آموزش رویت

ساختمانچی

ساخت ویلا بر پایه ارتباط با طبیعت پیرامون می باشد و در واقع عضوی از آن محسوب می شود و با استفاده از یک طرح مناسب انجام می گردد و هدف از ایجاد آن همگام شدن با طبیعت است.

ویلا برخلاف ساختمان های معمولی که تنها برای زندگی بنا می شوند و توجه چندانی به محیط اطراف آنها نمی شود، بر ارتباط تنگاتنگ با طبیعت تاکید دارد. ویلا ناخودآگاه شما را به یاد طبیعت و پیرامونی زیبا می اندازد و آرامش و اطمینان خاطر را به ارمغان می آورد.

پیاده روی در محیطی آرام با هوای پاک روح و جان شما را سرزنده می کند و حسی متفاوت از زندگی در یک خانه معمولی را منتقل می نماید. ساخت خانه ویلا در طبیعت همانند ساخت هر بنای دیگری نیازمند نقشه کشی اولیه و اجرای یکسری امور مربوط به ساخت و ساز است.

طراحی و ساخت ویلا توسط معماران و مهندسین با تجربه بر اساس منطقه جغرافیایی و نوع آب و هوا صورت می گیرد.

برای مثال خانه ویلایی هایی که در مناطق بارانی قرارگرفته اند دارای سقف شیروانی هستند، اما ویلاهای مناطق دیگر ممکن است دارای سقف معمولی باشند.

ویلایی که از استانداردهای لازم برخوردار بوده و امکانات رفاهی برای ساکنین فراهم نماید نه تنها از نظر مالی ارزش بالایی خواهد داشت، بلکه از نظر جسم و روحی نیز می تواند آرامش و خیالی آسوده برای افراد به ارمغان بیاورد.

ساخت ویلا دارای مراحل مختلفی است که مرحله به مرحله باید انجام شوند. در این نوشته از ساختمانچی به معرفی این مراحل پرداختیم تا با آگاهی از آن ها راحت تر نسبت به ساخت ویلا اقدام نمائید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

ویلا

صفر تا صد مراحل ساخت ویلا

طراحی ویلا

مهم ترین نکته در ساخت هر سازه ایجاد طرحی مناسب و برنامه ریزی برای شروع پروژه است. با کمک از طراحان و معماران، گروه های تاسیساتی، استادکاران، مهندسین و … می توان برنامه ای منظم برای ساخت ویلا فراهم نمود.

از زمان شروع پروژه ویلاسازی تا پایان آن از افراد مختلفی کمک می گیرند و تمام مراحل به همراه هزینه های مصرفی به صاحب ویلا گزارش می شود.

گودبرداری

نقشه کشی یکی از اصول اصلی از نظر مهندسی است. ساخت ویلا در یک مکان مشخص صورت می گیرد و مسلماً پی کنی و دیوارچینی آن در آن مکان اجرا می شود. مکان اجرای پروژه را می توان با استفاده گچ و ریسمان مشخص نمود.

با انجام این کار راحت تر می توان پی و فونداسیون را طبق نقشه ای که توسط مهندسین تهیه می شود، انجام داد. پس از تعیین محل فونداسیون اقدام به گودبرداری طبق نظر مهندسین ناظر می شود و برای این کار از ماشین آلات و تجهیزات پی کنی استفاده می گردد.

بتن ریزی و اجرای اسکلت

پس از پی کنی نوبت به مرحله بتن ریزی و اجرای اسکلت می رسد. بهتر است از بتن مرغوب در این مرحله استفاده شود تا سازه از دوام و استحکام بالاتری برخوردار بوده و عمر طولانی داشته باشد.

در قسمت های مختلف فونداسیون از میلگردهای مقاوم و متناسب با سازه استفاده می شود. آرماتوربندی توسط گروه های تاسیساتی و با مشورت مهندسین کارآزموده صورت می گیرد.

