آموزش رویت

ساختمانچی

نخستین عنصری که در بدو ورود به خانه توجه شما را جلب می کند جاکفشی است. این وسیله کاربردی نه تنها مکانی مناسب برای نگهداری کفش ها فراهم می کند، بلکه در ایجاد زیبایی و حفظ نظم در ورودی خانه نیز بسیار تاثیرگذار است.

اگر به مراکز فروش انواع جاکفشی مراجعه کنید با تنوعی از مدل ها رو به رو خواهید شد. در حال حاضر هیچ نگرانی بابت انتخاب بهترین جا کفشی برای منزل وجود ندارد؛ زیرا تنوع طرح، رنگ و جنس این وسیله بسیار بالاست و با توجه به دکوراسیون منزل و تعداد کفش ها به راحتی می توان نسبت به خرید مدل دلخواه اقدام نمود.

در این نوشته از ساختمانچی قصد داریم به معرفی انواع جاکفشی در بازار بپردازیم. با آگاهی از انواع مدل ها به راحتی می توانید جاکفشی مورد نظر خود را خریداری کنید. با ما همراه باشید.

انواع جاکفشی براساس جنس

غالبا جا کفشی را از ام دی اف، چوب و یا فلز می سازند که هر یک ویژگی هایی دارند که در ادامه به بررسی هر یک از متریال به کاربرده در ساخت جا کفشی پرداختیم.

جاکفشی ام دی اف

ام دی اف MDF از جمله فرآورده های چوب است که از آن برای ساخت کمد دیواری، کمد لباسی، تخت خواب، درب، کابینت آشپزخانه، جا کفشی و سایر المان های مشابه چوب استفاده می شود.

این متریال از خرده های چوب و چسب تحت فشار و دمای بالا تولید و برای مصارف مختلف در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

جا کفشی های ام دی اف دارای روکش های متنوع هستند؛ از جمله روکش ملامینه، روکش براق یا هایگلاس، روکش چوب و روکش وکیوم. در حال حاضر جاکفشی ام دی اف در طرح ها و مدل های گوناگون تولید می شوند و به دلیل وزن سبک و مقاومت بالا بسیار مورد استقبال افراد قرار می گیرند.

لازم به ذکر است که جاکفشی وکیوم بیشترین سهم را در بازار به خود اختصاص داده است، زیرا در برابر ضربه بسیار مقاوم است و با تنوع رنگ و ظرافت خود نظر مشتریان را جلب می نماید.

جاکفشی ام دی اف

جاکفشی چوبی

چوب یکی از متریال های طبیعی است که به علت دارا بودن رنگ و بافت متفاوت زیبایی بی نظیری را به نمایش می گذارد. جاکفشی چوبی از جمله وسایلی است که همخوانی بی نظیری با سبک روستیک دارد. از این رو قرار دادن آن در دکوراسیون روستیک ایده ای فوق العاده است.

این المان در ابعاد، اشکال و طرح های گوناگون تولید می شود و شما با توجه به سلیقه خود می توانید مدل دلخواه را انتخاب نمائید.

جاکفشی چوبی

جاکفشی فلزی

جاکفشی فلزی ظاهری بسیار ساده دارد اما مکانی مناسب برای قراردادن انواع کفش فراهم می نماید. جا کفشی فلزی که در زیر مشاهده می کنید از جمله المان هایی است که در عین سادگی، نظم و ترتیب را در ورودی منزل شما به ارمغان می آورد.

جاکفشی فلزی جدید در رنگ ها و اشکال مختلف در بازار موجود است و شما می توانید طبق سلیقه خود مدل دلخواه را انتخاب نمائید. قیمت جاکفشی فلزی در مقایسه با سایر متریال ها ارزان تر است.

جاکفشی فلزی

مدل های مختلف جاکفشی

جا کفشی براساس طرح و مدلی که تولید می شود به دسته هایی تقسیم می شود که هر یک زیبایی خاص خودش را دارد. مدل های زیبایی از جا کفشی را در ادامه توضیح داده می شود.

جاکفشی داشبوردی

جاکفشی داشبوردی به مدلی اطلاق می شود که هر درب آن خود دارای دو یا سه طبقه است. این مدل از جمله لوکس ترین مدل هایی است که قابلیت نگهداری چندین جفت کفش را دارد.

