آموزش رویت

ساختمانچی

امروزه استفاده از کمد لباسی به منظور نهایت استفاده از فضا و سازماندهی به لوازم بسیار ضروری می باشد. کمد از جمله المان هایی است که مورد توجه بسیاری از طراحان قرار می گیرد.

درک محدودیت ها، کلید اصلی ایجاد هر نوع تغییر در مدل کمد لباس است. این که کمد با طرح پیچیده ای تولید شود یا طرح ساده در هر صورت قیمت ساخت آن تقریباً یکسان خواهد بود.

تنها تفاوت اصلی در کاربرد آن می باشد. طرح های برنامه ریزی شده در طولانی مدت بسیار کارآمد هستند؛ زیرا این طرح ها باعث می شوند بهترین استفاده از فضا صورت گیرد. تغییر چیدمان کمد باید بر اساس نیازهای شما صورت گیرد.

از این رو شما می توانید کمد دیواری داشته باشید یا تنها از یک کمد با سایز متوسط در اتاق استفاده کنید. تغییرات نه تنها با توجه به کاربرد بلکه بر اساس زیبایی اعمال می شوند.

کمد لباس از جمله تجهیزاتی است که وسایل و لباس های شما را سازماندهی می کند و از ایجاد هرج و مرج در فضا جلوگیری می کند. ساخت کمدهای دیواری در یک اتاق کوچک منجر به شلوغ شدن فضا می شود. از این رو، ابتدا هدف خود را از ساخت کمد مشخص کنید، سپس با توجه به فضا نسبت به ساخت آن اقدام نمائید.

این نکته را به خاطر بسپارید که باید در مورد نحوه استفاده از کمدی که به آن نیاز دارید در فضای موردنظر برنامه ریزی کنید. این کار تغییر مدل کمد را راحت تر خواهد کرد و به نتایج بهتری دست خواهید یافت.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی به بررسی انواع کمدهای لباسی و ارائه جدیدترین مدل ها و عکس های این کمدها می پردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

عکس راهنمای انتخاب انواع کمد لباسی اتاق[+عکس،طرح و مدل های جدید]

انواع کمد لباسی اتاق

کمد لباسی براساس نوع درب

کمدهای لباسی از لحاظ نوع درب به دو دسته لولایی و ریلی تقسیم بندی می شوند:

کمد لباسی لولایی

کمدهای لولایی پیشینه بیشتری نسبت به کمدهای ریلی دارند. این کمدها اکثرا در خانه مادرها و مادربزرگ های ما نمایان می شوند. امروزه با وجود کمدهای ریلی، استفاده از کمدهای لولایی کمتر شده است. با این وجود باز هم بسیاری از افراد هستند که این نوع کمدهای لباسی را می پسندند.

یکی از معایب این کمدها نیاز به فضای زیاد برای باز شدن درب می باشد. در صورتی که متراژ اتاق شما کم است، بهتر است از این نوع کمد استفاده نکنید.

کمدهای لولایی با انواع متریال و سبک ها قابل ساخت هستند. کمدهای ریلی کلاسیک می توانند نمای زیبا و اشرافی به اتاق شما ببخشند. داخل این کمدها را می توانید به راحتی طبقه بندی کنید و از فضای موجود، نهایت استفاده را ببرید.

کمد لولایی

کمد لباسی ریلی

کمدهای ریلی برخلاف کمدهای لولایی فضایی را برای باز شدن اشغال نمی کنند و ظاهری بسیار مدرن و شیک دارند. داخل کمدهای ریلی را می توان همانند کمدهای لولایی شلف بندی یا قفسه بندی نمود و از حداکثر فضا استفاده کرد.

این کمدها معمولا از جنس هایگلاس یا ام دی اف تولید می شوند. همچنین می توان بر روی درب های این کمدها از شیشه یا آینه استفاده نمود و زیبایی و کاربرد آن را دوچندان کرد.

کمد ریلی

کمد لباسی براساس سبک

کمدهای لباسی از لحاظ نوع سبک به انواع مدرن، کلاسیک و سلطنتی تقسیم بندی می شوند:

کمد لباس مدرن

کمدهایی که به سبک مدرن تولید می شوند از سادگی زیادی برخوردار می باشند و جلوه ای زیبا و شیک به اتاق شما می بخشند. این نوع کمدها معمولا از جنس هایگلاس و به رنگ سفید می باشند، اما می توانید با توجه به سلیقه خود، آن را در سایر رنگ ها و جنس ها نیز تهیه کنید.