دیوارکشی

بعد از آن که اسکلت ساختمان اجرا شد می توان نسبت به طراحی کلی آن اقدام کرد. هنگام دیوارکشی تنها نباید چهارچوب ساختمان را مد نظر قرار داد، بلکه باید به ورودی ها، خروجی ها، محل قرارگیری سیستم های تهویه و… نیز توجه نمود.

طراحی ویلا

اجرای سقف

برای ساخت سقف ویلا از سقف های معمولی و یا شیروانی استفاده می شود که هر کدام قابلیت های مخصوص به خود را دارند. سقف معمولی را می توان همزمان با اجرای سازه ایجاد نمود. اما سقف های شیب دار پیچیدگی های خاص خود را دارند و باید از متخصصین این کار کمک گرفت.

نماکاری بنا

برای نمای ساختمان ویلایی می توان از مصالح مختلفی نظیر چوب، سنگ، آجر و … استفاده نمود. از بین تمام گزینه ها سنگ انتخاب بهتری است؛ زیرا هیچ نگرانی در مورد فرسایش آن وجود ندارد. هزینه خرید سنگ نسبت به سایر مصالح بالاتر است اما عمر آن طولانی تر خواهد بود.

دکوراسیون داخلی ویلا

طراحی داخلی ویلا همانند نمای بیرونی آن بسیار حائز اهمیت است. از این رو برای اجرای دکوراسیون داخلی از طراحان و معماران ماهر کمک می گیرند.

این افراد با توجه به فضای موجود و طبق سلیقه افراد اقدام به ایجاد طرحی بی نظیر در فضای داخل ساختمان می کنند. در طراحی داخلی از انواع کفپوش، دیوارپوش، عناصر دکوراتیو و … استفاده می شود و نورپردازی های لازم انجام می گیرد.

محوطه سازی ویلا

محوطه سازی یک امر ضروری برای ساخت ویلا است، زیرا هدف از ساخت ویلا ارتباط با طبیعت و لذت بردن از آن است. در واقع محوطه سازی یا حیاط سازی ویلا به منظور تفکیک مرز ویلا از سایر زمین های مجاور صورت می گیرد.

محوطه سازی ویلا شامل گل کاری، نصب آلاچیق، نصب باربیکیو، ساخت استخر، نورپردازی محیط، نصب مجسمه و … است. محوطه ویلا تاثیر بسزایی در زیبایی و جذابیت آن ایفا می کند از این رو باید به آن توجه ویژه معطوف گردد.

آلاچیق و باربیکیو از ملزومات ساخت یک ویلا می باشند، زیرا ویلا مکانی برای تفریح و گذراندن وقت با خانواده و دوستان است، از این رو افراد سعی می کنند بیشترین زمان را در محوطه و در آلاچیق صرف کنند.

استخر نیز مکانی ایده آل برای آب تنی در روزهای گرم تابستان است و حضور آن در محوطه منجر به خنک شدن هوای اطراف می شود. مراحل ساخت استخر شامل گودبرداری، حاضرسازی کف، استفاده از بتن آب بند، عایق کاری کف و جداره، کاشی کاری، نصب سیستم تصویه آب و تجهیزات می باشد.

محوطه ویلا

انواع ویلا

در ویلا سازی نیز می توان از سبک های خاصی پیروی کرد. از جمله سبک هایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد، ویلاهای سبک مدیترانه ای، سنتی، ویلاهای سبک خانه های ییلاقی، سبک شهری، فوق العاده مدرن، لاکچری و سبک ترکیه ای می باشد.

طراحی نمای ویلا

طراحی نمای ویلا به اندازه محوطه سازی و دکوراسیون داخلی آن اهمیت دارد. آن چه که در طراحی نمای ویلا باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از متریال مناسب جهت انجام این کار می باشد.

از شاخصه هایی که در هنگام طراحی نمای ویلا باید به یاد داشته باشید، مقاوم بودن آن در برابر شرایط جوی و دارا بودن خاصیت عایق در برابر رطوبت می باشد.

