آموزش رویت

ساختمانچی

رنگ اتاق پذیرایی از مهم ترین نکات در طراحی دکوراسیون داخلی این بخش از خانه محسوب می شود و انتخاب رنگ مناسب برای این قسمت از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی به بیان رنگ های ایده آل و مناسب برای اتاق پذیرایی خانه می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب رنگ اتاق پذیرایی

طیف رنگ هایی مانند سفید، کرم، بژ روشن، طلایی و… رنگ هایی هستند که با گذشت زمان طولانی تکراری نمی شوند و همیشه جذابیت خود را حفظ می کنند.

برخلاف آن، رنگ هایی مانند آبی، بنفش، قرمز و سایر رنگ های تند شاید در یک مدت زمان محدود جذابیت خاصی داشته باشند، اما پس از گذشت چند سال ممکن است باعث دلزدگی شوند.

به همین دلیل اگر قصد استفاده از رنگ های غالب و تند را دارید، در انتخاب و تلفیق با سایر المان های خانه باید بسیار دقت نمایید. برای اتاق پذیرایی به سبک مدرن می توان از رنگ هایی مانند سفید، طلایی، نقره ای، بژ، برنزی و… استفاده کرد، اما برای ایجاد یک دکوراسیون به سبک کلاسیک استفاده از رنگ هایی چون کرم، قهوه ای، خاکستری، آبی، سبز، قرمز و زرد پیشنهاد می شود.

برای انتخاب رنگ ایده آل، در ابتدا باید ابعاد فضای موردنظر به منظور انتخاب درجه روشنی و تیرگی رنگ بررسی شود و تاثیر زاویه نور و روشنی فضا مد نظر قرار گرفته شود.

در انتخاب رنگ بهتر است از رنگ های به کار رفته در مبلمان و دکوراسیون داخلی مکان موردنظر ایده گرفته شود، زیرا طیف رنگ های موجود در دکوراسیون داخلی کمک بسیاری به انتخاب رنگ مناسب می کند.

رنگ های مناسب اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی سفید

امروزه استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی به میزان بسیار زیاد افزایش یافته و اکثر مردم خواهان استفاده از این رنگ در خانه خود می باشند. رنگ سفید نمایانگر سبک مینیمالیسم و مدرن می باشد و ظاهر خانه را بسیار شیک و زیبا جلوه می دهد.

همچنین رنگ سفید را می توان در دکوراسیون خانه هایی به سبک کلاسیک، روستیک و سلطنتی نیز استفاده نمود. رنگ سفید بهترین رنگ خنثی است و با تمام رنگ ها و تناژهای مختلف قابل ترکیب می باشد.

در صورتی که قصد استفاده از این رنگ را در دکوراسیون اتاق نشیمن خود دارید، حتما به رنگی غالب در کنار رنگ سفید فکر کنید. شما هیچ محدودیتی در انتهاب رنگ مکمل با رنگ سفید ندارید و می توانید از هر رنگی که دوست دارید به عنوان رنگ دوم در دکوراسیون استفاده نمایید.

پذیرایی سفید رنگ

اتاق پذیرایی آبی

رنگ آبی از بهترین رنگ های مورد استفاده در طراحی اتاق پذیرایی محسوب می شود. به این منظور می توانید از کاغذدیواری آبی طرح دار استفاده کنید تا اتاق ساده نباشد.

همچنین می توانید دیوار را به رنگ سفید و سایر المان ها مانند مبلمان و فرش را به رنگ آبی انتخاب نمایید. ترکیب رنگ های آبی و سفید، آبی و طوسی و آبی و صورتی از جمله پرطرفدارترین ترکیبات رنگ آبی محسوب می شوند.

پذیرایی آب رنگ

اتاق پذیرایی کرم قهوه ای

استفاده از این رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی، باعث ایجاد جلوه ای کلاسیک و شیک می شود. در اکثر طراحی های داخلی منازل، رنگ کرم قهوه ای هماهنگی خاصی با سرویس مبلمان خانه دارد و می توان از این رنگ در دکوراسیون هایی که با مبلمان چوبی طراحی شده‌اند استفاده کرد.

