آموزش رویت

ساختمانچی

نمای سنگ از جمله نماهای گران قیمت و لاکچری در ساختمان سازی محسوب می شود که از زیبایی فوق العاده ای برخوردار می باشد. اگر به دنبال انتخابی منحصربفرد و مدرن برای نمای ساختمان خود هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از نمای سنگی می باشد.

سنگ هایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند انواع گوناگونی دارند و باید براساس شرایط آب و هوایی منطقه، مورد استفاده قرار گیرند. در این عکس نوشته از ساختمانچی قصد داریم تصاویری از نماهای جذاب و فوق العاده سنگی ساختمان ها را با شما به اشتراک بگذاریم. تا انتها با ما همراه باشید.

نمای سنگی

نمای شیست

سنگ های تزئینی و آنتیک نما

سنگ های آنتیک انواع گوناگونی دارند و از سنگ های تراورتن، مالون، گرانیت و شیست بدست می آیند. کاربرد این سنگ ها امروزه در نما افزایش پیدا کرده و به عنوان سنگ تزئینی در ساختمان بکار می روند. سنگ های آنتیک به صورت مسطح، قطعه قطعه، لایه لایه یا ورقه ای در نماکاری مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از این نوع سنگ ها در نمای ساختمان جلوه ای زیبا و روستیک به ساختمان می بخشد و آن را به نمایی منحصربفرد و متمایز از دیگر نماها تبدیل می نماید. تعدادی از خانه های بنا شده با این نوع سنگ به شرح زیر می باشد:

عکس عکس های نمای سنگ ساختمان

دو کلبه سنگی با محفظه شیشه ای راه پله

تصویری که مشاهده می کنید، چشم انداز کلبه های سنگی در ایرلند می باشد که زمینه مناسبی را برای تلفیق معماری کلبه با طراحی های مدرن و جدید بوجودآورده است.

اقامتگاه کانمارا توسط فردی به نام پیتر لگ و همکارانش طراحی و بناشده که در واقع از دو ساختمان سنگی با سازه ای شفاف در وسط که راه پله را در خورد جای می دهد، تشکیل می شود.

نمای سنگی

نمای سنگی کلبه قدیمی در اسکاتلند

پروژه نمای سنگی Torispardon در دامنه تپه ای زیبا با چشم اندازی پانومارا از کوه های کرنگورم، در اسکاتلند قرار دارد. طراحی شگفت انگیز این خانه توسط معماران استوارت آرچر و لیز مارینکو اجرا شده است.

نمای سنگی زیبا

نمای سنگی خانه ای در اسپانیا

این خانه در مزرعه ای تاریخی در شرق پیرنه، در مرز بین فرانسه و اسپانیا قرار دارد. صاحب این خانه از معمار خواسته بود تا یک انبار، یک خانه کوچک با یک پذیرایی و چند اتاق مهمان با نمایی سنگی برای او طراحی کند و بسازد.

خانه ای با نمای سنگی

تلفیق سبک مدرن با روستیک در نمای سنگی

این خانه زیبا توسط معماری به نام جردن ایورسون طراحی می شود که در یوجین، اورگان قرار دارد. این خانه تلفیقی از سبک ها است. تیم خلاق جردن ایورسون نمایی فولادی و سنگی را طراحی کردند که سبب پویایی بیشتر شده و شخصیت بصری مدرنی را به نما می بخشند.

تلفیق سبک مدرن با روستیک در نمای سنگی

نمای سنگی کوهستانی

خانه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید در واقع یک پروژه بازسازی می باشد که در کانادا قرار دارد. با نگاه به این خانه سنگی می توانید ظاهری زیبا و الهام بخش را ببینید که با استفاده از سنگ طبیعی و ادغام آن با چوب صنوبر و فلزات بناشده است. کاربرد مصالح ساختمانی گوناگون در ساخت این خانه سبب می شود تا ساختاری مستحکم و مقاوم پدید آید.

نمای سنگی کوهستانی

 خانه ای با نمای سنگی مدرن و قاب فولادی

این خانه زیبا توسط گروه معماری GASS طراحی و در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی قرار دارد. این خانه دو خوابه است و نمای آن رو به جنگلی خلوت می باشد. در نمای این ساختمان از سنگ های زیبا با قابی از فولاد استفاده می شود که زیبایی آن را دوچندان می کند.

نمای سنگی با قاب فلزی

نمای تراورتن

بیشترین استفاده از تراورتن در نماکاری می باشد. نمای ساخته شده با این سنگ جلوه زیبایی دارد و از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار می باشد. این نوع سنگ قیمت مناسبی نسبت به سنگ مرمر نما دارد و در انواع سبک های مدرن، سنتی، رومی یا کلاسیک مورد استفاده می باشد.

سنگ نمای تراورتن

نمای رومی

نمای رومی یا کلاسیک، نمایی سرشار از جزئیات ریز و درشت می باشد و به گونه ای است که به هر سمت آن نگاه می کنید، یک اثر هنری را مشاهده می نمایید. ستون های بلند و باعظمت، المان های ظریف و لوکس و نقوش برجسته زیبا و حکاکی از ویژگی های منحصربفرد این نما محسوب می شود.

نمای رومی

نمای مرمری

سنگ مرمر از جمله گران قیمت ترین انواع سنگ نما محسوب می شود و استفاده از آن در نمای ساختمان می تواند هزینه زیادی را در بر داشته باشد. با این حال، مزایای نمای مرمری نیز بسیار زیاد می باشد.

بخوانید!  عکس های معماری باشکوه ایستگاه قطار شهری

این سنگ جزو مقاوم ترین و مستحکم ترین سنگ ها در نماکاری محسوب می شود و جلوه ای که برای نمای ساختمان ایجاد می کند، بسیار منحصربفرد و لوکس می باشد.

نمای مرمری

نمای گرانیتی

گرانیت نیز از جمله سنگ هایی است که در نمای ساختمان می توان از آن استفاده نمود. در سال های نه چندان دور این سنگ پرکاربردترین نوع سنگ در نماکاری محسوب می شد. امروزه با توجه به ورود مصالح ارزان تر در این صنعت، استفاده از گرانیت در نماسازی بسیار کاهش پیدا کرده است.

نمای گرانیتی

کلام پایانی

در انتهای این عکس نوشته، آلبومی از زیباترین نماهای سنگی را حاضر نمودیم که امیدواریم از تماشای آن ها لذت ببرید و بتوانید از آن ها به عنوان ایده استفاده نمایید.

خانه سنگی
سنگ تزیینی نما
نمای زیبای ساخته شده از سنگ
نمای رومی
نمای سنگی بسیار زیبا
نمای زیبای سنگی
نمای تلفیقی سنگی
نمای سنگی انتیک
سنگ نما
سنگ به کار رفته در نما
سنگ مناسب نما