بخوانید!  انواع داربست و نکات مربوط به آن[فلزی،چوبی،معلق و مثلثی]

طراحی دیوار حیاط ویلا

محوطه سازی در طراحی باغ ویلا، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. یکی از راهکارهایی که می توان در جهت زیباتر شدن باغ انجام داد، طراحی دیوار آن می باشد.

استفاده از گیاهان رونده و شلف هایی که از آن برای قراردادن گلدان استفاده می شود، می تواند یکی از بهترین گزینه ها در این زمینه باشد.

ویلا مدرن

طراحی فضای سبز ویلا

از آن جایی که امروزه بسیاری از افراد در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند، به دنبال فرصتی برای استراحت در فضایی آرام بخش و به دور از دغدغه های شهری هستند.

اگر شما از جمله افرادی هستید که شانس برخورداری از یک ویلا در منطقه ای خوش آب و هوا دارید، توجه به طراحی و ساخت فضای سبز آن می تواند تا اندازه زیادی در ایجاد فضایی آرام بخش به شما کمک کند. استفاده از گیاهان و درختان در کنار یک آبنما زیبا می تواند در طراحی باغ و ویلا لاکچری به شما کمک کند.

درب ویلا

انتخاب درب ویلا از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه شود. علاوه بر زیبایی توجه به استحکام درب از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید.

درب ویلا

ویلای دوبلکس

ویلای دوبلکس، نمونه ای از ویلاهای لاکچری محسوب می شود. طراحی ویلای دوبلکس به گونه ای است که اتاق خواب ها در طبقه دوم قرار دارند.

ویلای دوبلکس

طراحی و ساخت ویلا با دیوارهای شیشه ای

داشتن دیوارهایی از جنس شیشه به عنوان بخشی از خانه، می تواند به طور گسترده مورد بحث قرار گیرد، زیرا مزایای بی شماری برای آن وجود دارد. در ادامه به بررسی این مزایا می پردازیم.

ویلا شیشه ای

فضای داخلی پر از نور روز

نه تنها نور روز برای سلامتی ما مفید است، بلکه برای امور مالی نیز فایده دارد. استفاده از دیوارهای شیشه ای، علاوه بر این که فضای داخلی را روشن تر و راحت تر می کند، در دراز مدت نیز در هزینه های برق صرفه جویی می شود.

ارتباط با فضای باز

اتصال فضای زندگی داخلی با نمای بیرونی به راحتی انجام می شود و هیچ راه حلی بهتر از دیوارهای بزرگ شیشه ای وجود ندارد که پاسیو و باغ را برای مثال به اتاق نشیمن متصل کند.

تجربه زندگی بهتر

با توجه به موقعیت ملک، دیوارهای شیشه ای بیرونی می توانند مناظر زیبا و پویایی داشته باشند که تجربه زندگی را بهبود می بخشد و آن را بهتر از احاطه شدن با دیوارهای ضخیم می کند. 

تهویه طبیعی

تهویه خانه مهم است اما اغلب از آن غفلت می شود. از آنجا که دیوارهای شیشه ای خارجی امکان باز شدن فضای داخلی را فراهم می کنند، همه اتاق ها دارای تهویه مناسب می شوند.

ایده آل برای خانه های خانوادگی

بچه های جوان تر دوست دارند بیرون از خانه بازی کنند، به خصوص در ماه های تابستان، و پدر و مادرها دائم باید مراقب آن ها باشند. با توجه به نقشه طبقه و پیکربندی کلی ملک، دیوارهای شیشه ای می توانند یک راه حل مناسب برای چک کردن و مراقبت از راه دور از بچه ها باشند.

ایده های طراحی و ساخت ویلا شیشه ای

طراحی حیاط خلوت

محوطه بیرونی ویلا برای جمع های خانوادگی ساخت و طراحی شدند و استفاده از مبلمان، گیاهان سرسبز، نور کافی و یک باربیکیو جذاب می تواند این مکان را به محیطی دائمی برای استفاده شبانه روزی تبدیل کند.

