این سنگ ها اندازه آن می باشد. این سنگ عموما در اندازه های یکسانی تولید می شود. کورین در بیش تر مواقع از 360 سانتی متر طول، 75 سانتی متر عرض و 12 میلی متر ضخامت برخوردار می باشد.

اگرچه ضخامت این متریال عموما یکسان است، اما در برخی موارد می تواند متفاوت باشد. از این رو به طور کلی می توان گفت، هرچه این محصول ضخیم تر باشد از قیمت بالاتری برخوردار است. همچنین نمونه های ضخیم تر از مقاومت بالاتری برخوردار هستند و کمتر آسیب می بینند.

از دیگر ویژگی های سنگ کورین می توان به قابلیت رنگ پذیری آن ها اشاره کرد. این امکان وجود دارد که از رنگ های مختلف برای رنگ آمیزی این سطوح استفاده کرد.

برای انجام این کار لازم است در ابتدا با استفاده از یک سمباده با درجه سختی 400 سطح موردنظر را سمباده زد و سپس نسبت به رنگ آمیزی آن اقدام شود. سمباده زنی سطج موردنظر سبب می شود رنگ به خوبی بر روی سطح جذب شود.

این سنگ مصنوعی نسبت به سنگ گرانیت سبک تر است و می توان در قسمت های مختلف از آن استفاده کرد. سبک‌بودن این سنگ نسبت به سنگ گرانیت حمل و نصب آن را آسان می کند.

نحوه تمیز کردن سنگ کورین

برای تمیز کردن سطح این متریال می توان از یک پارچه میکروفیبر به همراه اسپری های تمیز کننده استفاده کرد. به منظور پاک کردن هر روزه سطح کورین از اسکراب ها استفاده نکنید.

برای انجام این کار بهتر است از پاک کننده هایی که پایه آمونیاک دارند استفاده نمایید. استفاده از شوینده هایی هم چون شیشه پاک کن ها جایز نیست. هم چنین نباید برای سطوح براق و تیره از محلول های پاک‌کننده قوی استفاده کنید. استفاده از پاک کننده‌های شیمیایی قوی را فراموش کنید.

بخوانید!  سنگ پلیمری چیست؟

حال سوال این جاست که آیا این سنگ نیاز به سیلر زدن دارد؟ در جواب این سوال باید گفت از آن جایی که کورین غیر متخلخل می باشد، از مقاومت کافی برخوردار است و نیاز به استفاده از سیلر بر روی آن نیست.

سنگ کورین

مزایای استفاده از سنگ کورین

استفاده از سنگ کورین مزایایی به همراه دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

  • این سنگ از قابلیت اتصال به صورت یکپارچه برخوردار می باشد. این بدان معناست که در محل اتصالات هیچ گونه درزی وجود ندارد.
  • این سنگ دارای رنگ های متفاوتی می باشد که از جمله می توان به رنگ های سفید، خنثی، پاستیلی، خاکی، رنگ های تیره و سیاه و رنگ های روشن اشاره کرد؛ بنابراین می توان گفت امکان استفاده از آن در سبک های مختلف دکوراسیون داخلی وجود دارد.
  • کورین در برابر تغییرات دمایی مقاوم است و تغییری در آن ایجاد نمی شود. این سنگ می تواند تا دمای 100 درجه سانتی گراد را تحمل کند.
  • سنگ کورین از قابلیت ضد لک و ضد جرم برخوردار می باشد.
  • این سنگ قابل ترمیم می باشد. قابلیت ترمیم‌شونده سنگ کورین یکی از مهم ترین مزایای استفاده از این سنگ می باشد.
  • از ویژگی های مهم این سنگ می توان به عدم وجود هرگونه خلل و فرج بر روی آن اشاره کرد. از این رو می توان گفت سطح آن غیر متخلخل می باشد. همین ویژگی سبب می شود که این سنگ در برابر نفوذ مایعات مقاوم شود.
  • از دیگر مزایای استفاده از این متریال می توان به قابلیت خم پذیری آن ها اشاره کرد. به عبارت دیگر می توان گفت سنگ کورین از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشد.
  • یکی دیگر از مزایای سنگ های کورین، تنوع طرح و رنگ آن می باشد. این سنگ توسط کارخانه ها با برندهای مختلف تولید می شوند و دارای رنگ و طرح های مختلفی می باشد.
  • این سنگ از طول عمر بسیار بالایی برخوردار می باشد.
  • این سنگ مصنوعی با توجه به ویژگی های منحصربفرد خود از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشد.
  • نگهداری از کورین آسان است و نیاز به مراقبت های ویژه ای ندارد.
بخوانید!  مس و کاربرد آن در ساختمان

معایب استفاده از سنگ کورین

در کنار مزایایی که در بالا به آن ها اشاره شد، این سنگ معایبی نیز دارد که البته تعداد آن ها در برابر مزایای آن بسیار کم می باشد. برای مثال:

  • اگر از این سنگ برای ساخت کانتر آشپزخانه استفاده کردید، باید بدانید که نباید اجسام داغ را بر روی آن قرار دهید. چرا که این کار سبب ایجاد تغییر رنگ در این سنگ می شود. البته که در صورت بروز چنین اتفاقی کورین قابل تعمیر می باشد، اما با این حال بهتر است از انجام این کار خودداری نمایید.
  • این سنگ به مرور زمان شفافیت خود را از دست می دهد و ظاهر آن همانند روز اول نیست.

کاربرد سنگ کورین

سنگ مصنوعی کورین دارای کاربردهای متفاوتی می باشد که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم. یکی از موارد استفاده از سنگ کورین استفاده از آن به عنوان سنگ کانتر آشپزخانه می باشد.

این سنگ از سطح یکنواختی برخوردار می باشد و همان طور که در بالا گفتیم، ضد لک است و خاصیت آنتی باکتریال دارد، به همین دلیل می تواند گزینه ای مناسب برای کانتر بشمار آید. به طور کلی می توان گفت یکی از موارد پر کاربرد این سنگ در آشپزخانه و به عنوان صفحه کانتر و جزیره آشپزخانه می باشد.

از دیگر موارد استفاده آن در آشپزخانه می توان دیوارپوش بین کابینتی اشاره کرد. از آن جایی که تمیز کردن این سنگ بسیار آسان می باشد، گزینه ای بسیار مناسب برای استفاده در آشپزخانه است.

سینک ظرفشویی کورین از دیگر المان هایی است که در ساخت ان از این سنگ مصنوعی استفاده می شود. این سینک ها از ظاهری یکپارچه برخوردار بوده و بدون هیچ گونه درز و شکافی به کابینت متصل می شود. عدم وجود درز و شکاف از جمع شدن هرگونه آلودگی جلوگیری می کند و محیطی کاملا بهداشتی ایجاد می نماید.

سینک ظرفشویی کورین

همچنین از این سنگ می توان در سرویس های بهداشتی نیز استفاده کرد. خاصیت آنتی باکتریال سنگ کورین آن را به نمونه ای مناسب برای آزمایشگاه ها نیز تبدیل کرده است.

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی یکی از انواع سنگ با نام سنگ کورین پرداختیم. امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت ببرید. در صورت تمایل نظرات خود را با ما در میان بگذارید.