آموزش رویت

ساختمانچی

بنا به گفته یکی از کارشناسان مسکن، افزایش قیمتی که در بهمن ماه امسال در بازار مسکن مشاهده شد به دلیل بالا رفتن تقاضای شب عید بود و ما هر ساله با این موضوع مواجهه هستیم. سلمان خادم‌المله افزود: همانند دیگر کالاها، قیمت مسکن نیز تحت تاثیر عرضه و تقاضا قرار می گیرد اما قیمت میانگین 10 میلیون تومان رقم بالایی برای متقاضیان مصرفی به شمار می آید.

بنا بر اظهارات وی میانگین درآمد خانوارهای ایرانی 4 الی 5 میلیون تومان است اما همانطور که شاهد هستیم خط فقر بالای 2.5 میلیون تومان است. در واقع حدود 25 سال طول می کشد تا خانوارها صرف نظر از محاسبه تورم، بخشی از درآمد خود را صرف خرید مسکن نمایند.

این کارشناس مسکن به وضعیت نامناسب بخش مسکن در تهران اشاره نمود و گفت: بالا بودن هزینه های زندگی باعث شده مردم از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک و یا حاشیه شهر مهاجرت کنند. وی گفت هم اکنون بازار مسکن نسبت به افزایش قیمت ها واکنش خاصی نشان نداده و در حالت خنثی به سر می برد. طبق اظهارات وی توان مالی خانوارهایی که قصد خرید مسکن را داشتند به شدت کاهش یافته و آن ها نمی توانند مسکن مناسب خریداری نمایند. وی در خصوص قیمت مسکن در آینده گفت: با توجه به تحریم های صورت گرفته، ممکن است با افزایش قیمت مسکن مواجهه شویم که با ایجاد چنین وضعی، مسلماً خرید و فروش نیز کاهش پیدا می کند.