با استفاده از شیشه در اطراف این محل می توانید علاوه بر زیبایی، محیط را در برابر آلودگی و صدا مصون کنید. ساختمان های مدرن تحت تأثیر وسعت زیادی از شیشه قرار دارند که جایگزین دیوار می شود.

به دلیل پنجره های بزرگ و چیدمان ساختار، می توان برای مطالعه از یک صندلی راحتی در کنار پنجره که مملو از نور طبیعی می باشد استفاده کرد. یک چراغ باریک و یک میز مرتب مجموعه را کامل می کند.

حیات خلوت ویلا

دکوراسیون اتاق نشیمن

در شب، یک شومینه مدرن فضا را دنج و پر از آرامش می کند. شومینه دارای یک حالت سه گانه است که اجازه می دهد تا خط دید به اتاق ناهار خوری در آن طرف دودکش منتقل شود. دودکش با سنگ مرمر تیره تولید می شود تا پیچیدگی و دوام طرح را به ارمغان آورد.

سطح صیقلی آن از بالا با نواری از نور فرورفته برجسته می شود. میز قهوه خوری مدرن اتاق نشیمن، یک بلوک از سنگ مرمر سیاه است که در انتهای آن با مجموعه ای از ظروف شیشه ای کهربا تزئین می شود.

چیدمان این فضای دنج و زیبا با بکارگیری پنجره شیشه ای بزرگی که محیط داخل را به محیط بیرون وصل می کند، جذابیت و لوکس بودن محیط را کامل می کند.

دکوراسیون ویلا

دکوراسیون اتاق غذاخوری

یک چراغ آویز در اتاق ناهارخوری، مجسمه ای سفید رنگ بر روی یک میز زیبا و گلدان های تزئینی شفاف به شکلی کاملاً جذاب در بالای میز، بر روی رومیزی چیده شده اند.

چند شاخه گیاه سبز، روح زندگی را به چیدمان می بخشد. استفاده از دیوار شیشه ای در این قسمت خانه، علاوه بر زیبایی، نور و طراوت را به ارمغان می آورد.

دکور اتاق غذاخوری ویلا

دکوراسیون آشپزخانه

مکان غذاخوری دوم در آشپزخانه و بر روی جزیره می باشد. این منطقه غذاخوری معمولی با زاویه 90 درجه نسبت به محل پخت و پز تنظیم می شود.

برخلاف جلوه کابینت های پشتی مشکی و تیره، جزیره آشپزخانه با سنگ مرمر سفید ظریف تولید می شود. در این محیط نیز استفاده از دیوارهای شیشه ای دقیقا همان اثری را دارد که در اتاق غذاخوری به آن اشاره کردیم.

دکوراسیون آشپزخانه ویلا

طراحی محوطه

در تراس آفتابی مجلل، یک استخر روباز وجود دارد. در داخل آن، سونا و جکوزی درست در بیرون اتاق نشیمن اصلی قرار دارند. دیوارهای شیشه ای در این قسمت باعث ارتباط بسیار زیبایی بین قسمت های داخلی و خارجی شدند.

طراحی محوطه ویلا

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون مدرن، اتاق خواب اصلی را به فضایی جذاب تبدیل می کند، دقیقاً مانند اتاق نشیمن، فرش کرم رنگ پریده تقریباً در برابر کفپوش ناپدید می شود. روشنایی LED و نور مسی آویزان کم سطح، فضا را روشن می کند.

چراغ رومیزی، با طراحی خمیده روی میز کنسول مدرن، روبروی نمای وسیعی از درختان قرارگرفته است. دیوارهای شیشه ای با نمایان کردن درختان و فضای سرسبز بیرون، حس آرمیدن در دل طبیعت را تداعی می کند و آرامش را به هنگام خوابیدن به ارمغان می آورد.

