آموزش رویت

ساختمانچی

ایده های طراحی دکوراسیون کافه چیست؟ همه ما در طول عمر خود به کافه یا همان کافی شاپ رفتیم و از گذراندن وقت با دوستان و آشنایان لذت بردیم.

کافی شاپ هایی که اخیراً بنا می شوند از دکوراسیون داخلی بی نظیر و متفاوت برخوردارند، زیرا هر طراح داخلی ایده های متفاوتی در ذهن دارد و طبق سلیقه و بودجه صاحب کافی شاپ عمل می نماید.

مهم ترین عامل جذب مشتری در کافی شاپ، دکوراسیون داخلی آن است. دکوراسیون چنین فضایی مستقیماً بر حال و هوای مشتریان اثر می گذارد و عاملی برای بازگشت مجدد آن ها می باشد.

این روزها هزینه های بالایی صرف طراحی داخلی کافی شاپ ها می شود؛ زیرا یک مکان زیبا، دوست داشتنی و دنج افراد بیشتری را به سمت خود جذب می کند و سود بیشتری برای صاحب خود به ارمغان می آورد. از این رو نمی توان اهمیت دکوراسیون داخلی کافی شاپ را در دنیای پر هیاهو و پر از دغدغه کنونی نادیده گرفت.

دکوراسیون مدرن کافه

اگر به دنبال ایده های طراحی دکوراسیون کافی شاپ به منظور ایجاد فضایی دنج و پر از آرامش برای مشتریان خود هستید، این نوشته از ساختمانچی را دنبال کنید. در این نوشته به رایج ترین سبک های طراحی دکوراسیون کافی شاپ و نکات مهم در طراحی این مکان می پردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی دکور کافی شاپ

دکوراسیون کافه صنعتی

سبک صنعتی رایج ترین سبک طراحی دکوراسیون برای کافی شاپ های امروزی است. طراحی کافی شاپ به سبک صنعتی از نظر اقتصادی مقرون بصرفه است و جلوه بسیار زیبایی را به نمایش می گذارد. بیشتر کافی شاپ ها دارای دیوار آجری هستند.

این دیوارها زیبایی خاص خود را دارند و نیازی به پنهان‌کردن آن ها نیست. در صورت تمایل می توانید تنها قسمتی از آن را رنگ آمیزی کنید و برجسته نشان دهید.

لوله های در معرض دید مهم ترین بخش هر دکوراسیون صنعتی می باشند، از این رو آن ها را یک مزیت برشمرید و سعی در پنهان نمودن آن ها ننمائید.

برای دنج تر کردن فضای کافی شاپ بهتر است از چوب استفاده کنید. برای مثال، چوب های بدون روکش را می توانید برای پوشش قسمت های مختلف فضا استفاده کنید. میز و صندلی ها را از جنس فلز انتخاب کنید و لامپ های که نماد سبک صنعتی هستند را از سقف آویزان نمائید.

دکور کافه صنعتی

دکوراسیون کافه مدرن

دکوراسیون مدرن نیز این روزها خیلی رایج است، زیرا نیاز به تزئینات اضافی ندارد. این دکوراسیون کمی به سبک معاصر گرایش پیدا کرده و بسیار دعوت‌کننده می باشد.

با استفاده از رنگ های خنثی نظیر سیاه، میز و صندلی های ساده، گلدان های گل و عکس های سیاه و سفید می توانید نمایی مینیمال در کافی شاپ خود ایجاد نمائید.

همچنین با استفاده از چوب های رنگ روشن و حضور نور طبیعی در فضا می توانید فضایی دنج، گرم و صمیمی برای مشتریان فراهم نمائید. اگر طرفدار سبک اسکاندیناویایی هستید با افزودن رنگ های خنثی و چوب فضا را روشن و دعوت‌کننده کنید.

دکوراسیون کافه مدرن

دکوراسیون کافه مدرن میانه قرن

دکوراسیون به سبک مدرن میانه قرن بسیار دنج و دوست داشتنی است. در این سبک هر رنگی که به آن علاقه دارید را می توانید استفاده کنید.

بخوانید!  چه مدل آباژوری برای اتاق خواب و پذیرایی مناسب است؟[پایه بلند،فانتزی و دیواری]

این رنگ ها می توانند خنثی باشند تا در کنار سایه های مسی جلوه گر شوند و یا رنگ های برجسته همانند زرد و صورتی و یا سایر رنگ های پاستیلی باشند.

در طراحی دکوراسیون کافه به سبک مدرن میانه قرن از مبلمان مدرن، صندلی های چرمی، لامپ های کف و چوب روکش شده استفاده کنید.

دکور کافی شاپ میانه قرن

دکوراسیون کافه سنتی

در دکوراسیون کافه های سنتی بیشتر از المان های تاریخی و قدیمی و صنایع دستی مانند کوزه های گلی و سفالی و دیوارهای کاهگلی یا آجری استفاده می شود.

تخت های چوبی و پشتی ها و مخده های سنتی در این دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند. پرسنل و کارکنان کافه های سنتی برای تطبیق بیشتر با فضا از لباس های محلی و سنتی استفاده می کنند.

بیشتر ظروف در این نوع کافی شاپ ها، قدیمی، آنتیک و سنتی و می باشد. در کنار تخت های چوبی سنتی می توان از میز و صندلی های پتینه و چوبی نیز برای زیباتر کردن فضا استفاده نمود. وجود حوض و گلدان های گل در اطراف آن می تواند دکور شما را کامل تر کند.

