آموزش رویت

ساختمانچی

تغییر دکوراسیون آشپزخانه کار آسانی نیست و همواره توسط طراحان داخلی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. تغییر ظاهر آشپزخانه علاوه بر صرف هزینه زیاد نیازمند زمان کافی نیز می باشد.

اکثر افراد به دلیل کمبود بودجه و یا وقت از تغییر دکوراسیون صرف نظر می کنند و سالیان سال با یک دکور تکراری و یکنواخت در آشپزخانه سپری می نمایند.

اگر خواهان تغییر و تحول هستید سعی کنید یک نمای متفاوت در آشپزخانه خود ایجاد کنید. راهکارهایی که در این نوشته از ساختمانچی ارائه شده اند روش هایی اصولی و کارآمد محسوب می شوند که با استفاده از آن ها می توانید فضای آشپزخانه خود را دگرکون سازید و از فعالیت در آن لذت ببرید.

پیشنهادات و راهکارهایی که در ادامه ارائه می شوند با مشورت طراحان و متخصصین دکوراسیون داخلی جمع آوری شده‌اند، بنابراین با خیالی آسوده می توان از آن ها ایده گرفت و اقدام به خلق یک دکوراسیون ایده آل برای آشپزخانه نمود.

فضای آشپزخانه

تغییر در دکوراسیون آشپزخانه

اولین گام در تغییر دکوراسیون آشپزخانه این است که بدانید چه چیزی برای شما در حین آشپزی بسیار حائز اهمیت است. آیا داشتن جدیدترین و شیک ترین لوازم آشپزخانه برای شما مهم است؟ استفاده از انرژی برق برای شما در اولویت است یا گاز؟

آیا در آشپزی از ادویه جات زیاد استفاده می کنید و نیازمند نصب هود برای تهویه هوا هستید؟ تمایل دارید چاقوهای مورد نیازتان در هنگام آماده سازی غذا در سمت راست قرار گیرند یا چپ؟ آیا نان و شیرینی به وفور درست می کنید و می خواهید وسایل مورد نیازتان در کنار اجاق گاز قرار گیرند؟

با یافتن پاسخ این سوالات یک طرح ایده آل در ذهن خود ایجاد کنید و مطمئن شوید که آشپزخانه جدید تمام نیازهای شما را برآورده می سازد. از تمام جزئیات مورد علاقه و یا محدودیت های موجود در فضای آشپزخانه که نیازمند تغییر اساسی می باشند، یادداشت تهیه کنید.

تغییر در دکوراسیون آشپزخانه

مکان قرارگیری وسایل برقی و محل لوله کشی را تغییر ندهید. ایده های خود را برای سایر قسمت های آشپزخانه اعمال کنید. برای تغییر دکوراسیون ابتدا بودجه خود را در نظر بگیرید، سپس با طراحان داخلی صحبت کنید و راهکارهای آن ها را بررسی نمائید.

شما می توانید با کمترین هزینه اقدام به تغییر دکوراسیون کنید، اما لازمه این امر مشورت با متخصصین و طراحان است. آن ها با توجه به تجربه و ایده های مختلف خود یک طرح مناسب برای آشپزخانه شما ارائه می دهند.

دکوراسیون آشپزخانه

تغییر رنگ آشپزخانه

از رنگ های متضاد برای دیوارها، کانتر آشپزخانه و کفپوش استفاده کنید، زیرا این رنگ ها عمق آشپزخانه را بیشتر نشان می دهند و یک زاویه دید عالی در محدوده فعالیت در آشپزخانه برای چشم فراهم می کنند.

اگر به دنبال ایجاد فضایی مونوکروماتیک نیستید، رنگ های متضاد را برای آشپزخانه انتخاب کنید. رنگ هایی که کنتراست ایجاد می کنند فضای آشپزخانه را زیباتر و جذاب تر نشان می دهند.

وقتی رنگ های پالت رنگی را در کنار هم قرار می دهید توجه کنید یک رنگ خنثی در کنار یک رنگ پر رنگ قرار گیرد. علاوه بر آن می توانید کنتراست را نه تنها در یک شی مثلاً جزیره آشپزخانه اعمال نمائید بلکه می توانید آن را در فضای کلی نیز به نمایش بگذارید.

