آموزش رویت

ساختمانچی

استفاده از نمای شیشه ای در طراحی ساختمان هایی به سبک مدرن زیاد به چشم می خورد. نمای شیشه ای بین فضای داخل ساختمان و محوطه بیرون آن ارتباط برقرار می کند. نمای شیشه ای این امکان را برای ساکنین فراهم می کند که منظره و طبیعت بیرون از ساختمان را حتی زمانی که بر روی کاناپه خود استراحت می کنند تماشا نمایند.

به وسیله شیشه می توان حجم عظیمی از پرتوهای نور را وارد خانه کرد و با استفاده از نور طبیعی شادابی و نشاط را تجربه نمود. باپیشرفت علم و تکنولوژی، نمای شیشه نه تنها به منظور دستیابی به اهداف زیبایی شناسی به کاربرده می شود، بلکه با استفاده از آن می توان نیازهای یک خانه نظیر امنیت، دوام و عدم انتقال سر و صدا را نیز پاسخگو بود.

با این مقدمه، در این مطلب از ساختمانچی به بررسی انواع نماهای شیشه ای ساختمان و جدیدترین عکس های آن ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

نمای شیشه ای

شیشه یکی از مصالح ساختمانی است که به زیبایی با سایر مصالح نظیر سنگ، آجر و فلز سازگار می شود و جلوه‌ای زیبا را به نمایش می گذارد. اگر به ساختمان های مجاور خود نگاهی بیندازید متوجه حضور این متریال کاربردی در نمای آن ها خواهید شد.

معماری مدرن امروز بر زیبایی و کاربردی بودن نما تاکید دارد. شیشه از جمله المان هایی است که از نظر جذابیت فوق العاده بوده و نور طبیعی را برای ساکنین فراهم می نماید.

ظرافتی که شیشه به نمای ساختمان می بخشد سبب می شود تا معماران و طراحان خوش ذوق سعی کنند از این متریال هم در دکوراسیون داخلی و هم در طراحی نما استفاده کنند.

نمای شیشه ای

انواع نمای شیشه ای

 نمای شیشه ای اسپایدر

نمای شیشه ای اسپایدر به عنوان استاندارد معروف است، زیرا تا حد زیادی معایب نمای شیشه ای معمولی را کاهش می دهد. از ویژگی‌های بارز نمای شیشه‌ای اسپایدر می‌ توان به استفاده از شیشه های ضد تشعشع نور خورشید برای مناطق گرم و همراه با سطح آفتاب گیر اشاره کرد.

نمای شیشه ای دوجداره بدون فریم یا فریم لس

شیشه های دوجداره بدون فریم یا نمای شیشه ای فریم لس از زیباترین انواع نما می‌باشد، زیرا یکپارچه بوده و با ایجاد سطحی یکنواخت، نمای بسیار زیبا و منحصر به فردی را به وجود می‌آورد. لازم به ذکر است که در این نوع نما فریم های دور شیشه دیده نمی شوند.

نمای شیشه ای کرتین وال

کرتین وال نوع خاصی از نمای شیشه ای است، زیرا به دلیل داشتن قابلیت‌هایی مانند عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی از محبوبیت خاصی برخوردار است. نمای شیشه‌ای کرتین وال دارای سه نوع مدل از جمله در پوش دار، نیمه در پوش دار و فول فریم لس می باشد.

کرتین وال

نمای شیشه ای لمینت

شیشه های لمینت نسبت به شیشه های معمولی دارای امنیت و استحکام بیشتری می باشند به همین دلیل استفاده از آن ها در نمای شیشه ای بسیار مناسب می باشد.

بخوانید!  انواع محافظ نما و کاربرد آنها

این شیشه ها که به شیشه نشکن یا سکوریت نیز معروف اند در هنگام شکست، قطعات آن ها در جای خود باقی می ماند و به اطراف پخش نمی شود. از این مدل نما در ساخت نمای بانک ها، بیمارستان ها و ساختمان های تجاری و مسکونی استفاده می شود.

نمای شیشه‌ای اسپندرال

شیشه های اسپندرال در واقع شیشه های غیرشفافی می باشد که با پخت سرامیکی تولید می شود. از این شیشه ها برای غیرقابل رویت کردن داخل ساختمان ها استفاده می شود و نمایی هماهنگ و یکپارچه را بوجود می آورد. این قابلیت اسپندرال به دلیل نحوه چاپ طیف های رنگی بر روی شیشه و فرایند پخت آن در مرحله تثبیت رنگ می باشد.

نمای شیشه ای دو پوسته

از نمای شیسشه ای دو پوسته یا دو لایه به منظور محافظت و عایق بندی ساختمان در برابر آلودگی های صوتی و جوی، استفاده می شود. این نوع نما در فاصله بیش از 40 سانتی متری نسبت به نمای اصلی ساختمان ایجاد می شود. این فضای خالی برای تردد و به منظور نظافت در نظر گرفته می شود.

نمای شیشه‌ای یونیتایز

یونیتایز از جدیدترین نماهای شیشه ای محسوب می شود. تفاوت عمده این نما با سایر نماهای شیشه ای در نحوه حاضر سازی آن می باشد.

سیستم یونیتایز در کارخانه حاضر می شود و سپس به صورت پازل بر روی نمای ساختمان اجرا می گردد. این تایل های شیشه ای انعطاف پذیری بالایی داشته و در برابر زلزله از مقاومت بالایی برخوردار می باشند.

نمای یونیتایز این امکان را برای شما فراهم می کند تا در حین اجرای ساختمان، آن را نصب نمایید و مراحل نازک کاری آن را به موازات سایر مراحل ساخت پیش ببرید.