اتاق پذیرایی کرم قهوه ای

اتاق پذیرایی خاکستری

رنگ خاکستری جزء رنگ های زیبایی است که از آن به عنوان رنگ اتاق پذیرایی استفاده می شود. این رنگ بسیار جذاب و ملایم است و فضایی مدرن در خانه شما ایجاد می کند.

بخوانید!  ایده های تغییر دکوراسیون و بازسازی آشپزخانه

این رنگ به عنوان رنگی خنثی شناخته می شود و با تمام رنگ ها قابل ترکیب می باشد. امروزه از این رنگ و تلفیق آن با طیف رنگ های دیگر به وفور در دکوراسیون داخلی خانه های مدرن و مینیمال استفاده می شود.

اتاق پذیرایی خاکستری

اتاق پذیرایی بژ

رنگ بژ یکی از پر کاربرد ترین و اصلی ترین رنگ در رنگ آمیزی دکوراسیون داخلی مدرن بشمار می آید. رنگ بژ با هر رنگی در نهایت ظرافت تناسب دارد و کاربرد این رنگ در کنار رنگ های دیگر بسیار عملی بوده بطوری که سادگی و شیکی را هم زمان داراست.

اتاق پذیرایی بژ

اتاق پذیرایی سبز

رنگ سبز حس شادی و آرامش را در فضای خانه ایجاد می کند. این رنگ تناژهای بسیاری دارد و انواع آن در طراحی داخلی ساختمان استفاده می شوند. رنگ سبز انرژی فوق العاده مثبتی را ساتع می کند و زیبایی خاصی به اتاق پذیرایی و نشیمن می دهد.

پذیرایی سبز رنگ

اتاق پذیرایی سبزآبی

رنگ سبزآبی یکی از دوست داشتنی ترین و محبوب ترین رنگ ها محسوب می شود. شما می توانید از این رنگ در اتاق پذیرایی خود استفاده نمایید. این رنگ هیچ گاه از مد نمی افتد و دارای تناژهای روشن تا تیره می باشد.

نکته قابل توجه در استفاده از این رنگ این است که بهتر است تمام دیوارها را با این رنگ نپوشاند و تنها قسمت های شاخص خانه را با این رنگ تزیین کرد و بقیه دیوارها را با رنگ سفید یا خاکستری پوشاند.

در صورتی که قصد استفاده از این رنگ را برای تمام دیوارهای اتاق نشیمن دارید، بهتر است سایر المان ها را با رنگ های خنثی انتخاب کنید تا هارمونی و هماهنگی بین وسایل حفظ شود.

اتاق پذیرایی سبزآبی

اتاق پذیرایی صورتی کم رنگ

صورتی از دیگر رنگ های پرطرفدار برای بخش پذیرایی خانه محسوب می شود. شاید فکر کنید این رنگ مخصوص اتاق خواب های کودکان و نوجوانان دختر می باشد، اما اگر کمی تغییر در آن بوجود آورید، می توانید آن را برای پذیرایی نیز بکار برید.

رنگ های کرم و صورتی، سفید و صورتی، آبی و صورتی و طوسی و صورتی از جمله ترکیبات زیبا و مناسب برای استفاده در پذیرایی و نشیمن خانه محسوب می شوند.

اتاق پذیرایی صورتی رنگ

اتاق پذیرایی نارنجی

نارنجی از دیگر رنگ هایی است که می توان در دکوراسیون پذیرایی مورد استفاده قرار داد. در انتخاب و استفاده از این رنگ باید بسیار دقت کنید و به گونه ای آن را بکار برید تا چشم شما را نزند.

