آموزش رویت

ساختمانچی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت مسکن ملی و تکمیل مسکن مهر در جلسه این کمیسیون از تهیه زمین برای آغاز ساخت ۲۳۶هزار واحد مسکونی در قالب مسکن ملی و تکمیل حدود ۱۴۴هزار واحد مسکن مهر خبر داد.

صدیف بدری بیان کرد: طبق گزارش وزارت راه و شهرسازی در خصوص مسکن ملی و تکمیل مسکن مهر ساخت 400 هزار واحد مسکونی که دولت در سال 98 و 99 در برنامه دارد، در قالب اقدام ملی مسکن و فروش اقساطی پنج ساله اجرایی خواهد شد. زمین مورد نیاز برای ساخت حدود 236 هزار واحد تهیه شده است و برای الباقی نیز زمین در حال تهیه شدن است. ثبت نام از طریق سامانه در چندین استان صورت گرفته است. این طرح در قالب اجرای قانون تامین مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه مصوب سال 86 به اجرا در آمده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برنامه وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل مسکن مهر بیان کرد: تعدادی از مسکن های مهر تا آخر امسال تکمیل خواهند شد و مابقی نیز تا آخر خرداد 99 تکمیل می شوند. تاکنون حدود 144 هزار واحد مسکونی تکمیل شده و در شرف تحویل به متقاضیان است. حدود 70 هزار واحد نیز عملیات ساختمانی آنان نیمه تمام است. برای مسکن مهر در شهرهای جدید مانند پرند و پردیس و هشتگرد اقدامات خوبی انجام شده و اغلب مشکلاتشان مرتفع شده است.

منبع خبر: اقتصاد آنلاین