آموزش رویت

ساختمانچی

رنگ هلویی رنگی است که به دلایل متعدد چند سالی است که طرفداران بسیاری به خود جلب نموده است. این رنگ بسیار دل انگیز، زنانه و لطیف است و با سایر سایه ها و رنگ ها همخوانی پیدا می کند از این رو به راحتی می توان از آن برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل استفاده نمود.

به نظر شما چه رنگ هایی با یکدیگر ترکیب می شوند تا رنگ هلویی تولید شود؟ این رنگ صرفاً صورتی یا نارنجی نیست. نزدیک ترین رنگ به رنگ هلویی، مرجانی زنده است.

از دیگر رنگ هایی که گاهی اوقات با رنگ هلویی اشتباه گرفته می شود رنگ زردآلویی است. در واقع، رنگ هایی که گاهی با رنگ هلویی اشتباه گرفته می شوند طیف هایی بین نارنجی و صورتی می باشند.

رنگ مرجانی بیشتر متمایل به صورتی است. اما هلویی رنگی بین صورتی و مرجانی است. علاوه بر آن هنگامی که صحبت از رنگ زردآلویی در برابر هلویی می شود، این رنگ بیشتر به نارنجی متمایل است. چرا پالت رنگی هلویی بسیار رایج است؟

روانشناسان بر این باورند که نارنجی هلویی یک انرژی لطیف و آرامش بخش دارد و اصولاً مورد پسند جوانان و نوجوانان قرار می گیرد. این رنگ بسیار جذاب و مورد علاقه است و تقریباً تمام افراد آن را می پسندند.

این رنگ گرم با بیشتر رنگ ها همخوانی پیدا می کند و زیبایی را به وضوح نشان می دهد. هم اکنون وقت آن فرارسیده که با رنگ های همخوان با رنگ هلویی آشنا شوید. با ساختمانچی همراه شوید.

رنگ هلویی

ترکیبات رنگ هلویی در دکوراسیون داخلی

رنگ هلویی با رنگ های بیشماری قابلیت ترکیب دارد. اما با رنگ ها و سایه های پاستیلی سازگارتر است. علاوه بر آن این رنگ به زیبایی با طیف های سرد متعادل می شود و حسی خنثی به فضا می بخشد. رنگ های سازگار با رنگ هلویی به شرح زیر می باشند:

ترکیب رنگ هلویی با سبزآبی

هلویی با سایه های سبزآبی همخوانی بی نظیری پیدا می کند و فضایی گرمسیری، خارق العاده و بسیار زیبا به تصویر می کشد. سایه های سرد و گرم به زیبایی با یکدیگر تعادل برقرار می کنند و هم انرژی و هم آرامش را به ارمغان می آورند.

بخوانید!  لوستر اتاق خواب و نکات مهم انتخاب آن

این که چه طیفی از سبزآبی را انتخاب کنید اهمیتی ندارد، زیرا تمام آن ها با هلویی سازگار هستند. از سایه رنگ های آبی فام نظیر آبی آسمانی، آبی نیلگون تا سایه های فیروزه ای و سبز همه با رنگ هلویی ترکب بی نظیری ایجاد می کنند.

تلفیق هلویی با سبزآبی

ترکیب رنگ هلویی با کرمی

هلویی و کرمی ترکیبی کلاسیک است و نباید در استفاده از آن ها دچار اشتباه شوید. طیف های تیره و روشن هلویی به زیبایی با رنگ های سفید، بژ و پوست تخم مرغی سازگار می باشد.

هنگامی که دکوراسیون خانه خود را با این رنگ طراحی می کنید نه تنها حسی دنج و آرامش بخش به آن می بخشید بلکه به دلیل هم رنگ بودن آن با رنگ پوست شما، زیبایی شما نیز در این دکوراسیون بیشتر به چشم می آید.

