آموزش رویت

ساختمانچی

با ورود سبک مدرن و کلاسیک به دنیای امروز، کاغذ دیواری مدرن با طرح های شاد و جذاب و رنگ های بسیار متنوع به بازار عرضه شد که تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی ساختمان ها ایفا می کرد.

کاغذ دیواری های مدرن در یک زمان کم و خیلی زود جای خود را در دل جوان ها باز کرد و بسیار مورد توجه افراد مختلف قرار گرفت. درکاغذ دیواری های مدرن از رنگ های شاد و یا خنثی در زمینه و از طرح و نقش هایی که با زمینه آن ست است و همچنین طرح های خلوت استفاده می شود.

در این کاغذ دیواری ها معمولا از طرح های برجسته استفاده نمی شود. در این مطلب از ساختمانچی می خواهیم به بررسی این سبک از کاغذ دیواری بپردازیم؛ پس لطفا تا انتها ما را همراهی کنید.

انواع طرح های مدرن

طرح های مدرن

طرح پرنده

در یک اتاق می توانید با استفاده از طرح و نقش پرنده به طور مثال فلامینگو عمق به فضا ببخشید و طبیعت را به خانه بیاورید. این طرح برای ورودی خانه و یا یک قسمت دیوار که به عنوان نقطه قانونی در نظر گرفته می شود، مناسب است.

پرنده

طرح هندسی و گرافیکی

یک کاغذ دیواری با طرح چاپی و متقارن هندسی مطمئنا می تواند با افزودن احساس آرامش، فضایی مدرن را به وجود بیاورد. برای دستیابی به ظاهری مناسب بهتر است به دنبال رنگ های کلاسیکی باشید که از آن خسته نمی شوید.

کلاسیک

طرح شخصیت ها

یکی دیگر از طرح های کاغذ دیواری های مدرن، استفاده از چهره شخصیت های معروف یا حتی چهره های شاد و بامزه می باشد که حتی ساده ترین فضاها را هم پر انرژی می کند.

شخصیت

طرح راه راه

استفاده از کاغذ دیواری با نوارهای راه راه می تواند با هر سبک و مبلمانی ست شود. اگر اتاق کوچک است با استفاده از راه راه های افقی می توانید توهمی را در فضا ایجاد کنید که اتاق بزرگ تر به نظر برسد.

راه راه

طرح باتیک

فرش، ملافه و کاغذ دیواری های باتیک، طی سال های گذشته به لطف احساس زنده ای که به فضا می دهند و با ایجاد یک ترکیب غنی و در عین حال ظریف از الگوهای مختلف باتیک، طراحی جالب و مدرنیته ای را به محیط القا می کنند.

باتیک

طرح آسیایی

ممکن است هنگام انتخاب کاغذ دیواری مدرن، سبک های الهام گرفته از آسیای شرقی و چین شما را شگفت زده کند. این طرح ها اوایل دهه 90 محبوبیت چندانی نداشت، اما با تلفیق المان های سنتی و مدرن، این طرح ها هم به صنعت مد پا گذاشت. انتخاب این طرح در  قسمت پشت میز غذاخوری می تواند ایده ای هوشمندانه باشد.

طرح آسیایی

طرح گل های بزرگ

آن چه در مورد گل های جدید و دارای جلوه ای جذاب و مدرن وجود دارد، می تواند فضای منحصر بفردی را ایجاد کنند. از یک حمام کوچک تا یک اتاق خواب بزرگ، شکوفه های بزرگ گل باعث می شود که فضا بزرگ تر به نظر برسد.

گل های بزرگ

طرح سنگ طبیعی

وقتی ایده های جالب و غیر منتظره ای در زمینه کاغذ دیواری به وجود می آید، طراحان داخلی از تکنیک هایی مانند چاپ سنگ مرمر با طرح ارگانیک استفاده می کنند که می تواند در نوع خودش جالب باشد.

سنگ طبیعی

طرح متالیک

امروزه طرح های متالیک و درخشان سهم بزرگی از طراحی خانه های مدرن را به خود اختصاص می دهند. کاغذ دیواری های متالیک دارای طرح های ساده و نقاشی های گرافیکی و کلاسیکی و یا نقوش گرافیکی آرت دکور می باشند.

متالیک

طرح شلوغ

انتخاب این طرح به علت شلوغی بیش از حد کمی پر ریسک به نظر می رسد. شبیه اتاقی که در اینجا نشان دادیم، شما قادر خواهید بود تقریباً وسایل رنگی و هر وسیله و اثاثیه ای را که می خواهید در این قسمت وارد کنید. برای دکوراسیون چنین طرح سنگینی، می توان از یک مبل بژ کلاسیک استفاده کرد و کوسن را با طرح دیوار ست کرد.

