آموزش رویت

ساختمانچی

اگر به دنبال ایجاد تغییر در طراحی آشپزخانه هستید اما تعویض کابینت شامل هزینه های زیادی برای شما می شود، می توانید نسبت به نوسازی کابینت اقدام نمایید.

ایده های زیادی در این زمینه وجود دارد که ما در این جا به معرفی رایج ترین و در عین حال مقرون به صرفه ترین آن ها خواهیم پرداخت. اگر شما نیز به دنبال اجرای ایده هایی در این زمینه هستید، در ادامه این مطلب از ساختمانچی با ما همراه باشید.

راهکارهای نوسازی کابینت آشپزخانه

تعویض درب کابینت

از ایده هایی که می توانید نسبت به ایجاد تغییر و نوسازی در آشپزخانه مورد استفاده قرار دهید، تعویض درب کابینت می باشد. این کار نسبت به تعویض کلی آن ها هزینه کمتری در پی دارد و می تواند نمای آشپزخانه را تغییر دهد.

برای مثال اگر کابینت ها از درب چوبی برخوردار هستند و از نمای کلی آن خسته شده اید، می توانید نسبت به تعویض آن ها اقدام کنید و نمونه ای جدید را جایگزین آن نمایید.

مشورت با یک متخصص می تواند در این زمینه به شما کمک کند. نمونه های مختلفی از درب وجود دارند که شما می توانید از آن ها به این منظور استفاده نمایید.

درب کرکره ای، شیکر، ترموفیل، بیدبورد، فلت و شیشه ای نمونه هایی از این درب ها می باشند. استفاده از هر یک از این درب ها باید با توجه به سلیقه شخصی، سبک طراحی آشپزخانه و میزان بودجه ای که به این منظور در نظر گرفتید، صورت پذیرد.

تعویض درب کابینت

استفاده از روکش درب کابینت

هم چنین از دیگر روش هایی که می توانید برای نوسازی کابینت و ایجاد تغییر مورد استفاده قرار دهید، استفاده از روکش درب کابینت می باشد. این روکش ها نیز انواع مختلفی دارند. از جمله می توان به روکش های اکریلیک، روکش اچ پی ال، روکش ملامینه، روکش پی وی سی و روکش لترون، اشاره کرد. انتخاب نمونه ای مناسب از آن ها باید با توجه به سبک طراحی و هزینه موردنظر صورت پذیرد.

عکس ایده ها و راهکارهای نوسازی کابینت

استفاده از برچسب و استیکر کابینت

اگر کابینت های شما ظاهر مناسبی دارند اما شما می خواهید آن ها را از این یکنواختی و یکرنگی دربیاورید، بهترین کار استفاده از استیکرها و برچسب های جذاب و زیبا می باشد.

بخوانید!  انواع میز عسلی جدید[تاشو،چوبی،سلطنتی و فانتزی]

شما می توانید تنها با برچسب زدن دو یا سه درب، تغییر فوق العاده آن را احساس نمایید. همچنین از برچسب کابینت می توانید برای پوشش نواقص و کهنگی های کابینت استفاده نمایید.

برچسب طرح دار برجسته

استفاده از نورپردازی کاربردی

استفاده از لامپ های مناسب مانند لامپ های ال ای دی در قسمت بالای کابینت ها می تواند باعث ایجاد تغییر چشمگیری در آن شود. به این منظور می توانید از لامپ های ال ای دی در زیر لبه ها و یا در بالای آن ها استفاده نمایید. این کار می تواند در جهت ایجاد نورپردازی کاربردی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از نورپردازی کاربردی

طراحی دیوار بین کابینتی

استفاده از متریال مناسب برای طراحی دیوارپوش بین کابینتی نیز از دیگر ایده هایی است که می توانید در جهت نوسازی کابینت مورد استفاده قرار دهید. برای مثال به این منظور می توانید از انواع کاشی های شیشه ای استفاده کنید.

