آموزش رویت

ساختمانچی

طیف گسترده ای از سایه ها و رنگ ها در خانواده رنگ نارنجی در بسیاری از خانه های شیک محبوب اند. شما می توانید از بین سایه های روشن نارنجی مانند نارنجی آفتابی، رنگ های گرم مانند نارنجی تیره و رنگ های خنک مانند نارنجی ایرانی، طیفی را برای خانه خود انتخاب کنید.

شایان ذکر است که نارنجی می تواند پر جنب و جوش، نشاط آور، سرگرم کننده و تحریک کننده باشد. در عین حال، نارنجی می تواند پرشور، جسورانه و ترسناک نیز باشد.

با این حال، مهم است که انواع مختلف نارنجی را بررسی کنید تا بتوانید سایه ای مناسب را پیدا کنید که با شخصیت شما مطابقت دارد.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید تا با نارنجی و طیف های مختلف آن در طراحی دکوراسیون داخلی خانه آشنا شوید.

ایده های طراحی خانه با استفاده از رنگ نارنجی

نارنجی و سبز

دانستن این که چگونه یک سایه نارنجی خاص می تواند روی یک اتاق تأثیر بگذارد، کلید استفاده از این رنگ است. وقتی استفاده از نارنجی به درستی انجام شود، می تواند مقدار زیادی از اشتیاق و انگیزه لازم را به شما بدهد.

در صورتی که از نارنجی به میزان خیلی کم یا خیلی زیاد استفاده کنید، می تواند خیلی بیهوده یا خیلی تحریک کننده باشد.

رنگ نارنجی

آشپزخانه نارنجی

نارنجی به این آشپزخانه شیک، حال و هوای مدرن می بخشد. رنگ پر جنب و جوش و براق نیز این اتاق فشرده را بدون نور طبیعی روشن می کند.

 

اتاق نشیمن نارنجی

نارنجی و شکلاتی
نارنجی و آبی فیروزه ای
نارنجی و خاکستری
اتاق خانه نارنجی
اتاق نارنجی

ترکیب نارنجی گرم با قهوه ای باعث می شود این اتاق نشیمن دنج و جذاب به نظر برسد. تودوزی و رنگ های خنثی فرش نیز زمینه ای برای ظاهر شدن نارنجی است. در نتیجه یک ظاهر درجه یک برای اتاق نشیمن آرامش بخش بوجود می آید.

خانه رنگ نارنجی

اتاق غذاخوری نارنجی دورنگ

این اتاق ناهار خوری مجلل نمایش بزرگی از نحوه ترکیب نارنجی با رنگهای زرد و قرمز است. زرد، فضایی سرگرم کننده، بازیگوش و خوش بین را ترسیم می کند. قرمز، می تواند چشمگیر و شدید باشد و همچنین باعث ایجاد حس رفاه می شود.

اتاق خواب نارنجی

اتاق خواب نارنجی

رنگ نارنجی، رنگی مناسب برای ایجاد آرامش در اتاق خواب است. ترکیب نارنجی گرم با رنگ های خنثی می تواند آرامش بخش باشد. در عین حال، استفاده از نارنجی گرم در بافت پارچه کوسن و روتختی و دیگر وسایل اتاق می تواند ظاهر کلی اتاق را تغییر دهد و حسی از شادی را در آن بوجود آورد.

بخوانید!  انواع کفپوش آشپزخانه

 

دفتر کار خانگی نارنجی

نارنجی و آبی
دفتر کار نارنجی
سرسرای نارنجی
حمام نارنجی

استفاده از نارنجی به عنوان رنگی غالب در طراحی اتاق کار مانعی ندارد. نارنجی پرتقالی که در سراسر این اتاق کار استفاده شده سبب می شود تا انرژی افراد تحریک شود و بتوانند به خلاقیت های زیادی دست یابند. این دقیقا چیزی است که به آن نیاز دارید.

سرسرای نارنجی

این سرسرا ثابت می کند که انفجار نارنج تنها چیزی است که برای جالب جلوه دادن یک اتاق نیاز دارید. در حالی که باعث می شود اتاق شما، مدرن و جالب به نظر برسد. این سایه نارنجی جذابیت گرم و زیبایی را ایجاد می کند که فقط برای استقبال و تحسین مهمانان مناسب است.

حمام نارنجی

این حمام با کاشی های دیوار نارنجی رنگ آمیزی می شود. کاشی های نارنجی روشن و براق فضای کوچک را روشن می کند، در حالی که زرد باعث می شود حمام شما، شاد و بازیگوش به نظر برسد. ساده و در عین حال درخشان.