بخوانید!  سبک ژاپنی، خلوت ترین سبک در دکوراسیون داخلی

در برخی از مدل ها یک کشو در قسمت فوقانی تعبیه می شود تا بتوان واکس و وسایل دیگر را در آن جا داد. مدل داشبوردی در رنگ های مختلف نظیر سفید، قهوه ای، طلایی و… به بازار عرضه می شود.

جاکفشی داشبوردی

جاکفشی سه تکه

این جا کفشی جدید از جمله شیک ترین و جادارترین مدل هایی است که از متریال های مختلف نظیر چوب طبیعی و ام دی اف تولید می شود.

این مدل به دو صورت کلاسیک و مدرن و دارای درب ساده یا درب کرکره ای به بازار عرضه و در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

این وسیله کاربردی با نام جاکفشی پلکانی نیز شناخته می شود. برای خرید آن به سایت های معتبر مراجعه کنید، زیرا این سایت ها محصولات خود را باکیفیت برتر و قیمت مناسب تر تولید می کنند.

جاکفشی سه تکه

جاکفشی ایستاده

جاکفشی ایستاده بهترین گزینه برای دکوراسیون آپارتمان های کوچک می باشد، از این رو به جاکفشی آپارتمانی نیز مشهور است. افراد می توانند با توجه به نیاز خود نسبت به انتخاب تعداد طبقات آن اقدام کنند. قیمت این مدل با توجه به تعداد طبقات آن متفاوت می باشد.

جاکفشی ایستاده

جاکفشی دیواری

مدل دیواری این وسیله ضروری همانند کمد دیواری بوده و نوعی کمد جاکفشی است که فضای مناسب برای نگهداری کفش ها فراهم می کند.

این مدل به صورت قفسه ای یا درب دار تولید و در اختیار مشتری قرار می گیرد. برخی از آن ها داخل کمد و برخی دیگر به شکل مجزا و کم جا طراحی و تولید می شوند.

جاکفشی دیواری

جاکفشی پایه دار

این مدل همانطور که از نامش پیداست دارای پایه بوده و به راحتی می توان فضای زیر آن را تمیز نمود. جاکفشی پایه دار در مدل های مختلف تولید می شود. برخی از این مدل ها به جاکفشی پایه مبلی معروف هستند، زیرا پایه آن ها همانند پایه مبلمان است.

جاکفشی پایه دار

ایده های استفاده از فضاهای مختلف خانه به عنوان جاکفشی

امروزه طراحان و معماران طرح های متنوعی برای ساخت جاکفشی در خانه ارائه داده اند، طرح هایی که باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای خانه شده و علاوه بر آن دکوراسیون آن را زیباتر نشان می دهند. در ادامه به بیان این ایده های کاربردی می پردازیم:

کابینت چوبی کفش

کابینت هایی که برای نگهداری کفش ها تولید می شوند مزایای مختلفی دارند. آن ها با نمای بی نظیر خود زیبایی فوق العاده ای در فضای خانه ایجاد می کنند و عنصری کاربردی در دکوراسیون منزل به شمار می آیند.

چوب متریالی طبیعی است و هیچ نوع آلرژی ایجاد نمی کند. به همین دلیل کابینت چوبی ایده آل ترین گزینه برای قراردادن کفش ها محسوب می شود. این کابینت ها قابلیت نگهداری تعداد زیادی کفش را دارند و از فضای بالای آن ها می توان برای قراردادن سایر اشیا استفاده نمود.

کابینت چوبی کفش

فضای زیر راه پله

فضای زیر راه پله مکانی مناسب برای ساخت جاکفشی است. با توجه به اندازه پله ها و فضای زیر آن ها می توان یک جاکفشی جادار برای قرار دادن کفش ها تعبیه نمود.

شما می توانید کفش هایی که زیاد از آن ها استفاده نمی کنید را در زیر راه پله ها قرار دهید و کفش هایی که روزانه مورد استفاده قرار می گیرند را در کنار درب ورودی بگذارید.