شلوغ

طرح سیاه و سفید

انتخاب کاغذ دیواری هنری با طرح سیاه و سفید، روشی مناسب برای دستیابی به ظاهری زیبا و مدرن است. یک ایده برای تصویر زمینه مدرن این است که به دنبال الگوی درخت سیاه و سفید باشید. طراحی سیاه و سفید درختان نیز به جای یک سبک طبیعی رنگی، باعث می شود آن ها کمی انتزاعی و هنری به نظر برسند.

طرح سیاه و سفید

طرح شبه آبرنگی

این کاغذ دیواری درست مانند یک نقاشی آبرنگی هنری روی دیوار خودنمایی می کند، البته با لطافت و نرمی بیشتر. شما می توانید از این طرح ها به عنوان تابلو های نقاشی استفاده کنید.

بخوانید!  کابینت روشویی در حمام و سرویس بهداشتی

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مدرن

کاغذ مدرن

نوع کاغذ دیواری

نوع کاغذی که در ساخت این المان استفاده می شود، بسیار پر اهمیت است. قاعدتا هر چه جنس کاغذ بکاررفته بهتر باشد، علاوه بر دوام بهتر، زیبایی بیشتری نیز خواهد داشت. به طوری که برای چندین سال، کیفیت و شفافیت اولیه خود را حفظ خواهند کرد.

عواملی مانند تغییرات دائمی دما در منزل، گرد و غبار، دود غذا و عوامل مخرب دیگر می توانند به راحتی سبب تخریب و نابود شدن کاغذ دیواری مدرن شما شوند.

رنگ کاغذ دیواری

رنگ یکی دیگر از عواملی است که در انتخاب کاغذ دیواری مدرن بسیار مورد توجه قرار می گیرد. اگر چه تعداد رنگ ها در سبک مدرن نسبت به سبک کلاسیک کمتر است، اما این موضوع باعث نمی شود که به انتخاب رنگ توجه نشود.

رنگ های مناسب سبک مدرن را اکثرا رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری، قهوه ای و مشکی تشکیل می دهند. برای کسانی که انرژی و جذابیت بیشتری را می خواهند، مدل هایی با رنگ های متنوع و گرم وجود دارند که باعث می شوند فضای دکوراسیون بیش از حد سرد و بی روح بنظر نرسد.

کاغذ زیبا

کاغذ دیواری مدرن در محل های مختلف

اتاق خواب

از کاغذ دیواری مدرن برای ایجاد فضایی هماهنگ و ست در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید. اگر تنوع طلبید، از طرح های جدید کاغذ دیواری با دو الگوی متفاوت استفاده کنید و علاوه بر دیوار، سقف را نیز با همین الگو بپوشانید.

اتاق نشیمن

وقتی کاغذی مدرن با الگوهای ریز روی دیوار قرار می گیرد، بافتی در دکوراسیون داخلی ایجاد می کند که به هیچ عنوان فضا را شلوغ نشان نمی دهد. طرح های انتزاعی در دکوراسیون های مدرن شدیدا جوابگو هستند.

بخوانید!  طراحی و ایجاد نشیمن دنج در زیر پنجره

برخی طرح های جدید کاغذ دیواری ظاهری شبیه به تابلو نقاشی مدرن دارند. همچنین می توان از شکل های سه بعدی یا دو بعدی در پشت تلویزیون و مبلمان استفاده کرد.

اگر به طرح های گل دار علاقه مند هستید، می توانید آن ها را در طرح های بزرگ به کار ببرید تا محیط نشیمن مدرن به نظر برسد.

نشیمن

حمام و سرویس بهداشتی

استفاده از کاغذ دیواری مدرن با طرح هایی که خطای دید ایجاد می کنند، برای این فضاها بی نظیر هستند. بسیاری دوست دارند این محیط ها تمیز و مرتب دیده شوند. ساده ترین راه برای تمیز نشان دادن فضای حمام و سرویس بهداشتی، استفاده از رنگ های خنثی است.

آشپزخانه

کاغذ دیواری های مدرن در آشپزخانه نیز به خوبی هر قسمت دیگری از منزل می توانند جذابیت و زیبایی ایجاد کنند. استفاده از کاغذ دیواری که در آن از الگوهای رنگی استفاده شده است، نمایی آرامش بخش در آشپزخانه بوجود می آورد.

اگر از یک کاغذ دیواری با طرح غالب استفاده کردید، بهتر است در کنار آن از رنگ های خنثی استفاده نمایید. استفاده از طرح های سنگ طبیعی نیز در زیبایی این مکان می تواند موثر باشد.

کاغذ دیواری آشپزخانه

کلام آخر

ما در این نوشته به بررسی ابعاد مختلف کاغذ دیواری مدرن پرداختیم. همانطور که گفتیم کاغذ دیواری مدرن به عنوان یک عنصر دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرد و گزینه ای عالی برای تغییر دکوراسیون داخلی محسوب می شود.

سبک مدرن دارای تنوع بسیاری است و انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب این سبک، می تواند به ایجاد محیطی زیبا و دلنشین کمک کند.

میز ناهار خوری