ایده های زیادی برای طراحی این قسمت از خانه وجود دارد. شما می توانید با توجه به سبک طراحی آشپزخانه نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب و مورد استفاده قرار دهید.

طراحی دیوار بین کابینتی

رنگ آمیزی کابینت

اگر جنس کابینت هایی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار دادید به گونه ای است که قابلیت رنگ آمیزی دارند، می توانید با رنگ آمیزی آن ها به یک طراحی زیبا و جدید در آشپزخانه دست یابید.

به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از هر گونه آسیب احتمالی، قبل از انجام این کار با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

دقت کنید قبل از رنگ آمیزی حتما سطح کابینت را سمباده بکشید و رنگ قبلی را به طور کامل پاک نمایید، زیرا در صورت عدم انجام این کار، رنگ جدید شکل و ظاهر زیبایی نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که روش رنگ آمیزی برای کابینت ام دی اف کاربردی ندارد. اگر کابینت شما از این جنس بود، بهتر است به سراغ روش های دیگری مانند روکش کردن بروید.

رنگ آمیزی کابینت

تعویض دستگیره ها

تعویض دستگیره ها از دیگر ایده هایی است که می توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید. اگرچه ممکن است تصور کنید که انجام این کار تاثیر زیادی نخواهد داشت، اما به یاد داشته باشید که با استفاده از این روش می توانید ظاهر کابینت های آشپزخانه را تغییر دهید.

بخوانید!  لوستر کریستالی شامپاینی، سفید، طلایی و مشکی

استفاده از دستگیره های متالیک می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد. به کارگیری این روش یکی از مقرون به صرفه ترین ایده هایی است که می توانید در جهت ایجاد تغییر از آن استفاده نمایید.

تعویض دستگیره ها

تبدیل یک کابینت به شلف

از دیگر ایده هایی که می توانید در جهت ایجاد تغییر در ظاهر و نمای کلی کابینت ها مورد استفاده قرار دهید، برداشتن درب یکی از کابینت ها و تبدیل آن به شلف می باشد.

استفاده از این روش می تواند تغییر چشمگیری ایجاد کند. از این شلف می توانید برای قراردادن المان های تزئینی استفاده نمایید. انجام این روش در انواع سبک های طراحی آشپزخانه امکان پذیر می باشد.

تبدیل یک کابینت به شلف

نوسازی صفحه رویه کابینت

درگذشته صفحه رویه کابینت را از سنگ می ساختند. اما امروزه با روی کار آمدن ام دی اف، اکثر صفحات کابینت از این جنس تشکیل می شود. ام دی اف در برابر رطوبت و آب مقاومت چندان بالایی ندارد و ممکن است پس از مدتی پوسته‌پوسته شود یا باد کند.

برای نوسازی و تعمیر این قسمت از کابینت ایده های زیادی وجود دارد، اما پیشنهاد ما به شما استفاده از کاشی های تزیینی بر روی این سطوح می باشد. از این کاشی ها علاوه بر پوشش سطح ام دی اف، برای سطوح فلزی و چوبی نیز می توانید استفاده نمایید.

عکس ایده ها و راهکارهای نوسازی کابینت

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب به بیان آن پرداختیم ارائه ایده هایی در زمینه تغییر ظاهر کابینت آشپزخانه و نوسازی آن می باشد. از آن جایی که امکان دارد تعویض کابینت ها متحمل هزینه های زیادی باشد، بسیاری از افراد به دنبال ایده هایی برای تغییر در ظاهر آن ها می باشند.

ایده های مذکور در این مطلب، در دسته مقرون به صرفه ترین کارهایی است که می توانید در زمینه نوسازی کابینت انجام دهید.

بدون شک استفاده از ایده های ارائه شده در این زمینه می تواند باعث ایجاد تغییرات چشمگیری در آشپزخانه شود. مشورت با یک متخصص و استفاده از مجلات دکوراسیون داخلی و منابع آنلاین نیز می تواند در این زمینه به شما کمک زیادی کند.