دکوراسیون کافه سنتی

دکوراسیون کافه کلاسیک

کلاسیک سبکی است که از سبک سلطنتی ساده تر می باشد و جزئیات بیشتری نسبت به سبک مدرن در آن وجود دارد. اصولا المان های مورد نیاز در این سبک دارای ظرافت و کنده کاری های زیبایی می باشند.

در دکوراسیون کافه های کلاسیک معمولا از چوب استفاده می شود. رنگ های مورد علاقه در این سبک اصولا سفید، مشکی و قهوه ای می باشند. کافه های کلاسیک می تواند پاتوق خوبی برای افراد هنرمند و هنر دوست باشد.

دکوراسیون کافی شاپ کلاسیک

نکات مهم در طراحی کافی شاپ

به عنوان صاحب یک کافه جدید ممکن است بسیار پر مشغله باشید، زیرا تهیه یک منوی جدید، خرید محصولات و اجاره یک مکان بسیار وقت گیر است. این را به خاطر بسپارید که دکوراسیون داخلی مهم ترین جنبه ای است که باید بدان توجه کنید.

اگر کافی شاپ شما فضایی دنج و زیبا نداشته باشد مسلماً افراد حاضر نخواهند بود بار دوم به آن مراجعه کنند، بنابراین طراحی دکوراسیون را جزء اولویت های خود قرار دهید تا روز به روز کسب و کار شما رونق یابد. دیزاین کافی شاپ مستلزم رعایت یکسری نکات و توصیه هاست که به طور خلاصه به آن ها می پردازیم.

پارتیشن بندی

در مورد پارتیشن بندی کافی شاپ خود فکر کنید. با اینکار فضاهایی دنج و مجزا برای نشیمن افراد فراهم می کنید و به آن ها اجازه می دهید تا زمانی که در کافی شاپ حضور دارند احساس آرامش و راحتی کنند.

بخوانید!  عکس های دفتر کار در خانه به سبک مینیمالیست

تفکیک فضای نشیمن نمای کافی شاپ را مرتب و سازماندهی شده نشان می دهد و تنها انبوهی از میز و صندلی در فضا دیده نمی شود. همچنین می توانید مکانی مجزا برای صرف قهوه، مکانی برای سرو غذا و مکانی برای ارائه محصولات متنوع در نظر بگیرید.

تزئین دیوار

فضای کافی شاپ باید حسی آرامش بخش به مشتریان منتقل کند، از این رو می توانید با نصب تابلوهای نقاشی و یا تصویر هنرمندان بر روی دیوار این حس را در آن ایجاد کنید.

همچنین نصب المان های دکوراتیو نظیر یک تخته سیاه و قراردادن کتاب و مجلات با چیدمان جذاب و… به زیباتر شدن فضای کافی شاپ کمک می کند. همچنین استفاده از میز و صندلی در کنار دیوار، دکوراسیون کافه را بسیار دلنشین می کند.

تزئین دیوار کافی شاپ و رستوران

نورپردازی 

نورپردازی مهم ترین فاکتور در طراحی کافی شاپ است. بالای هر میز باید یک لامپ با نور ملایم آویزان شود. علاوه بر آن می توان بر روی هر میز یک شمع قرار داد تا فضا دکوراتیو شود و حسی رمانتیک به آن منتقل گردد.

اصولاً دکوراسیون رستوران و کافی شاپ دارای نورپردازی ملایم است تا مشتریان در کمال آرامش به صرف نوشیدنی یا غذا بپردازند.

عکس دیزاین دکوراسیون کافه[کلاسیک،سنتی و مدرن]

تزئین میز

میزهایی که در کافی شاپ قرار می گیرند همواره باید تمیز باشند. میزهایی را انتخاب کنید که بتوان در زیر شیشه آن ها از المان های دکوراتیو استفاده شود.

با انجام این کار مشتریان تا هنگامی که منتظر سفارش خود هستند از زیبایی فضا و خصوصاً میز جلوی خود لذت خواهند برد. برای مثال می توانید با دانه های قهوه یک طرح هنری زیبا زیر شیشه ایجاد کنید و یا زیر شیشه گل های خشک قرار دهید.

کلام پایانی

امیدواریم از ایده های مذکور در این مقاله لذت ببرید. در صورت تمایل نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.

سوالات متداول

دلیل اهمیت دکوراسیون کافی شاپ چیست؟

دلیل این مسئله این است که یک مکان زیبا، دوست داشتنی و دنج افراد بیشتری را به سمت خود جذب می کند و سود بیشتری برای صاحب خود به ارمغان می آورد. هم چنین دکوراسیون مستقیماً بر حال و هوای مشتریان اثر می گذارد و عاملی برای بازگشت مجدد آن ها می باشد.

رایج ترین سبک های طراحی دکوراسیون کافی شاپ کدام اند؟

دکوراسیون صنعتی، دکوراسیون مدرن و دکوراسیون میانه قرن

در دکوراسیون کافی شاپ باید به چه نکاتی توجه شود؟

پارتیشن بندی، تزیین دیوار، نورپردازی و تزئین میز

دلیل پارتیشن بندی در دکوراسیون کافی شاپ چیست؟

با این کار فضاهایی دنج و مجزا برای نشیمن افراد فراهم می شود. به علاوه تفکیک فضای نشیمن نمای کافی شاپ را مرتب و سازماندهی شده نشان می دهد.