آموزش رویت

ساختمانچی

درب کابینت لمینت چیست؟ همانطور که می دانید یکی از قسمت های کابینت که نقش مهمی در زیبایی و طول عمر آن ایفا می کند، درب است.

درب کابینت اگر از متریالی مناسب و مقاوم مانند لمینت تولید شود با گذشت زمان دچار آسیب دیدگی نمی شود و از عمر آن کم نخواهد شد.

لمینت متریالی متشکل از رزین اشباع و لایه های کاغذی است که بر روی تخته چوب هایی مانند ام دی اف قرار می گیرد. یک لایه نازک از این ماده ترکیبی بر روی سطح خارجی درب کابینت کشیده می شود و مقاومت آن را تضمین می نماید.

بافت این درب ها ممکن است مات، براق یا دانه ای باشد. درب کابینت لمینت در دو نوع لمینت بسیارفشرده و لمینت با فشردگی پایین تولید می شود. درب هایی که از لمینت بسیار فشرده تولید می شوند کیفیت بالایی دارند، مقاومت آن ها بیشتر و از نظر قیمتی گران تر می باشند.

در مقابل درب هایی که از لمینت با فشردگی پایین تولید می شوند مقاومت کمی دارند، تنوع رنگ آن ها نیز کمتر است و از نظر قیمت ارزان تر هستند. با بیان این مقدمه به بررسی جزئیات بیشتر در مورد این محصول می پردازیم. با ساختمانچی همراه باشید.

مزایای درب کابینت لمینت

  • دوام و طول عمر کابینت با درب لمینت بالا می باشد.
  • درب کابینت لمینت مانند چوب تاب بر نمی دارد.
  • این نوع کابینت ها با تنوعی از طرح، رنگ و مدل به بازار عرضه می شوند و مدل درب آن ها نیز با هم متفاوت می باشد.
  • درب کابینت های لمینت با گذشت زمان تغییر رنگ نداده و کمرنگ نخواهند شد.
  • این درب ها هم در آشپزخانه های مدرن و هم آشپزخانه های سنتی با توجه به نوع دکوراسیون داخلی آن ها مورد استفاده قرار می گیرند.
  • قیمت درب کابینت لمینت در مقایسه با سایر درب ها پایین تر می باشد.
  • درب لمینت نسبت به نم و رطوبت مقاومت بالایی دارد و متورم نمی شود.
  • مقاومت این درب ها در برابر کثیفی و لکه بالا می باشد و به راحتی می توان آن ها را تمیز کرد.
  • درب کابینت های تولید شده از لمینت وزن کمی دارند و در نتیجه نصب و اجرا آن ها به سادگی انجام می پذیرد.
کابینت لمینت

معایب کابینت درب لمینت

  • این کابینت ها در صورتی که از متریال بی کیفیت تولید شوند، به راحتی آسیب می بینند و خش بر می دارند.
  • زیبایی آن ها نسبت به کابینت های چوب طبیعی و کابینت های هایگلاس کمتر است.
  • در صورت آسیب دیدگی قابل ترمیم نمی باشند.
بخوانید!  انواع پارتیشن بندی اداری[+هزینه اجرا و معرفی مجری]

مقایسه درب کابینت لمینت با درب کابینت چوبی

از لحاظ متریال

کابینت های درب چوبی تماما از الوارهای چوب طبیعی تولید می شوند و برای تولید آن ها به قطع درختان نیاز است. در ساخت درب لمینت به مقدار بسیار کمی الوار چوب نیاز است و بخش عمده آن از ام دی اف و روکش های مصنوعی تولید می شود.

از لحاظ کیفیت و طول عمر

کابینت چوبی به دلیل کیفیت بالای چوب و مقاومت بسیار خوب آن، اگر به صورت درست مورد استفاده قرار بگیرد، عمر طولانی تری نسبت به کابینت درب لمینت دارد.

از لحاظ نگهداری

شرایط نگهداری کابینت های چوبی کمی حساس است و نیاز به مراقبت زیاد دارد. به طور معمول برای تمیز کردن این نوع کابینت ها باید از یک پارچه نم دار و تمیز استفاده کرد.

همچنین برای نابودی لکه ها و آلودگی ها می توان از یک پاک‌کننده چوب طبیعی یا محلول ساده که با آب رقیق می شود، استفاده کرد.