اتاق خواب ویلا

دکوراسیون حمام

یک وان با طراحی سنگ مرمر در کنار دیوار شیشه ای، شیر آب و حوله های مرتب دقیقا همان چیزی است که پس از یک روز پر مشلغه به آن نیاز دارید. چنین فضایی با دید وسیعی از درختان، قطعا می تواند خستگی روزمره را از تن بدر برد و باعث سرحالی و شادابی شود.

حمام ویلا

دکوراسیون راهرو

راهرو با صفحات و درهای گردویی تیره پوشانده شده است. در روز پنجره های عظیم، فضا را با نور، روشن نگه می دارند و لامپ های توکار برای دید در شب، در سقف قرار دارند.

راهرو ویلا

طراحی ویلای مدرن

در دنیای مدرن امروز داشتن یک ویلای شیک و زیبا آرزوی تمام افراد است. اما به نظر شما چه چیزی طراحی یک ویلای مدرن را بسیار خاص و متفاوت از سایر ویلاها می کند؟ همانطور که می دانید موقعیت مکانی یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که در این امر نقش بسزایی دارد.

بخوانید!  چطور مناسب ترین رومیزی را انتخاب کنیم؟

مسلماً ویلاهایی که در بر روی صخره و بالای اقیانوس قرار دارند فرصت خوبی برای ساکنین فراهم می کنند تا منظره بیرون را تماشا نموده و از صدای لذت بخش برخورد آب به صخره ها لذت ببرند.

طبیعت همیشه تاثیر شگرفی بر طراحی ویلاهای مدرن می گذارد. فاکتور تاثیرگذار دیگری که بر زیبایی و جذابیت یک ویلای مدرن اثرگذار است سایز آن است.

برخی افراد معتقدند که خانه باید بزرگ و گران باشد تا زیبا و خیره کننده به نظر بیاید. اما این باور غلط است؛ زیرا خانه های مدرن امروزی با وجود متراژ پایین خود، جلوه ای شیک و دوست داشتنی دارند.

طراحی ویلا مدرن

در حال حاضر در طراحی و ساخت ویلا مدرن از سبک مینیمالیسم پیروی می شود؛ زیرا این سبک تنها بر المان های ضروری تاکید می کند و در فضایی کوچک دکوراسیونی کاربردی و زیبا به نمایش می گذارد.

معماران باتجربه و کارآموزان آن ها ایده های خلاقانه بیشماری در ذهن دارند که به راحتی می توانند جامه عمل بر آن ها بپوشانند و خانه ای مدرن در دل طبیعت طراحی کنند.

مدل ویلای مدرن

نوع سبکی که برای دکوراسیون داخلی و نماسازی ویلا انتخاب می شود در زیبایی آن تاثیر دارد. هنگامی که یک ویلا مدرن و ساخت و طراحی آن را می بینید بی شک تحت تاثیر قرار می گیرید.

اکثر این ویلاها توجه افراد را به خود جلب می کنند، هر چند ویلای مدرن همانطور که از نامش پیداست دکوراسیونی مدرن و بی آلایش دارد اما در حین سادگی بی نظیر است. 

طراحی نمای مدرن

یکی از مهم ترین بخش های ساخت ویلا، طراحی نمای آن است. طراحی نمای ویلا در ارتباط با طبیعت قرار دارد، از این رو باید با آن هماهنگ باشد. برخی از ویلاهای مدرن به گونه ای بنا می شوند که فضای داخلی تنها با پنل های شیشه ای از محیط اطراف جدا می شود.

نمای مدرن ویلا

درب ها و پنجره های شیشه ای این امکان را برای ساکنین فراهم می کنند تا از فضای بیرون و آرامش آن لذت ببرند. همانطور که می دانید ساخت ویلا در طبیعت با هدف کسب آرامش و گذراندن اوقات خوش و بدون استرس صورت می گیرد، بنابراین اگر در طراحی و ساخت آن ارتباط با طبیعت مد نظر قرار گیرد، بهترین لحظات را در چنین فضاهایی سپری خواهید کرد. 