آشپزخانه

استفاده از دیوارپوش بین کابینتی

از دیوارپوش بین کابینتی استفاده کنید. استفاده از این دیوارپوش ها از نظر بصری دیوار را بلندتر نشان می دهند، خصوصاً اگر لاک خورده باشند. کاشی هایی که برای پوشش دیوار بین کابینت ها به کار می روند هزینه زیادی در بر نخواهند داشت و زیبایی و جلای آن ها باعث می شود یک نقطه کانونی در فضای آشپزخانه ایجاد شود.

تغییر آشپزخانه

تغییر اثاثیه آشپزخانه

گاهی اوقات نیازی نیست تغییر دکوراسیون را در کل آشپزخانه اعمال کنید. می توان با تعویض چراغ های آویز، صندلی های بدون پشتی و جایگزینی کابینت ها با قفسه های باز تغییر اساسی ایجاد نمود.

اگر می خواهید یک تغییر دکوراسیون کلی و یا تنها یک تغییر سریع و جزئی ایجاد نمائید این سوال را از خود بپرسید که آیا زیبایی برای شما حائز اهمیت است یا عملکرد!

اگر عملکرد و کارایی مد نظر شما است می توانید با تغییری اندک فضا را دگرگون کنید اما اگر به دنبال تغییری چشمگیر هستید با استفاده از اثاثیه جدید، نصب آثار هنری و افزودن بافت به دکوراسیون سبک طراحی دکوراسیون را عوض کنید. این عناصر تاثیر بصری قدرتمند اما کم هزینه در پی خواهند داشت.

طراحی دکوراسیون

استفاده از دستگیره های جدید برای درب کابینت

شاید در ابتدا این گونه تصور کنید که استفاده از این ایده تاثیر چندانی در زیبایی و تغییر دکوراسیون آشپزخانه ندارد. تعویض المان ساده ای مانند دستگیره های درب کابینت می تواند تاثیرگذاری زیادی در دکوراسیون و فضای آشپزخانه داشته باشد. استفاده از دستگیره های طلایی رنگ می تواند گزینه ای مناسب باشد.

استفاده از دستگیره های جدید برای درب کابینت

رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه

اگر جنس کابینت به گونه ای است که قابلیت رنگ آمیزی داشته باشد، می توانید نسبت به انجام این کار اقدام کنید و تغییری کلی در نمای آشپزخانه ایجاد نمایید.

بخوانید!  نمای استرچ متال

کابینت یکی از المان های اساسی در طراحی آشپزخانه محسوب می شود و تعویض آن هزینه زیادی در بردارد، بنابراین رنگ آمیزی آن می تواند ایده خوبی باشد. دقت کنید که برای انجام این کار حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه

استفاده از پنل های شیشه ای

پنل های شیشه ای نمونه ای از المان های ساده ای می باشند که استفاده از آن ها در تغییر دکوراسیون آشپزخانه نمایی زیبا ایجاد می کند. استفاده از این ایده در طراحی آشپزخانه مدرن کاربرد فراوانی دارد و از ایده های مقرون به صرفه ای می باشد که می تواند تغییری چشمگیر در طراحی آشپزخانه ایجاد نماید.

استفاده از پنل های شیشه ای

طراحی یک دیوار غالب در آشپزخانه

در جهت طراحی دیوار غالب بهتر است از یک رنگ شاد و سرزنده استفاده نمایید. استفاده از این ایده و انتخاب رنگ مناسب باعث ایجاد تغییری چشمگیر در طراحی آشپزخانه می شود. استفاده از الگوها نیز می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

طراحی یک دیوار غالب در آشپزخانه

تعویض وسایل روشنایی آشپزخانه

نورپردازی یکی از نکات مهم و تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می شود. در این میان استفاده از وسایل روشنایی مناسب نیز می تواند تاثیرگذاری زیادی در زیبایی آشپزخانه داشته باشد.

استفاده از وسایل روشنایی مناسب باعث ایجاد نور مناسب شده و همین امر می تواند در بزرگ تر نشان‌دادن فضای آشپزخانه نیز به شما کمک کند.

