آموزش رویت

ساختمانچی

در حالی که چین سرگرم ساخت یک بیمارستان هزار تخت خوابی فوری در عرض ۱۰ روز در شهر ووهان مرکز شیوع ویروس کرونا است مقامات این شهر اعلام کردند قرار است یک بیمارستان دیگر را با ظرفیت ۱۳۰۰ تخت در ظرف ۱۵ روز آینده احداث کنند.

احداث فوری این دو بیمارستان در شرایطی است که چین در تعطیلات سال نوی چینی بسر می‌ برد، با این حال قرار است بدون توجه به تعطیلات، چین همه امکاناتش را برای ساخت این دو بیمارستان به کار برد. شهر ووهان به دلیل افزایش شمار بیماران با کمبود تخت روبه رو شده است و از این رو ضروری است که چنین بیمارستانی به سرعت در آنجا احداث گردد. این بیمارستان قرار است در مساحتی به متراژ ۲۵ هزار متر مربع ساخته شود. طراحی و اجرای آن از ۲۳ ژانویه سال ۲۰۲۰ آغاز و قرار است قبل از ۳ فوریه تکمیل شود. کارگران فعال در ساخت این بیمارستان ۳ برابر حقوق عادی را دریافت می کنند.

چینی ها پیش از این هم تجربه چنین اقدامی داشته اند. به دنبال شیوع گسترده بیماری مرگبار سارس در چین در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ میلادی که جان ده‌ها نفر را گرفت، یک بیمارستان برای مداوای مبتلایان در شهر پکن با فعالیت ۷هزار کارگر در مدت ۶ روز و هفت شب ساخته شد.این بیمارستان در منطقه چانگ پینگ در حومه شهر پکن و در مساحتی به میزان ۲۵ هزار متر مربع توسط ارتش چین احداث شد بعد از ساخت این بیمارستان ۶۸۰ نفر از مبتلایان سارس به سرعت در آن بستری شدند که فقط ۸ نفر آن ها جانشان را از دست دادند.

بخوانید!  تهرانی‌ها و کرجی‌ها به گوش باشند!

یک مقام چینی گفته است مراکز درمانی ووهان از رسیدگی به خیل مراجعین ناتوان شده اند به همین دلیل احداث این بیمارستان ضروری است. از این رو ده‌ ها بیل مکانیکی و کامیون و صدها کارگر در حال فعالیت برای ساخت این بیمارستان هستند.

آمارها نشان می دهد که حدود4 هزار نفر به ویروس مرموز معروف به کرونا مبتلا شده‌ اند و 106 نفر نیز جانشان را از دست داده اند. چینی‌ ها گفته‌ اند دومین بیمارستان را در ۱۵ روز برای مقابله با این بیماری می سازند.