درب های لمینت کابینت ها نسبت به چوب طبیعی مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و آب دارند و لکه ها نیز به راحتی از سطح آن پاک می شوند. شما می توانید با یک اسفنج نرم و کمی آب گرم به راحتی لکه ها را از سطح آن پاک کنید.

از لحاظ زیبایی

درب های کابینت چوب طبیعی ظاهری بسیار زیبا و کلاسیک به آشپزخانه می بخشند و جلوه ای طبیعی ایجاد می کنند. درب های کابینت لمینت، مصنوعی هستند و آن حس طبیعی را ایجاد نمی کنند. در عوض رنگ و طرح های بسیار متنوعی نسبت به چوب طبیعی دارند و می توانند مطابق با هر سلیقه ای انتخاب شوند.

از لحاظ قیمت

به طور قطع درب های چوبی به دلیل متریال طبیعی آن بسیار گران قیمت تر از درب های لمینت می باشند. قیمت درب های لمینت حدود 50 درصد ارزان تر از درب های چوبی در می آید و انتخابی مقرون بصرفه و اقتصادی محسوب می شود.

کابینت لمینت زیبا

مقایسه درب کابینت لمینت با درب کابینت آکریلیک

از لحاظ متریال

آکریلیک روکشی مانند لاک الکل و غیر سمی می باشد و جلوه ای براق و شیشه ای دارد که نور را بازتاب می کند و سطح کابینت را صیقلی و زیبا نشان می دهد.

بخوانید!  خصوصیات دکوراسیون داخلی به سبک مراکشی

در حالی که لمینت از ترکیب مواد مصنوعی مختلف از جمله لایه های نازک کاغذی و پلاستیک های رزین، تحت فشار زیاد ساخته شده است و بر روی لایه آخر یا همان لمینت، طرح و رنگ یا شکل موردنظر چاپ می شود.

از لحاظ زیبایی

کابینت آکریلیک انتخابی بسیار مناسب برای آشپزخانه های مدرن محسوب می شود و قابلیت بزرگ جلوه‌دادن فضا را دارد. در مقابل اگرچه لمینت در مدل های براق نیز وجود دارد، اما براق‌بودن آن به حد آکریلیک نمی رسد.

از لحاظ تنوع طرح و رنگ

روکش آکریلیک در رنگ های مختلف و متنوعی وجود دارد. با این حال، روکش های لمینت طیف گسترده تری از طرح و نقش را به خود اختصاص داده‌اند و بافت های بسیار متنوع تری دارند.

از لحاظ نگهداری

تمیز کردن کابینت های آکریلیک باید به طور منظم انجام بگیرد زیرا به راحتی آلودگی و اثر انگشت بر روی آن بجا می ماند. روکش های لمینت به دلیل اینکه مات هستند، آلودگی و اثر انگشت را به ندرت نشان می دهند و راحت تر نیز تمیز می شوند.

از لحاظ قیمت

قیمت کابینت های آکریلیک نسبت به کابینت لمینت بیشتر است. کابینت های لمینت با هزینه های کمتر و طرح و نقش های بیشتر، می توانند گزینه ای مناسب برای افرادی با بودجه محدود باشند.

کابینت لمینت قهوه ای

نکات مهم در هنگام خرید کابینت های لمینت

  • در هنگام خرید کابینت باید به دنبال مدلی مطابق با دکوراسیون آشپزخانه باشید تا هارمونی زیبایی با دیگر وسایل آشپزخانه ایجاد شود.
  • یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید، گارانتی داشتن محصول می باشد. سعی کنید از مراکز متعبر، این محصول را خریداری کنید.
  • در مورد حمل و نصب کابینت ها اطلاعات لازم کسب کنید و به دنبال یک نصاب حرفه ای و کاربلد باشید.
مدل کابینت لمینت

کلام آخر

امیدواریم این نوشته از ساختمانچی توانسته باشد اطلاعات مورد نیاز شما کاربران گرامی را در مورد درب لمینتی کابینت فراهم آورده باشد.

اگر در خانه خود از این نوع درب ها برای کابینت استفاده کرده اید، عکس های آن را با اهالی ساختمانچی در میان بگذارید. در انتها تعدادی عکس جهت ایده‌گرفتن برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم که امیدواریم از تماشای آن ها لذت ببرید.

درب کابینت لمینت
درب لمینت
درب لمینت کابینت
درب کابینت
کابینت با روکش لمینت
لمینت
کابینت لمینت مدرن
کابینت لمینت شیک
کابینت لمینت منحصربفرد
کابینت
کابینت مدرن