روف گاردن مدرن

روف گاردن یا بام سبز نیز یکی دیگر از المان هایی است که باید در ساخت ویلای مدرن مورد توجه قرار گیرد. این نوع سقف در خانه هایی که با معماری پایدار طراحی می شوند مورد استقبال قرار می گیرد. سقف ویلاهایی که این گونه طراحی می شوند بسیار زیبا و سبز هستند و بر پایداری محیط زیست تاثیر می گذارند.

بام سبز نه تنها زیبایی ویلا را دو چندان می کند بلکه طول عمر آن را افزایش می دهد و به میزان قابل توجه از هزینه های سرمایشی و گرمایشی می کاهد. بنابراین می توان گفت اجرای روف گاردن برای ویلاهای بناشده در دل طبیعت یک امتیاز به شمار می آید.

روف گاردن ویلا

ویلایی که در تصویر مشاهده می کنید با بام سبز یا همان روف گاردن طراحی شده است. با دیدن این منظره چه حسی به شما دست می دهد؟ همانطور که می بینید ویلا با طبیعت اطراف آن هماهنگ است و حسی از سرزندگی و آرامش را منتقل می کند. 

محوطه سازی ویلای مدرن

ویلایی که در تصویر زیر مشاهده می کنید، نشان می دهد طراحی و ساخت ویلا چیزی فراتر از دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی است. محوطه سازی موضوعی است که در صورت داشتن فضای کافی می توان برای ویلاها اجرا نمود. طراحی راه پله و پیاده رو ایده ای است که به راحتی در محوطه ویلا می توان اجرا نمود.

همانطور که حیاط جلوی ویلا نقش مهمی در زیبایی و جذابیت آن ایفا می کند، وجود پیاده رو یا راه پله های پوشیده از چمن نیز منظره ای شگفت انگیز به تصویر می کشد.

نمای ویلای مدرن زیر با بتن نما طراحی شده و ایجاد پیاده رو سبز و پوشیده از چمن در کنار این نما، به فضا لطافت و زیبایی بخشیده است.

محوطه ویلای مدرن

در طراحی و ساخت ویلا مدرن سعی کنید از ایده های مختلف بهره ببرید. ویلا یک مکان خصوصی برای لذت بردن از لحظات زندگی و گذراندن اوقات خوش است، بنابراین آن را با بهترین ایده ها طراحی نمائید تا سال ها از حضور در آن احساس لذت و شادی کنید. 

ساخت استخر مدرن

در محوطه یک ویلای مدرن می توان استخر ساخت. طراحی استخر ویلای خود را به طراحان بسپارید تا ایده هایی جذاب و زیبا به شما معرفی کنند.

برای آشنایی با زیباترین استخرهای خانه ویلایی می توانید به نوشته مربوطه مراجعه نمائید. استخرها فضایی برای تفریح اعضای خانواده و آب تنی کردن محسوب می شوند و تاثیر بسزایی در خنک نمودن محوطه خانه دارند. 

استخر در ویلا

کلام آخر

امیدواریم این ایده ها در ساخت و طراحی ویلای مورد نظر، به شما عزیزان کمک کرده باشد. در انتهای این مطلب از ساختمانچی عکس های دیگر ویلاهای لاکچری را در اختیار شما کاربران گرامی قرار می دهیم تا بتوانید علاوه بر ایده پردازی، از تماشای این ویلاهای لوکس و منحصر بفرد لذت ببرید.

عکس ویلا
محوطه ویلا
نمای ویلا
نمای ویلای مدرن
نمای بیرونی ویلا
نمای حیاط ویلا
سالن نشیمن ویلا
آشپزخانه مدرن ویلا
طراحی اتاق خواب ویلا
طراحی سرویس بهداشتی ویلا
طراحی ویلای بزرگ
طراحی حیاط خلوت ویلا
طراحی زیبای ویلا
نمای زیبای ویلا
مدل حیاط ویلا
مدل آشپزخانه ویلا
ویلای دو طبقه مدرن
عکس اتاق نشیمن ویلا