لوستر آشپزخانه می تواند از جمله راهکارهای ساده در تغییر دکوراسیون آشپزخانه باشد. استفاده از دو یا سه لوستر در بالای جزیره می تواند ایده خوبی در این زمینه باشد.

تعویض وسایل روشنایی آشپزخانه

تغییر مکان جزیره آشپزخانه

استفاده از جزیره ای که از رنگ های غالب در طراحی آن ها استفاده شده است، می تواند نمای زیبایی در طراحی آشپزخانه ایجاد کند. گاهی اوقات ایجاد تغییر در طراحی آشپزخانه به سادگی جا به جا کردن جزیره در آشپزخانه می باشد. استفاده از این روش می تواند نمای زیبایی به آشپزخانه شما ببخشد.

تغییر مکان جزیره آشپزخانه

تعویض کفپوش آشپزخانه

تعویض کفپوش می تواند تغییری چشمگیر در طراحی آشپزخانه ایجاد نماید. استفاده از کفپوش مناسب می تواند در عمق بخشی به فضای آشپزخانه کارگشا باشد. از آن جایی که کفپوش آشپزخانه به خاطر رفت‌و‌آمد زیاد زود کثیف می شود، تعویض آن می تواند نمای کلی آشپزخانه را به میزان زیادی تغییر دهد.

تعویض کفپوش آشپزخانه

استفاده از گل های طبیعی

استفاده از گل های طبیعی در رنگ های مختلف می تواند نمای زیبایی در طراحی آشپزخانه ایجاد نماید. همچنین استفاده از این ایده می تواند در ایجاد فضایی سرزنده به شما کمک کند. استفاده از این ایده یکی از ساده ترین ایده هایی است که می تواند در ایجاد تغییر در دکوراسیون آشپزخانه به شما کمک کند.

استفاده از گل های طبیعی

تعویض کانتر آشپزخانه

یکی دیگر از المان هایی که می تواند در زیبایی آشپزخانه نقش داشته باشد، کانتر آشپزخانه می باشد. از این رو تعویض کانتر نیز می تواند تغییری چشمگیر در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد نماید. سنگ مرمر نمونه ای از بهترین کانترهایی است که می توانید از آن در طراحی آشپزخانه استفاده نمایید.

استفاده از این کانتر ممکن است هزینه زیادی در بر داشته باشد. کانترها انواع مختلفی دارند و شما می توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود نمونه ای زیبا از آن ها را تهیه نمایید. در ساخت کانتر از گرانیت، چوب، سنگ مرمر و… استفاده می شود.

تعویض کانتر آشپزخانه

تغییر رنگ سفید به خاکستری

اگر به دنبال تغییر رنگ در دکوراسیون آشپزخانه هستید، رنگ خاکستری را در نظر داشته باشید. امروزه استفاده از رنگ خاکستری در طراحی داخلی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و بسیاری از افراد آن را جایگزین رنگ سفید کرده اند.

بخوانید!  کفپوش بامبو، کفپوشی مقرون به صرفه برای ساختمان

یکی دیگر از راهکارها ترکیب رنگ خاکستری با رنگی دیگر می باشد. برای مثال شما می توانید از ترکیب رنگ خاکستری و قهوه ای در آشپزخانه استفاده نمایید.

تغییر رنگ سفید به خاکستری

استفاده از سینک های رنگی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه

امروزه سینک هایی که تنها به رنگ استیل بودند جای خود را به انواع رنگی آن ها دادند. در طراحی آشپزخانه، استفاده از سینک های رنگی طرفداران زیادی پیدا کرده است. از این سینک ها می توان در انواع آشپزخانه ها استفاده کرد. استفاده از این سینک ها باعث القای رنگ به آشپزخانه می شود.

استفاده از سینک های رنگی

استفاده از کاشی شیشه ای

کاشی شیشه ای در آشپزخانه باعث ایجاد فضایی لوکس و خیره کننده می شود. کاشی های شیشه ای نه تنها از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار هستند، بلکه باعث بزرگ تر نشان‌دادن آشپزخانه نیز می شوند.

از این رو استفاده از آن ها برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب می باشد. این کاشی ها در انواع رنگ وجود دارند و شما می توانید با توجه به رنگ آشپزخانه نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب نمایید.