کمد مدرن

کمد لباس کلاسیک

کمدهای کلاسیک نیز مانند سایر محصولاتی که به این سبک تولید می شوند، دارای کنده کاری ها و جزئیات ظریفی می باشند. این کمدها از جلوه خاص و زیبایی برخوردار هستند و نمای فوق العاده ای را بوجود می آورند. از این کمدها بهتر است در اتاق هایی با متراژ بزرگ و جادار استفاده نمایید.

کمد لباس کلاسیک

کمد لباس سلطنتی

کمدهای سلطنتی تقریبا مانند کمدهای سبک کلاسیک محسوب می شوند. با این تفاوت که دارای کنده کاری، ظریف کاری و تاج و پایه های کار شده تری می باشند. از این کمدها عموما در خانه هایی به سبک سلطنتی استفاده می شود.

بخوانید!  21 ایده برای مرتب کردن زیورآلات و جواهرات

خانه هایی که دارای اتاق لباس بزرگ و لوکس هستند می توانند از این سبک کمد استفاده نمایند. قابل به ذکر است که این کمدها دارای قیمت بالایی می باشند و معمولا از چوب طبیعی یا ام دی اف تولید می شوند و از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.

کمد سلطنتی

کمد لباسی براساس جنس متریال

کمد لباس ام دی اف

کمدهای ام دی اف از فشردگی بالایی برخوردار بوده و سطحی کاملا صاف و یکنواخت دارند. این کمدها در برابر قارچ، کپک و رطوبت از مقاومت بالاتری نسبت به مدل های چوب طبیعی برخوردار می باشند. این کمدها نسبت به کمدهای چوبی از قیمت مناسب تری برخوردار می باشند و تنوع رنگی بالایی دارند.

کمد لباس ام دی اف

کمد لباس چوبی

چوب متریالی مناسب برای ساخت کمد محسوب می شود و از مقاومت بالا و سختی زیادی برخوردار می باشدو تنها عیب این متریال وزن بالا و مقاومت کم آن در برابر رطوبت می باشد. کمدهای چوبی از زیبایی خارق العاده ای برخوردار می باشند، اما قیمت بالایی دارند.

کمد لباس چوبی

کمد لباس هایگلاس

هایگلاس نوعی روکش مصنوعی محسوب می شود که بر روی تخته های ام دی اف قرار می گیرد. ورق های هایگلاس شفاف و براق می باشند و سبب درخشان و بزرگ تر به نظر رسیدن خانه می شوند. از کمدهای هایگلاس معمولا برای خانه های مدرن و امروزی استفاده می کنند.

کمد لباس هایگلاس

نکات مهم در ساخت و استفاده از کمدهای لباس

برای تغییر وضعیت کنونی کمد لباس ابتدا باید تمام وسایل خود را دسته بندی کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید آنچه که لازم دارید را پیدا کنید بدون آن که از هرج و مرج و شلوغی وسایل دچار سردرگمی شوید. دسته‌بندی وسایل به شما کمک می کند تا تصویر بهتری از سایز کمد در ذهن شما نقش ببندد و آن را متناسب با نیازهای خود تغییر دهید.

کمدهای لباس

استفاده از قفسه ها و باکس ها

لباس ها و کفش های خود را در مکان قابل دسترس قرار دهید. آن ها را نه آن قدر بالا که نتوانید به آن ها دسترسی داشته باشید و نه آن قدر پایین که جلوه ناخوشاندی ایجاد شود قرار دهید.

شما می توانید از قفسه ها و باکس های زیبا نیز برای نگهداری وسایل استفاده نمائید. اگر لوازم موردنیاز خود را بسیار پایین قرار دهید هنگام استفاده از آن ها خسته خواهید شد؛ زیرا مجبور هستید مدام خم شوید.

طراحی کمد خود را باید به صورت ارگانیک انجام دهید. قفسه های کمد را بالاتر از زانو تعبیه کنید تا به راحتی بتوانید به وسایل خود دسترسی داشته باشید.

حتی کشوها نیز می توانند بسیار ارگانیک طراحی شوند. با انجام این کار شما فضای بسیار زیادی برای نگهداری وسایل دارید و هنگامی که می خواهید وسیله ای را از کشو درآورید با مشکل مواجهه نخواهید شد.

قفسه های کمد

ابعاد قفسه های کمد معمولی باید به اندازه ای باشد که وقتی لباس ها را تا می کنید فضای کافی برای قرار دادن آن ها وجود داشته باشد. شما می توانید به کمد کشو اضافه نکنید.