فضای زیر راه پله

فضای زیر تخت خواب

برخلاف ظاهر کوچک آپارتمان می توان فضاهای مختلفی در آن یافت که بتوان اشیا گوناگون را جاسازی نمود. فضای زیر تخت مناسب ترین مکان برای قرار دادن کفش هاست خصوصاً اگر این فضا به صورت قفسه بندی طراحی شود.

فضای زیر تخت خواب

نگهداری کفش ها در سطل

یکی دیگر از روش های نگهداری کفش قراردادن آن ها در سطل های رنگی است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید از سطل های بزرگ که درون یک قفسه قرار گرفته‌اند برای نگهداری کفش استفاده‌شده که این روش از ایجاد آشفتگی و هرج و مرج در فضا جلوگیری می نماید.

نگهداری کفش ها در سطل

آویزان‌کردن کفش ها

آویزان کردن کفش ها به شیوه زیر باعث نظم دهی به آن ها شده و دسترسی به کفش ها را آسان می نماید. در گوشه ای از دیوار اتاق یا درون کمد می توان با نصب یک میله و قلاب های نگهدارنده کفش های خود را مرتب بچینید.

آویزان نمودن کفش ها

قفسه های شناور

استفاده از قفسه شناور نیز راهکار جالبی برای نگهداری کفش ها می باشد. با نصب قفسه های شناور دیواری کفش های خود را مرتب در آن قرار دهید و فضایی مرتب در خانه خود ایجاد کنید.

قفسه های شناور

آویزان‌کردن کفش ها بر روی دیوار

آویزان نمودن کفش ها بر روی دیوار نیز می تواند روش جالبی برای مرتب کردن کفش ها باشد. اگر خواستار طرحی متفاوت هستید می توانید از این روش برای نگهداری کفش ها در خانه استفاده نمائید.

آویزان کردن کفش ها بر روی دیوار

راهنمای خرید جاکفشی

جاکفشی از جمله ملزومات خانه است که در انتخاب آن باید دقت کنید. مدل ایستاده این محصول بهترین گزینه برای خانه ها یا آپارتمان های نقلی است؛ زیرا در عین سازماندهی کفش ها، فضای زیادی از راهرو را اشغال نمی کند. هنگام خرید این وسیله مهم ابتدا باید در مورد سایز آن تصمیم گیری کنید.

بخوانید!  30 ایده و طرح دیوارپوش چوبی لوکس و جدید

اگر فضای شما کوچک است، ابعاد آن را کوچک انتخاب کنید اما این نکته را فراموش نکنید که برای بهینه سازی فضا هر چه ارتفاع جاکفشی بیشتر باشد، فضای کمتری از کف اشغال خواهد شد.

به منظور خرید جاکفشی مدرن می توانید به سایت های مختلف مراجعه نموده و انواع مدل ها را مشاهده نمائید. لازم به ذکر است که قیمت جاکفشی درب دار همواره گران تر از جاکفشی ارزان و بدون درب می باشد.

کلام پایانی

امیدواریم نکات ارائه شده در این نوشته از ساختمانچی توانسته باشد شما را با انواع مدل ها و طرح های جاکفشی آشنا کند. در این خصوص می توانید نقطه نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

انواع جا کفشی براساس جنس آن کدام اند؟

جا کفشی ام دی اف، جا کفشی چوبی و جا کفشی فلزی

دلیل اهمیت انتخاب جا کفشی چیست؟

جاکفشی نخستین عنصری است که در بدو ورود به خانه توجه شما را جلب می کند. این وسیله کاربردی نه تنها مکانی مناسب برای نگهداری کفش ها فراهم می کند بلکه در ایجاد زیبایی و حفظ نظم در ورودی خانه نیز بسیار تاثیرگذار است.

جا کفشی در چه مدل هایی عرضه و تولید می شود؟

جاکفشی داشبوردی، جاکفشی سه تیکه، جاکفشی ایستاده، جا کفشی پایه دار، جا کفشی دیواری

در خرید جا کفشی می بایست به چه مواردی دقت شود؟

علاوه بر قیمت، کیفیت و طرح جا کفشی باید به ابعاد آن نیز دقت کرد و جا کفشی را متناسب با ابعاد خانه خریداری نمود.