آموزش رویت

ساختمانچی

اکثر مردم هیچگاه آب دادن به باغچه خود را فراموش نمی کنند؛ اما آیا تاکنون در مورد یک آب پاش یا اسپرینکلر باغچه مناسب برای آبیاری فکر کرده اید؟

بهترین آب پاش برای شما آب پاشی است که علیرغم مناسب بودن برای ابعاد باغچه، نیازهای باغچه شما را نیز برآورده سازد. اسپرینکلر ثابت تنها بخش خاصی از باغچه شما را پوشش می دهد، اما دسترسی به قسمت های دور از دسترس را نیز فراهم می نماید.

اسپرینکلر نوسانی اصولاً بهترین انتخاب برای باغچه های بزرگ می باشد. آنها تمام مناطق موردنظر را با حرکت دورانی خود آبرسانی می کنند و آب به نسبت مساوی به تمام قسمت ها می رسد.

یکی دیگر از مزایای این آب‌پاش ها این است که می توانند آب را به صورت ملایم تر بر روی بسترهای گل بپاشند. اگر باغچه شما بزرگ است، اسپرینکلری که در آن نصب می شود باید منطقه وسیع را پوشش دهد.

برخی از این آبپاش ها حرکتی به صورت بالا پایین دارند که با این حرکات آب را به تمام قسمت ها می فرستند. با استفاده از آنها مطمئن می شوید که آب به طور یکسان به تمام باغچه پاشیده شده است.

بهترین نوع آب‌پاش هایی که امروزه استفاده می شوند مجهز به تایمر هستند. آن ها پروسه آب دهی به باغچه را آسان تر می کنند.

این آب پاش ها در زمان مشخص به طور منظم شروع به آبدهی باغچه می کنند. یک اسپرینکلر با نازل های قابل تنظیم به آبپاشی اطلاق می شود که می تواند مناطقی که بیشتر آب نیاز دارد را آب پاشی کند.

قبل از آن که نسبت به خرید اسپرینکلر آب برای باغچه خانه خود اقدام نمائید، بهتر است با ساختمانچی همراه شوید و به نکات زیر توجه نمائید:

آبپاش اسپرینکلر

از انواع اسپرینکلرهای موجود در بازار آگاه شوید

قبل از آن که بهترین اسپرینکلر را برای باغچه انتخاب کنید باید از انواع مختلف آن ها اطلاع پیدا کنید. برخی از آن ها به صورت دستی هستند و برخی دیگر قابل حمل هستند و برای باغچه های بزگ مناسب می باشند.

بخوانید!  باربیکیو سنگی، انتخابی مناسب برای همه سلیقه ها

هنگامی که می خواهید آب پاش انتخاب کنید به دنبال ارزان ترین مدل آن ها نباشید؛ بلکه مبنای انتخاب خود را نحوه آب پاشی و سرعت آبیاری قرار دهید. انواع اسپرینکلرها به شرح زیر می باشند:

اسپرینکلر ثابت

با استفاده از این اسپرینکلرها شما می توانید هم از اسپرینکلر و هم از شیلنگ آب برای آب پاشی باغچه استفاده کنید. این نوع اسپرینکلر برای محدوده های مختلف قابل استفاده است، اما به خوبی به لوله شیلنگ متصل می شود و می تواند به خوبی منطقه مشخصی از باغچه یا محوطه خانه خود را آبیاری کنند.

شما به صورت دستی این آب پاش را به گونه ای تنظیم کنید که آب به قسمت های دیگر باغچه بپاشد. اسپرینکلر ثابت برای باغچه های کوچک انتخابی مناسب می باشند.

اسپرینکلر نوسانی

این اسپرینکلرهای باغچه دارای بازشوهای چندگانه هستند که امکان آب پاشی دایره ای شکل را فراهم می کنند. آن ها در مقایسه با اسپرینکلرهای ثابت محدوده بیشتری را می توانند آبیاری کنند.

جهت آب پاشی از یک سو به سوی دیگر است، از این رو باغچه شما به طور منظم آب پاشی می شود بدون آن که غرق در آب شود.

اسپرینکلر چرخشی

این نوع اسپرینکلرها سطح وسیعی از باغچه را آبیاری می کنند؛ زیرا از قابلیت چرخش 360 درجه برخوردار هستند. یک اسپرینکلر چرخشی اغلب یک بازوی مجزا دارد که با استفاده از آن می توان پاشش آب را حول یک محور دایره ای شکل از باغچه کاهش داد. اسپرینکلر چرخشی دو یا چند بازو دارد که می تواند در روزهای گرم تابستان سطح باغچه شما را آبیاری کنند.

بخوانید!  28 ایده طراحی آشپزخانه فضای باز رویایی

شلنگ های اسپرینکر

شیلنگ های اسپرینکلر می توانند با شکل باغ تطبیق پیدا کنند. آن ها هم به بستر گل ها و هم به مناطق غیرقابل دسترس آب می پاشند. سطح این شیلنگ ها یکسری سوراخ قرار دارد که آب را از طریق آن ها به سطح باغچه می فرستند.

هنگامی که صحبت از انعطاف پذیری می شود این آب پاش ها بهترین گزینه محسوب می شوند و این امکان را به شما می دهند که بتوانید قسمت های دور از دسترس باغچه خود را آبیاری کنید.

آب پاش اسپرینکلر

کلام پایانی

هنگامی که هوا گرم و خشک می شود، باغچه شما بیشتر از قبل به آب نیاز دارد. برخی قسمت های باغچه ممکن است خشک و آفتابی و برخی قسمت ها مرطوب و سایه دار باشند.

تعیین این که باغچه شما چه مقدار آب نیاز دارد را به عهده اسپرینکلر بگذارید. اسپرینکلرهای تایمردار انتخاب مناسبی برای شما هستند؛ زیرا زمان و میزان آبیاری باغچه را می توانید با آن ها مشخص کنید.

قیمت این اسپرینکلرها به نسبت اسپرینکلرهای دیگر کمی بیشتر است اما با استفاده از آن ها دیگر نگران آبیاری باغچه نخواهید بود. این نکته لازم به ذکر است که حتماً با توجه به مساحت باغچه خود نسبت به خرید اسپرینکلر اقدام نمائید.

آیا شما در باغچه منزل خود از این آب پاش ها استفاده می کنید؟ به نظر شما کدام یک از مدل های اسپرینکلر عملکرد بهتر و کاربرد بیشتری دارند؟ در صورت تمایل نظرات خود در این زمینه را با ما در میان بگذارید.