به منظور این کار بهتر است تناژ این رنگ در محیط حاکم نباشد و تنها دیوار شاخص و نقطه کانونی خانه را با استفاده از این رنگ تزیین کنید. در دکوراسیون خانه ای که از رنگ نارنجی بر روی دیوارهای آن استفاده کرده‌اید می توانید از مبلمانی به رنگ های روشن مانند سفید، صدفی، نقره ای و یا خاکستری استفاده نمایید.

بخوانید!  چه نکاتی هنگام انتخاب فرش اهمیت دارد؟

همچنین می توانید رنگ اصلی خانه را از یکی از رنگ های خنثی انتخاب کنید و برخی از المان ها را به رنگ نارنجی استفاده نمایید.

اتاق پذیرایی نارنجی رنگ

اتاق پذیرایی یاسی

اگر فردی هستید که مطابق با مد روز پیش می روید، پیشنهاد ما استفاده از رنگ هایی با تناژ بنفش می باشد. رنگ یاسی از زیباترین رنگ های این طیف رنگی محسوب می شود.

اگر قصد استفاده از این رنگ را در فضای پذیرایی و نشمن خانه خود دارید، بهتر است از طیف های مختلف این رنگ استفاده نمایید. این کار سبب افزایش بافت به محیط نیز می گردد.

استفاده از مبلمان و پرده هایی به رنگ تیره در این نوع دکوراسیون جلوه بسیار زیبایی بوجود می آورد. همچنین می توانید مبلمان و پرده خود را به شکل طرح دار انتخاب کنید تا از حاکمیت رنگ یاسی در محیط کاسته شود.

اتاق پذیرایی یاسی

اتاق پذیرایی سورمه ای

اگر به سبک کلاسیک علاقه‌مند هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ سورمه ای می باشد. به این منظور می توانید تمام دیوارها را به رنگ سورمه ای درآورده و سایر لوازم را با رنگ های روشن و خنثی انتخاب نمایید.

استفاده از رنگ های سفید و سورمه ای در طراحی اتاق نشیمن می تواند سبک کلاسیک شما را بسیار منحصربفرد و زیبا جلوه دهد.

پذیرایی سورمه ای

اتاق پذیرایی زرد

زرد از دیگر رنگ هایی است که می توان در اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار داد. اما توصیه می کنیم در استقاده از این رنگ بسیار احتیاط کنید.

استفاده بیش از حد از رنگ زرد در طراحی اتاق نشیمن سبب می شود تا چشمان شما خسته شود و عصبی شوید. نگاه کردن بیش از حد به رنگ زرد در برخی افراد سبب سردرد می شود.

بهتر است از رنگی خنثی مانند خاکستری یا سفید به عنوان رنگ پایه استفاده کنید و رنگ زرد را به عنوان رنگ مکمل در المان ها بکار برید. به طور مثال می توانید کوسن های مبلمان، گل های پرده و یا اکسسوری های خود را به رنگ زرد انتخاب نمایید.

پذیرایی زرد

اتاق پذیرایی مشکی

رنگ سیاه از جمله رنگ هایی است که طرفداران زیادی در دکوراسیون داخلی ندارد، زیرا این رنگ سبب کوچک دیدن شدن محیط و گرفتگی فضا می شود. با این حال ممکن است افرادی به استفاده از این رنگ علاقمند باشند.

از رنگ مشکی عموما در دکوراسیون خانه های مدرن و کلاسیک استفاده می شود. شما می توانید در کنار رنگ های خنثی، از مبلمانی به رنگ تیره استفاده نمایید. همچنین می توانید دیوارها را به رنگ تیره دربیاورید و سایر المان ها را به رنگ های روشن یا تلفیقی از رنگ های روشن و تیره انتخاب نمایید.

پذیرایی مشکی رنگ

کلام پایانی

امیدواریم نکات ارائه شده در این نوشته از ساختمانچی توانسته باشد شما را با انواع رنگ های مناسب اتاق پذیرایی آشنا کند. شما از چه رنگی در اتاق پذیرایی خود استفاده کرده اید؟ عکس های جذاب پذیرایی خود را برای ما ارسال نمایید.