 

استفاده از نارنجی و ترکیب آن با رنگ های دیگر

ترکیب نارنجی با آبی کمرنگ و سفید

اگر قصد استفاده از این سه رنگ را در اتاق خواب دارید باید احتیاط کنید؛ زیرا اتاق خواب محلی برای خواب و آرامش است، بنابراین بهتر است تنها ده درصد اتاق خواب را نارنجی کنید. بیشتر بهتر است از آبی و سفید استفاده کنید تا آرامش و راحتی برای شما به ارمغان بیاید.

در اتاق خواب زیر مشاهده می کنید که از این سه رنگ تناسب زیبایی دارد و ترکیب نارنجی و سفید برای صندلی نیمکتی و کوسن ها، جذابیت خاصی را به اتاق می افزاید.

ترکیب نارنجی با شکلاتی

از ترکیب رنگ شکلاتی تیره و نارنجی می توانید برای دکور اتاق نشیمن استفاده نمایید. این رنگ ها برای اتاق نشیمن بسیار مناسب اند و جلوه قدرتمندی را نمایش می دهند.

همانطور که می بینید رنگ نارنجی به میزان کم اما قوی در اتاق استفاده شده و شما این رنگ را بر روی کوسن مبل، مجسمه و میز عسلی می بینید. به منظور کاهش تاثیر رنگ نارنجی در محیط و معتدل کردن آن، از رنگ سفید برای مبلمان استفاده شده است.

ترکیب نارنجی با فیروزه ای

تجربه نشان می دهد استفاده از نارنجی سبب تحریک اشتها می شود. اگر دقت کنید در بیشتر فست فودها و رستوران ها از این رنگ در کنار قرمز به وفور استفاده می شود. به همین دلیل شما نیز می توانید در قسمت غذاخوری خانه خود از نارنجی استفاده نمایید.

بخوانید!  انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، تمام دیوارهای اتاق با نارنجی طراحی می شود. آثار هنری فیروزه ای رنگی به همراه مبلمان سفید، به تکمیل دکوراسیون این بخش از خانه پرداختند.

ترکیب نارنجی و خاکستری با چوب

اتاق خوابی که در تصویر زیر مشاهده می کنید از ظاهری زیبا و بسیار آرامش بخش برخوردار است و ترکیب دیوار چوبی با رنگ های خاکستری و نارنجی، نمایی جذاب به اتاق می بخشد.

مبلمان در این خانه بسیار ساده اند ولی ترکیب اصولی آن ها با دیگر المان های دکوراسیون داخلی، توانسته محیطی ایده آل و منحصربفرد را بوجود آورد.

ترکیب نارنجی با سیاه و سفید

استفاده از رنگ هایی مانند سیاه و نارنجی می تواند کمی خشن به نظر برسد، اما اگر مقداری سفید را به دکوراسیون اضافه کنید، می توانید تعادل را به خوبی در این محیط برقرار نمایید. زردآلویی یکی از طیف های کمرنگ نارنجی می باشد که در دکور اتاق نشیمن زیر بکاررفته است.

از این رنگ به صورت الگوهایی بر روی کوسن و پرده استفاده شده است. انتخاب هوشمندانه سفید برای مبلمان از شدت رنگ های تند کم می کند و فضایی اصولی و زیبا را در خانه بوجود می آورد.

ترکیب نارنجی با سبز

رنگ غالب در این اتاق، سفید می باشد و از رنگ هایی چون نارنجی، سبز و قهوه ای به منظور ایجاد بافت استفاده می شود.

با این حال، نارنجی به خوبی توانست بر محیط حاکم شود و خودنمایی کند. صندلی های عثمانی، کوسن ها و اکسسوری های تزئینی، نمونه ای از استفاده از نارنجی در این خانه می باشند.

ترکیب نارنجی با سفید

نارنجی در اتاق خواب باید به میزن محدودی استفاده شود تا سبب هرج و مرز نشود. بدین منظور می توانید از این رنگ برای طراحی دیوار پشت تخت خواب خود استفاده نمایید.

این ایده باعث می شود تا ضمن آرامش، طراوت و تازگی نیز به اتاق خواب افزوده شود. اگر دیوار پشت تخت خواب خود را با نارنجی دیزاین کردید، ملحفه و روتختی شما باید به رنگ سفید باشد. برای افزودن باقفت به تخت خواب می توانید از بالش ها یا کوسن های نارنجی استفاده کنید.

اتاق خواب رنگ نارنجی

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی ایده های استفاده از نارنجی در طراحی خانه پرداختیم. امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت ببرید. در صورت تمایل می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در این باره با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.