در کنار مزایا فوق العاده، این نما معایبی نیز دارد. قیمت بالای آن نسبت به سایر نماهای شیشه ای سبب می شود تا مورد استقبال خوبی از طرف مردم قرار نگیرد.

عکس نمای شیشه ای ساختمان[+عکس های جدید و خیره کننده]

مزایای نمای شیشه ای

  • در خانه ای که نمای آن با شیشه طراحی می شود می توان بر فضای بیرون مسلط بود و دید کامل داشت. علاوه بر آن می توان حسی لذت بخش از تماشای طبیعت یکپارچه بیرون دریافت کرد.
  • برای نماکاری ساختمان با این متریال، از شیشه های دوجداره استفاده می شود که نوعی عایق صوتی هستند و مانع از انتقال سر و صدای بیرون به داخل ساختمان و برعکس می شوند.
  • شیشه متریالی است که در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی وزن بسیار سبکی دارد و بار اضافی بر سازه اصلی وارد نمی کند.
  • این مدل نما نسبت به نماهای دیگر مانند نمای سنگی و آجری سریع تر اجرا می شود.
  • به علت استفاده از شیشه های دوجداره، هزینه های گرمایشی و سرمایشی در ساختمان به میزان چشمگیر کاهش می یابد.
  • تمیز کردن نمای شیشه بسیار آسان است و در صورت کدر شدن می توان به آسانی آن ها را شست و شو داد.
  • شیشه، روشنایی لازم را برای فضای داخل ساختمان فراهم می کند و استفاده از آن میزان برق مصرفی در ساختمان را کاهش می دهد.
ساختمان سیندرلا
  • مقاومت در برابر شرایط مختلف آب و هوایی از جمله ویژگی های بارز این نوع نما است. شیشه برخلاف متریالی مانند فلز دچار خوردگی نمی شود و تغییرات آب و هوایی تغییری در ظاهر آن ایجاد نمی کند.
  • شیشه متریالی انعطاف پذیر است و می توان آن را با توجه به مکان مورد نظر در قالب های گوناگون ساخت. تنوع بالای طرح و رنگ شیشه باعث رونق استفاده از آن در پروژه های ساختمانی شده است.
  • در مقایسه با سایر مصالح، استفاده از شیشه برای نما منجر به کاهش هزینه های اجرایی و نگهداری از نما می گردد.
بخوانید!  نمای استرچ متال

معایب نمای شیشه ای

  •  در فصل گرما به دلیل تابش مستقیم نور خورشید به داخل بنا، دمای داخل بنا را افزایش می دهد و باعث می‌شود انرژی بیشتری مصرف شود. برای برطرف کردن این عیب می توانید از شیشه‌های رنگی یا پرده های داینامیک استفاده کنید.
  • هنگام بارش باران و گرد و خاک، آلودگی‌ها به نما می‌چسبند که باعث می‌شود زیبایی داخلی نما کاهش پیدا کند. برای رفع این مشکل می توانید از سایبان استفاده کنید.
  • شیشه در برابر ارتعاشات خیلی زیاد، حرارت بالا و آتش سوزی مقاومت کمی دارد و سریعا تحت حرارت دچار تغییر شکل و فروریختن نما می شود.
نمای ساختمانی شیشه ای

نکات پایانی

شیشه نقش مهمی در جذابیت یک بنا ایفا می کند. خانه ای که با یک قاب شیشه ای احاطه می شود، مسلماً نسبت به خانه های سنگی و آجری ظرافت و جذابیت فوق العاده ای دارد و چشم هر بیننده را به خود جذب می کند.

طراحان و معماران امروزی با ایده های ناب و خلاقانه خود طرح های بی نظیری برای استفاده از شیشه در نما ارائه می دهند. معماری مدرن امروزی گرایشی متفاوت نسبت به معماری سنتی دارد و تاکید آن بر کارایی فضا و زیبایی آن با استفاده از مصالح سبک، ظریف و مقاوم است.

نمای ساختمان شیشه نیز از جمله نماهای مدرن و باشکوه است که این روزها رواج پیدا کرده است. اگر قصد دارید خانه ای جدید با ایده ها و طرح های شخصی خود بسازید، شیشه را به عنوان متریال اصلی در نظر بگیرید؛ زیرا با استفاده از آن می توانید هم نمای ساختمان و هم دکوراسیون داخلی آن را متفاوت و مدرن تر نشان دهید.

در ادامه عکس های جذاب و دیدنی از نمای زیبای شیشه ساختمان را برای شما عزیزان مهیا کرده‌ایم که امیدواریم از تماشای آن ها لذت ببرید و در ساخت نمای ساختمان از این مدل ها ایده بگیرید. اگر ایده ای در خصوص نمای شیشه ای در ذهن دارید، آن را با اهالی ساختمانچی به اشتراک بگذارید.

ساختمان شیشه ای
نمای کرتین وال
نمای ساختمان کرتین وال
اتاق شیشه ای
نمای شیشه ای
ساختمان شیشه ای لوکس
ساختمان کرتین وال
المان شیشه ای
عکس نمای شیشه ای ساختمان[+عکس های جدید و خیره کننده]
ورودی ساختمان شیشه ای
خانه شیشه ای
سازه شیشه ای
سازه کرتین وال
نمای خیره کننده کرتین وال
رستوران شیشه ای
نمای زیبای شیشه ای
سنگ گرانیت با شیشه
نمای گرانیتی و شیشه ای
نمای کرتین وال و سنگ
نمای شیشه ای و سنگی