کشوها به میزان قابل توجهی فضا و هزینه هدر می دهند. تعبیه کشو ایده خوبی برای کمدهای ارزان قیمت نیست، از این رو تا حد ممکن از این کار پرهیز کنید.

بخوانید!  ضد آب کردن کابینت های MDF

ایجاد فضایی برای آویزان کردن لباس ها

لباس ها را به جای این که تا کنید آویزان نمائید. هم لباس های جدید و هم لباس های قدیمی را می توان بسیار مرتب در کمد آویزان نمود. وقتی این کار را انجام می دهید دیگر نیازی ندارید آیتم های غیرضروری را خریداری کنید.

علاوه بر آن، فضا نیز هدر نخواهد رفت. لازم به ذکر است که برای خرید کمد لباس ارزان می توانید به مراکز فروش لوازم دست دوم مراجعه نمائید.

خرید کمد لباس

برای ایجاد تغییر در کمدهای کوچک تنها کافیست کمی خلاق باشید. کمبود فضا از جمله مسائلی است که ممکن است شما را با چالش مواجه کند اما اصلاً نهراسید. با کمی ایده پردازی و خلاقیت می توانید کمد خود را به بهترین شکل تغییر دهید.

سعی کنید از فضای موجود حداکثر استفاده را ببرید تا هیچ گاه با مشکل مواجهه نشوید. یکی از بهترین راهکارهای بهینه سازی فضا آویزان‌کردن لباس ها است. تا کردن و نگهداری آن ها در کشوها فضای زیادی اشغال می کند.

اگر کمد شما دارای کشو است می توانید از آن برای نگهداری سایر وسایل غیر از لباس استفاده کنید. برای مثال کشوهایی که در پایین کمد تعبیه شده‌اند مکان مناسبی برای نگهداری کفش ها هستند.

کمد

ایجاد فضایی برای نگهداری کفش ها

معمولاً رایج ترین مکان برای نگهداری کفش ها فضای زیر تخت است. شما می توانید کفش های خود را درون باکس ها یا جعبه های مخصوص در زیر انواع تخت خواب قرار دهید.

اما فضای پایین کمدها زیر لباس هایی که آویزان شدند نیز فضای مناسبی برای نگهداری کفش هاست. پس از آن که لباس های خود را آویزان نمودید، اگر در زیر آن ها فضای خالی وجود دارد از آن بدین منظور استفاده کنید.

کشوهایی که در پایین کمد تعبیه شدند نیز مکان خوبی برای نگهداری کفش ها هستند. کفش را باید بر روی زمین قرارداد و پوشید. از این رو قرار دادن آن ها در کشوهایی نزدیک کف زمین برای شما دردسر زیادی نخواهد داشت.

نورپردازی کمدهای لباسی

نورپردازی کمدها به شما کمک می کند تا به راحتی لباس ها و وسایل خود را پیدا کنید و رنگ آن ها را سریع تر تشخیص دهید. لامپ ال ای دی مناسب ترین گزینه برای نورپردازی کمد لباس می باشد.

کمدی روشن را تصور کنید که به راحتی بتوان به تمام وسایل دسترسی پیدا کرد. مسلماً با وجود این کمد حسی خوشایند به شما منتقل خواهد شد.

استفاده از گیره و آویز

برای نظم و ترتیب بخشیدن به لباس های خود بهتر است از گیره های مشخص استفاده کنید. برای مثال آویزهای چوبی را برای یکسری لباس ها و آویزهای فلزی را برای لباس های دیگر استفاده کنید.

استفاده از آویزهای نو فضای کمد شما را دگرگون نشان خواهد داد. بدون توجه به ابعاد کمد، وقتی آن را سازماندهی می کنید فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت.

نکات پایانی

اگر به فروشگاه ها یا تولیدی کمد لباس مراجعه کنید با تنوعی از مدل ها مواجهه خواهید شد. از جمله انواع این محصول می توان کمد لباس چوبی را نام برد که به صورت دیواری و یا ایستاده تولید می شود. کمد لباس ریلی نیز از دیگر مدل هایی است که امروزه پرطرفدار است.

به منظور خرید این محصول می توانید حضوری به مراکز فروش مراجعه نمائید یا در صورت خرید اینترنتی کمد لباس حتماً سایز و مدل دلخواه خود را از قبل مشخص کنید. قیمت کمد لباسی با توجه به جنس و مدل آن متفاوت است. در صوت تمایل نظرات و پیشنهادات خود را با اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.