آموزش رویت

ساختمانچی

آیا با رنگ های مناسب خانه کوچک آشنایی دارید؟ همانطور که می دانید انتخاب رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مهم و تاثیرگذار است. اهمیت این موضوع به اندازه ای است که استفاده از رنگ یا تغییر آن می تواند نمای کلی خانه را به طور کامل تغییر دهد.

انتخاب رنگ، باید با توجه به فضایی که در نظر دارید از رنگ مورد نظر در آن استفاده نمایید، صورت پذیرد. برای مثال استفاده از رنگ های آرام بخش در طراحی اتاق خواب نکته مهمی است که باید به آن توجه نمایید.

همچنین توجه به اندازه فضایی که قصد استفاده از رنگ در آن را دارید نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ چرا که استفاده از رنگ های تیره در طراحی اتاق های کوچک باعث می شود فضای مورد نظر کوچک تر از آن چه که هست نمایان شود.

از این رو در ادامه این نوشته از ساختمانچی به معرفی رنگ هایی که می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای کوچک به شما کمک کند، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ایده های جذاب برای انتخاب رنگ مناسب خانه کوچک

بهترین رنگ برای ورودی کوچک

انتخاب طیف مناسبی از رنگ آبی می تواند پیشنهاد خوبی برای استفاده در طراحی راهرو و ورودی هایی که کوچک هستند باشد.

اگر طراحی خانه شما نیز به گونه ای است که دارای قسمت ورودی جداگانه می باشد، در انتخاب رنگ برای این قسمت باید هوشمندانه عمل کنید. چرا که این قسمت اولین قسمتی از خانه است که مهمانان با آن رو به رو می شوند.

رنگ ورودی

رنگ مناسب برای طراحی اتاق نشیمن کوچک

اگر فضای اتاق نشیمن خانه کوچک است و به دنبال استفاده از رنگی مناسب برای رنگ آمیزی دیوار آن هستید، پیشنهاد ما استفاده از رنگ خاکستری می باشد.

انتخاب رنگ در طراحی اتاق  نشیمن باید به گونه ای باشد که باعث القای گرما در اتاق نشیمن شود و همچنین از تطبیق پذیری بالایی نیز برخوردار باشد. از این رو استفاده از رنگ خاکستری می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد.

بخوانید!  21 ایده برای مرتب کردن زیورآلات و جواهرات

رنگ خاکستری نمونه ای از رنگ های شیک و مدرن شناخته می شود که استفاده از آن در طراحی اتاق نشیمن فضایی دنج ایجاد می کند. استفاده از طیف روشن این رنگ باعث می شود، فضای اتاق روشن تر و بزرگ تر نشان داده شود.

استفاده از این رنگ در کنار طیف گرم رنگ سفید باعث ایجاد نمای زیبایی در اتاق نشیمن می شود و در بزرگ تر و روشن ترکردن اتاق نشیمن های کوچک نقش بسزایی دارد.

رنگ اتاق نشیمن

رنگ مناسب فضای غذاخوری کوچک

انتخاب طیف مناسبی از رنگ نارنجی و استفاده از آن می تواند گزینه ای مناسب برای فضای غذاخوری کوچک تلقی شود. استفاده از این رنگ باعث القای انرژی به فضای مورد نظر نیز می شود.

استفاده از این رنگ تنها برای رنگ آمیزی یکی از دیوارهای اتاق غذاخوری، به عنوان رنگی غالب می تواند نتیجه خوبی در پی داشته باشد.

رنگ اتاق غذاخوری

رنگ مناسب آشپزخانه کوچک

استفاده از رنگ سفید یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید در طراحی آشپزخانه کوچک انتخاب و از آن استفاده نمایید. استفاده از رنگ سفید یا انواع طیف روشن رنگ های خنثی می تواند انتخاب خوبی برای بزرگ تر کردن فضای آشپزخانه باشد.

نکته مهم استفاده از میز و صندلی با طیف رنگی برابر در آشپزخانه می باشد. برای جلوگیری از ایجاد یکنواختی در فضای آشپزخانه می توانید از انواع المان های رنگی استفاده نمایید.

رنگ آشپزخانه

بهترین رنگ برای استفاده در اتاق خواب کوچک

رنگ سفید نمونه ای از بهترین رنگ هایی است که می توان در جهت بزرگ تر کردن فضای مورد نظر مورد استفاده قرار داد. استفاده از طیف روشن رنگ های خنثی نیز می تواند انتخاب مناسبی برای استفاده در اتاق خواب های کوچک باشد.

این رنگ ها باعث می شود نور طبیعی به خوبی در اتاق خواب پخش شود. استفاده از رنگ های عاجی و کرمی نیز می تواند گزینه های مناسبی برای استفاده باشد.

برای جلوگیری از ایجاد یکنواختی در اتاق خواب استفاده از تابلوهای نقاشی که در آن ها از رنگ های غالب استفاده می شود، می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده باشد.

بخوانید!  دکوراسیون منزل عروس و نکات ریز چیدمان آن

استفاده از فرش نیز باعث القای بافت و عمق در فضای اتاق خواب می شود. این امکان وجود دارد که از فرشی که در آن رنگ های غالب استفاده می شود، استفاده نمایید.

رنگ اتاق خواب

بهترین رنگ برای طراحی حمام کوچک

بد نیست بدانید که یکی از راهکارهایی که باید در طراحی حمام کوچک مورد استفاده قرار دهید، استفاده از انواع کاغذ دیواری می باشد. استفاده از یک کاغذ دیواری طرح دار در طراحی حمام کوچک باعث می شود توجه افراد به کاغذ دیواری جلب شود و همین امر از کوچک به نظر رسیدن حمام جلوگیری می کند.

استفاده از کاغذ دیواری که مناسب فضای حمام باشد، فضایی دراماتیک و تاثیرگذار در حمام ایجاد می کند. کاغذ دیواری طرح گل امروزه طرفداران بسیاری دارد و می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد.

بخاطر بسپارید که از کاغذ دیواری تنها برای یک دیوار و به عنوان دیوار غالب استفاده نمایید و در کنار آن استفاده از یک رنگ روشن را فراموش نکنید.

رنگ حمام

نکات پایانی

از آن جایی که امروزه آپارتمان نشینی رونق پیدا کرده و بسیاری از افراد در خانه های کوچک زندگی می کنند، به دنبال اجرای راهکارهایی هستند که با استفاده از آن ها فضای خانه را بزرگ تر از آن چه که هست نمایش دهند.

انتخاب رنگ مناسب می تواند یکی از عوامل تاثیر گذار در این زمینه باشد. بنابراین اگر رنگ به درستی انتخاب شود می تواند در بزرگ تر کردن فضای مورد نظر به شما کمک کند.

نکته مهم در انتخاب رنگ مناسب خانه کوچک، استفاده از طیف روشن رنگ ها می باشد. البته در این میان استفاده از رنگ های خنثی نیز می تواند تاثیرگذاری بیشتری در این زمینه داشته باشد.

آن چه که در این جا به آن اشاره شد، نمونه ای از بهترین رنگ هایی است که برجسته ترین طراحان دکوراسیون داخلی استفاده از آن ها را توصیه می کنند. استفاده از مجلات دکوراسیون داخلی و منابع آنلاین می تواند در این زمینه کمک شایانی به شما داشته باشد.