تلفیق هلویی با کرمی

ترکیب طیف های مختلف هلویی

یکی از بهترین ایده هایی که می توانید در استفاده از هلویی اعمال کنید به کاربردن طیف های مختلف آن نظیر نارنجی مرجانی، صورتی مرجانی و سایر رنگها نظیر زردآلویی، صورتی، قرمز مایل به قهوه ای و سایر رنگهای گرم است.

با توجه به نوع دکوراسیون داخلی می توانید از لایه های مختلف هلویی در سبک های دلخواه خود استفاده کنید. این رنگ هم در سبک روستیک و هم در سبک مدرن کاربرد ویژه ای دارد.

ترکیبات هلویی

ترکیب هلویی با طلایی

ترکیب رنگ کلاسیک دیگری که خصوصاً برای مناسبت های خاص مانند جشن عروسی و … استفاده می شود، هلویی با طلایی است. این دو رنگ در کنار یکدیگر بسیار شیک به نظر می رسند و فضا را باشکوه نشان می دهند.

هلویی و طلایی

دکوراسیون اتاق خواب با رنگ هلویی

سایه های مختلف نارنجی مانند هلویی برای انواع سلیقه ها انتخابی مناسب است خصوصاً برای جوانان و نوجوانان. از این رو اکثر افراد ترجیح می دهند این رنگ را برای طراحی اتاق خواب خود استفاده کنند.

همه ما می خواهیم اتاق خوابی آرام و زیبا داشته باشیم و هلویی این نیاز را برآورده می سازد. طیف های ملایم هلویی حسی رمانتیک به فضا می بخشند، در حالی که طیف های تیره نوعی اغراق ایجاد می نمایند. بهترین ترکیب برای اتاق خواب ترکیب هلویی با بژ یا سفید می باشد.

اتاق خواب هلویی

دکوراسیون اتاق کودک با رنگ هلویی

هلویی رنگی است گرم که از نظر جنسیت خنثی است و می توان آن را هم برای کودک دختر و هم پسر استفاده نمود.

بخوانید!  نکات مهم در انتخاب آباژور رومیزی

هلویی متمایل به نارنجی که با رنگهای سبز، زرد و یا سبزآبی ترکیب می شود حسی دنج و صمیمی در اتاق کودک پسر و ترکیب هلویی با طیف های صورتی حسی ظریف و دخترانه به اتاق دختران می بخشد.

اتاق کودک هلویی

دکوراسیون اتاق نشیمن با رنگ هلویی

هنگامی که از هلویی برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده می کنید، گزینه های بی شماری پیش روی شما قرار می گیرند. انتخاب این گزینه ها به این که شما می خواهید فضا را رمانتیک، دنج و یا مدرن نشان دهید، بستگی دارد.

اگر از رنگ های متالیک مانند طلایی و نقره ای یا رنگ های تیره مانند خاکستری یا سیاه استفاده می کنید فضایی زیبا و رمانتیک ایجاد خواهید کرد.

دکوراسیون نشیمن هلویی

دکوراسیون آشپزخانه با رنگ هلویی

انتخاب هلویی برای طراحی آشپزخانه تقریباً در سراسر دنیا رایج است. به دلیل این که این رنگ با المان های چوبی همانند المان های شیشه ای، پلاستیکی و یا فلزی همخوانی پیدا می کند به راحتی می توان از آن در هر نوع آشپزخانه استفاده نمود.

آشپزخانه هلویی

دکوراسیون حمام با رنگ هلویی

دلیل این که اصولاً از مرجانی و هلویی در طراحی حمام استفاده می شود، خنثی بودن آن ها است. علاوه بر آن این رنگ ها فضا را بزرگ تر و دلبازتر نشان می دهند. حمام هایی که با هلویی طراحی می شوند از نظر زیبایی بی نظیر هستند.

حمام هلویی

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به بیان ایده هایی در خصوص استفاده از هلویی و ترکیبات مناسب با آن در بخش های مختلف دکوراسیون داخلی خانه پرداختیم.

آیا شما نیز تا به حال از این رنگ در خانه خود استفاده کرده اید؟ چه ایده هایی را بدین منظور مورد استفاده قرار دادید؟ در صورت تمایل نظرات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید.