آموزش رویت

ساختمانچی

آیا می دانید چه راهکارهایی برای ایجاد و طراحی خانه دنج وجود دارد؟ بدون شک استفاده از یک طراحی مناسب نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید. آن چه که در ادامه این مطلب به بیان آن می پردازیم ارائه ایده و راهکارهایی برای دستیابی به یک طراحی دنج و آرام بخش می باشد. در ادامه این مطلب با ساختمانچی همراه باشید.

نکات مهم و ایده های کاربردی در طراحی خانه دنج

استفاده از مبلمان مناسب

اولین نکته ای که در طراحی خانه ای دنج، راحت و آرام بخش باید به یاد داشته باشید، استفاده از مبلمان راحت می باشد. مبلمان از جمله المان های اساسی در طراحی اتاق نشیمن می باشد. آن چه که در هنگام انتخاب مبلمان باید به یاد داشته باشید، انتخاب سبک مبلمان بر اساس سبک طراحی اتاق نشیمن می باشد.

انتخاب مبلمانی که در هنگام استفاده از آن احساس راحتی داشته باشید، از نکات مهمی است که باید به آن توجه نمایید. به کارگیری کوسن های رنگی می تواند ایده خوبی در این زمینه باشد.

طراحی خانه دنج

ایجاد فضایی برای مطالعه

از دیگر راهکارهایی که می توان در جهت ایجاد فضایی دنج در خانه مورد استفاده قرار داد، ایجاد فضایی برای مطالعه می باشد. برای دستیابی به چنین فضایی انتخاب گوشه ای دنج به همراه یک میز و صندلی راحت نکته مهم و قابل توجهی می باشد. برای طراحی این قسمت می توانید از شلف های دیواری برای قراردادن کتاب نیز استفاده نمایید.

ایجاد فضایی برای مطالعه

انتخاب رنگ مناسب

انتخاب رنگ مناسب برای رنگ آمیزی دیوار از دیگر نکات مهمی است که می تواند در طراحی خانه نقش داشته باشد. استفاده از رنگ های تیره می تواند در ایجاد فضایی دنج به شما کمک کند. البته به یاد داشته باشید که در استفاده از این رنگ ها زیاده روی نکنید.

به این منظور می توانید تنها برای رنگ آمیزی یک دیوار از طیف رنگ های تیره استفاده نمایید. در صورت استفاده از رنگ های تیره برای رنگ آمیزی دیوار از رنگ سفید برای رنگ آمیزی سقف استفاده نمایید. هم چنین بهتر است از کفپوش های رنگی، چوب و نورپردازی مناسب استفاده نمایید.

انتخاب رنگ مناسب

استفاده از بافت های گوناگون

همان طور که قبلا نیز به به این نکته اشاره شد، استفاده از انواع بافت، متریال های متفاوت و رنگ ها نقش بسزایی در زیبایی خانه دارند.

برای مثال استفاده از کوسن و شال مبل می تواند فضایی بسیار زیبا و دنج در اتاق نشیمن ایجاد نماید. نقش فرش در القای گرما به فضای اتاق را نادیده نگیرید و از نمونه ای متناسب با سایر المان ها استفاده نمایید.

استفاده از بافت های گوناگون

انتخاب پرده مناسب

از دیگر المان هایی که می تواند نقش تعیین کننده ای در زیبایی فضای اتاق داشته باشد، پرده می باشد. انتخاب پرده نیز باید با توجه به اتاقی که قصد طراحی آن را دارید، صورت پذیرد.

برای مثال برای انتخاب پرده اتاق خواب بهتر است از نمونه هایی که نور آفتاب به راحتی از آن عبور نمی کند، استفاده نمایید. در مقابل بهتر است برای طراحی اتاق نشیمن از انواع پرده های روشن که به شما اجازه استفاده از نور طبیعی خورشید را می دهد، استفاده کنید.

انتخاب پرده مناسب

طراحی راهرو

برای طراحی خانه ای دنج، دقت در طراحی قسمت های مختلف خانه از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید. به طور مثال طراحی راهرو نیز به اندازه سایر قسمت های خانه مهم می باشد.

برای مثال می توان از یک میز کنسول برای طراحی این قسمت استفاده کرد. به منظور طراحی این قسمت از خانه بهتر است از ایده های ساده استفاده کنید. توجه به نورپردازی نیز از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید.

طراحی راهرو

طراحی اتاق خواب

اتاق خواب از قسمت های مهم در خانه می باشد. این امکان وجود دارد که هر فرد با توجه به سلایق شخصی خود نسبت به طراحی اتاق خواب اقدام نماید. استفاده از انواع بافت و پارچه های مناسب برای انتخاب رو تختی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید.

بخوانید!  صفر تا صد طراحی و ساخت ویلای مدرن[+جدیدترین عکس ها]

همچنین استفاده از چوب به عنوان المانی تزئینی را فراموش نکنید. برای مثال می توانید از انواع کفپوش چوب طبیعی استفاده نمایید. نورپردازی مناسب نیز نقش مهمی در طراحی اتاق خواب ایفا می کند.

طراحی اتاق خواب

طراحی اتاق غذاخوری

استراتژی هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می دهیم، بستگی به فضای موردنظر دارد و بر این اساس طراحی قسمت های مختلف خانه با یکدیگر متفاوت می باشد.

برای مثال در طراحی قسمت غذاخوری استفاده از میز و صندلی راحت، فرش و استفاده از یک وسیله روشنایی مناسب در بالای میز غذاخوری از نکات مهمی است که باید به آن توجه نمایید.

طراحی اتاق خذاخوری

استفاده از کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری می تواند در القای گرما به فضای اتاق به شما کمک کند. همچنین می تواند باعث ایجاد نمایی زیبا در خانه شود. انتخاب نمونه مناسب از این المان و تلفیق آن با سایر وسایل می تواند نمایی زیبا در طراحی خانه ایجاد نماید.

استفاده از کاغذ دیواری

استفاده از لوستر

آخرین نکته ای که در این جا باید به ان اشاره شود، استفاده از نورپردازی مناسب می باشد. انتخاب وسایل روشنایی مناسب نیز باید با توجه کاربرد آن در فضای موردنظر صورت پذیرد. برای مثال در طراحی فضای غذاخوری بهتر است از یک لوستر بلند با نور ملایم استفاده نمایید.

استفاده از لوستر

استفاده از کوسن

با استفاده از بالشتک ها و کوسن های بافت دار خانه مدرن خود را جذاب تر نشان دهید. شما می توانید با توجه به فصل های مختلف سال آن ها را عوض کنید و الگوهای بی نظیری برای گرم کردن فضا امتحان نمائید.

استفاده از کوسن

افزودن گیاهان آپارتمانی

حتی اگر نمی توانید گل و گیاه پرورش دهید، گیاهان آپارتمانی را در خانه خود قرار دهید. این گیاهان نیاز به مراقبت زیاد ندارند و به فضای سرد و بی روح حیات، سرزندگی، رنگ و بافت می بخشند. اصلاً نگران این گل ها و گیاهان نباشید، زیرا آن ها مقاوم بوده و نگهداری از آن ها بسیار آسان است.

شما می توانید این گیاهان را در سایزها، شکل ها و انواع مختلف انتخاب کنید تا فضای کسل کننده و بی روح خانه شما جان بگیرد. یک شاخه درخت انجیر، در کنار یک گل زیبا و آرام مکانی بسیار دنج برای شما فراهم می نماید.

همچنین چند عدد گیاه بامبو سبزی و طراوت بی نظیری به فضا می بخشد. وقتی این ایده را در خانه خود استفاده کردید متوجه می شود چقدر سریع خانه بی روح و سرد شما جان می گیرد و سرزنده و شاداب می شود.

افزودن گیاهان آپارتمانی

ترکیب مبلمان مختلف با یکدیگر

فروشگاه های مبلمان اغلب مدل های بی نظیری برای کاناپه و صندلی هایی که با سایر وسایل منزل تطبیق پذیر هستند ارائه می دهند. اگر فضایی دنج می خواهید باید مدلی را انتخاب کنید که کاملاً با فضای خانه سازگار باشد.

ترکیب انواع مختلف مبل و صندلی به فضا زیبایی و هویت می بخشد و فضا را دنج تر نشان می دهد. میز قهوه خوری ساده خود را در مقابل کاناپه چرمی قرار دهید یا کاناپه مدرن خود را با میزهای تزئینی جذاب تر کنید.

ترکیب مبلمان مختلف با یکدیگر

استفاده از رنگ سبز

آیا تا به حال به استفاده از رنگ سبز در طراحی خانه فکر کرده اید؟ آیا می دانید این رنگ یکی از رنگ هایی است که طراحان داخلی به استفاده از آن در طراحی و دیزاین خانه توصیه می کنند؟

راهکارهای زیادی برای استفاده از این رنگ وجود دارد. برای مثال این امکان وجود دارد که از پرده یا کاغذ دیواری به این رنگ استفاده نمایید. یکی از ساده ترین راهکارها و ایده ها برای استفاده از این رنگ استفاده از المان های تزئینی سبز رنگ می باشد. رنگ سبز در ایجاد فضایی کلاسیک نیز به شما کمک خواهد کرد.

استفاده از رنگ سبز

استفاده از صندلی هایی با طرح غالب

استفاده از انواع صندلی هایی با طرح غالب نمونه ای از بهترین ایده هایی است که می توانید در طراحی خانه مورد استفاده قرار دهید. اگر برای طراحی خانه از تم رنگی استفاده کرده‌اید، بهتر است برای انتخاب این المان از رنگ خاکستری استفاده نمایید.

بخوانید!  آشپزخانه ای اصیل و سلطنتی با کابینت رومی

در مقابل اگر برای طراحی کلی خانه از رنگ های خنثی استفاده کرده اید، می توانید برای انتخاب صندلی ها از انواع رنگ های مختلف مطابق با سبک طراحی استفاده نمایید. اجرای این روش می تواند به ایجاد انسجام میان المان ها کمک کند.

استفاده از صندلی هایی با طرح غالب

استفاده از رنگ های موجود در طبیعت

استفاده از رنگ هایی مانند خاکستری، قهوه ای، شن و ماسه ای و رنگ هایی که در طبیعت یافت می شوند، نمونه ای از بهترین رنگ هایی هستند که می توان در طراحی و دیزاین خانه دنج از آن ها استفاده کرد. در کنار استفاده از این رنگ ها می توانید از رنگ هایی مانند سبز و یا سیاه نیز استفاده نمایید.

شاید این سوال برای شما پیش آید که آیا استفاده از این رنگ ها فضایی کسالت بار به وجود نمی آورد؟ خیر. به واقع این چنین نیست و بر عکس استفاده از این رنگ ها نمای زیبایی در خانه ایجاد می کند.

استفاده از رنگ های موجود در طبیعت

استفاده  از المان های چوبی

چوب به عنوان یکی از عناصر طبیعی، تاثیرگذاری فراوانی در زیبایی خانه و دکوراسیون داخلی دارد. وسایلی که در ساخت آن ها از چوب استفاده می شود، باعث القای گرما به فضای مورد نظر می شود. استفاده از این متریال در انواع سبک های دکوراسیون داخلی امکان پذیر می باشد.

استفاده  از المان های چوبی

استفاده از یک شومینه

اگر طراحی خانه دنج شما به گونه ای است که در ساخت آن از شومینه استفاده کردید، می توانید نهایت استفاده را از این المان ببرید. شومینه را می توان به عنوان نقطه کانونی در اتاق نشیمن در نظر گرفت. این المان به عنوان نقطه کانونی به شما در چیدمان سایر وسایل مانند مبلمان کمک خواهد کرد.

استفاده از یک شومینه

استفاده از الگوها در طراحی داخلی

استفاده از الگوها می تواند در جهت ایجاد عمق در فضای موردنظر به شما کمک کند. همچنین استفاده از آن ها در ایجاد انسجام میان المان های مورد استفاده به شما کمک خواهد کرد.

استفاده از الگوها در طراحی داخلی

استفاده از ایده های دکوراتیو در تزئین میز غذاخوری

استفاده از ایده های دکوراتیو برای تزئین میز غذاخوری می تواند تاثیرگذاری فراوانی در طراحی خانه دنج داشته باشد. توجه به این جزئیات می تواند در زیبایی خانه به شما کمک کند.

استفاده از ایده های دکوراتیو در تزئین میز غذاخوری

استفاده از رنگ آبی

استفاده از رنگ آبی در کنار رنگ هایی که با این رنگ کنتراست ایجاد می کنند، نمای زیبایی در فضای موردنظر به وجود می آورد. انواع کوسن هایی که از این رنگ در طراحی آن ها استفاده می شود، می تواند نمای زیبایی در فضای خانه ایجاد کند.

استفاده از رنگ آبی

استفاده از رنگ نارنجی

آیا به دنبال ایجاد فضایی گرم و دنج در طراحی خانه هستید؟ پیشنهاد ما در این زمینه استفاده از رنگ نارنجی می باشد. استفاده از این رنگ می تواند باعث القای گرما به فضای اتاق شود.

به یاد داشته باشید که در کنار استفاده از این رنگ از انواع رنگ های خنثی استفاده نمایید. انجام این کار در ایجاد انسجام میان رنگ ها و ایجاد تعادل در فضای اتاق به شما کمک می کند.

استفاده از رنگ نارنجی

استفاده از یک فرش مناسب

استفاده از انواع فرش مناسب باعث ایجاد نمایی زیبا در طراحی خانه می شود. بکارگیری فرشی با رنگ مناسب نه تنها در جهت ایجاد انسجام میان سایر المان ها بلکه در جهت عمق بخشی به فضای خانه نیز به شما کمک می کند. هم چنین می تواند باعث القای گرما به فضای اتاق موردنظر نیز شود.

استفاده از یک فرش مناسب

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه راهکارهایی در جهت طراحی خانه ای دنج، آرام بخش و راحت می باشد. به نظر شما از چه ایده های دیگری می توان در این زمینه استفاده کرد؟ آیا تا به حال از این ایده ها در طراحی خانه استفاده کرده اید؟

در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید. در انتها تعدادی از دکوراسیون خانه های دنج را برای شما به نمایش می گذاریدم تا بتونید جهت ایده پردازی از آن ها استفاده نمایید.

دکور دنج
طراحی دنج
دکوراسیون دنج
چیدمان دنج
طراحی اتاق دنج
طراحی راهرو دنج
طراحی لاندری روم دنج
طراحی اتاق خواب دنج
طراحی نشیمن دنج
سالن پذیرایی دنج
اتاق غذاخوری دنج