استفاده از کاشی شیشه ای

استفاده بهینه از فضای کابینت ها

وسایلی که جای زیادی می گیرند در آشپزخانه های کوچک اشتباه بزرگی محسوب می شوند. استفاده بهینه از فضای آشپزخانه و کابینت ها نیز از جمله موارد حائز اهمیت می باشد، که باید به آن توجه کنید. آن چه که در تصویر مشاهده می کنید نمونه ای از استفاده بهینه فضای کابینت می باشد.

استفاده از المان های مدرن

امروزه با در دسترس‌بودن کلیه المان ها، طراحی آشپزخانه ای مدرن کاری بسیار راحت می باشد. برای مثال از جمله ایده هایی که در آشپزخانه های امروزی مورد استفاده قرار می گیرد، نصب لامپ های سنسوردار برای آشپزخانه می باشد.

استفاده از این لامپ ها به این گونه است که با ورود به آشپزخانه این لامپ ها روشن می شود و در هنگام خروج خاموش می گردد. امروزه انواع شیرالات سنسوردار نیز در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از مواردی این چنین به راحتی شما و کلیه افراد خانواده در آشپزخانه کمک می کند. دو مورد مذکور می تواند در صرفه جویی انرژی و در نتیجه کاهش هزینه ها نیز کمک کند.

استفاده از متریال های مقرون به صرفه در آشپزخانه

لمینت ها از جمله متریالی است که می توان در قسمت های مختلف مانند کفپوش و کانتر آشپزخانه از آن استفاده کرد. استفاده از این متریال در آشپزخانه گستردگی فراوانی دارد.

لمینت از جمله متریالی است که علاوه بر این که از قیمت خوبی برخوردار است مقاومت و طول عمر بالایی نیز دارد. لمینت ها در شکل های مختلف از گرانیت تا مرمر وجود دارند. به همین خاطر استفاده از این متریال می تواند پاسخگوی نیازها و سلیقه های مختلف باشد.

استفاده از متریال های مقرون به صرفه در آشپزخانه

استفاده از کوارتز در آشپزخانه

در کنار کانترهایی از جنس لمینت و سنگ مرمر، کوارتز نیز طرفداران زیادی دارد. از مزایای استفاده از کوارتز می توان به مقاومت بالای آن در برابر حرارت بالا، آسیب دیدگی و هرگونه خراشی اشاره کرد. همچنین این متریال در برابر بخار آب نیز مقاوم بوده و از ظاهری به روز و زیبا برخوردار می باشد.

استفاده از کوارتز در آشپزخانه

استفاده از شلف های شیشه ای

در جدیدترین ایده های طراحی آشپزخانه استفاده از شلف های شیشه ای می تواند جایگزین مناسبی برای انواع شلف های چوبی در طراحی آشپزخانه باشد.

از مزایای استفاده از این شلف ها می توان به سهولت تمیز کردن آن ها نسبت به شلف های چوبی اشاره کرد. همچنین استفاده از نمونه های شیشه ای نمای لوکس تری نسبت به انواع چوبی آن ها ایجاد می کند.

استفاده از شلف های شیشه ای

کلام پایانی

طرفداران طراحی داخلی ارزش یک خانه زیبا و کاربردی را بهتر می دانند. طراحی دکوراسیون آشپزخانه همیشه امری چالش برانگیز است. به همین دلیل مشورت و ایده‌گرفتن از طراحان امری ضروری می باشد.

شما می توانید با توجه به فضای آشپزخانه و بودجه خود طرح مورد نظر را اجرا نمائید. اگر می خواهید تغییری کلی و یا جزئی در آشپزخانه ایجاد کنید از پیشنهاداتی که در این نوشته ارائه شدند کمک بگیرید تا سریع تر به تغییر دکوراسیون دست یابید.

تصاویر زیبای آشپزخانه های بازسازی شده

آشپزخانه بازسازی شده
بازسازی آشپزخانه
تغییر فضای آشپزخانه
تعمیر آشپزخانه
مدل بازسازی آشپزخانه
بازسازی آشپزخانه مدرن
تغییر دکور آشپزخانه
تغییر طراحی آشپزخانه
دکوراسیون آشپزخانه