آموزش رویت

ساختمانچی

میز و صندلی قهوه خوری از جمله المان هایی است که می تواند در زیباسازی فضای اتاق نشیمن نقش داشته باشد؛ از این رو می توان گفت این گونه میزها هم جنبه زیباشناسی داشته و هم نمونه ای از المان های کاربردی به شمار می رود.

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن می پردازیم، ارائه تصاویری زیبا از میزهای قهوه خوری می باشد. این گونه میز و صندلی ها از طراحی زیبایی برخوردار بوده و علاوه بر آن جنبه کاربردی نیز دارند. استفاده از میزهایی که از این گونه طراحی ها برخوردار هستند، گزینه ای مناسب برای فضای اتاق نشیمن کوچک می باشند.

ایده های چیدمان میز و صندلی قهوه خوری

یک میز ساده را می توان با استفاده از یکسری ایده های خلاقانه به یک نقطه کانونی تبدیل نمود. این ایده های جذاب و کاربردی به شرح زیر می باشند. با ما همراه باشید.

تغییر چیدمان میز قهوه خوری

شیشه در کنار هر المانی قرار گیرد به آن شفافیت و وضوح می بخشد. یک فانوس شیشه ای یا کلکسیونی از شیشه های زنگوله مانند در ارتفاعات متفاوت می تواند هر چیزی از گل و گیاه تا مجسمه ها و المان های دکوراتیو را بسیار زیبا نشان دهد. این مجموعه هنری را درون یک سینی به نمایش بگذارید.

تغییر چیدمان میز قهوه خوری

ترکیب رنگ، بافت و ارتفاعات متفاوت، یک میز قهوه خوری را به منظره ای دیدنی تبدیل می کند. کتاب ها، گلدان ها و المان های فلزی یا سبز اگر در ترکیبی درست چیدمان شوند می توانند از نظر بصری تعادل فوق العاده ای ایجاد کنند.

رنگ مبلمان، دیوار و یا هر اثر هنری موجود در اتاق را در تزئین میز قهوه خوری خود تکرار کنید. با تکرار رنگ ارتباط بی نظیری از نظر زیباشناسی بین عناصر مختلف ایجاد خواهید کرد.

چیدمان میز قهوه خوری را به صورت فصلی تغییر دهید. با انجام این کار یکنواختی را از فضا دور خواهید کرد و همواره فضایی جدید برای لذت در خانه خود خواهید داشت.

پذیرش ایده های جدید

اگر مبلمان و وسایل خانه خود را به صورت سفارشی تهیه کنید نمایی متفاوت و خاص به خانه خود خواهید بخشید. مسلماً میز قهوه خوری چنین مبلمانی نیز بسیار منحصربفرد می باشد، چرا تنها به یک میز اکتفا می کنید؟

با توجه به فضایی که در اختیار دارید می توانید چند میز کوچک در کنار هم قرار دهید. در تصویری که مشاهده می کنید فضای اتاق نشیمن بزرگ است، از این رو اجرای این ایده زیبایی بی نظیری به آن بخشیده است.

بخوانید!  6 محصول شیشه ای در دکوراسیون خانه های مدرن

شما می توانید این میزهای کوچک را برای قراردادن اشیاء مختلف مورد استفاده قرار دهید. اگر خانه شما همانند خانه تصویر، یک خانه ساحلی است بهتر است میزها را با المان های ساحلی و دریایی مزین نمائید.

پذیرش ایده های جدید

چیدمان ساده میز قهوه خوری

شما می توانید یک میز قهوه خوری بسیار ساده و بدون هرج و مرج در دکوراسیون اتاق نشیمن در اختیار داشته باشید. تنها با توجه به علاقه خود از یک یا چند کتاب با جلد و سایز متفاوت، گل، چند عدد مجله دکوراسیون داخلی و یا اشیاء دکوراتیو کوچک برای چیدمان میز استفاده کنید.

علاوه بر آن انتخاب چند المان با سایز بزرگ خود به ساده جلوه دادن میز کمک خواهد کرد، زیرا اشیاء کوچک نوعی شلوغی و هرج و مرج روی میز ایجاد می کنند.

چیدمان ساده میز قهوه خوری

چیدمان میز با المان های موجود در منزل

شما می توانید از المان هایی که از قبل در اختیار دارید برای چیدمان میز استفاده کنید. ما به شما ایده های زیر را پیشنهاد می دهیم:

  • از یک جعبه زیبا و منحصربفرد برای نگهداری آیتم هایی که چندان زیبا نیستند استفاده کنید، از جمله: ریموت، ساعت، فندک و غیره.
  • حدود 8 الی 10 شیء مورد علاقه خود را انتخاب کنید. برای مثال کتاب های قطور با جلد پارچه ای که ظاهری بسیار زیبا و سایزی بزرگ دارند ایده خوبی هستند.
  • شمع مورد علاقه خود را در ظروف شیشه ای زیبا قرار دهید.
  • یک عنصر زنده و سبز همانند گل های ساده و یا شاخ و برگ های سبز درختان روی میز قرار دهید.
  • هنگامی که این عناصر را بر روی میز قرار می دهید حتماً به مدل و سایز آن ها دقت کنید. برای مثال کتاب های بزرگ را در زیر قرار دهید، سپس کتاب های کوچک را روی آن ها بچینید.
چیدمان میز با المان های موجود در منزل

در نظرگرفتن فضای کلی اتاق

هنگام چیدمان میز به فضای کلی اتاق نیز توجه کنید. گاهی قراردادن برخی المان های هماهنگ با شکل و رنگ میز قهوه خوری می تواند زیبایی آن را دوچندان کند. 

شما باید میز قهوه خوری را همانند سایر وسایل خود منحصربفرد جلوه دهید. به عنوان بخشی از اتاق نشیمن، میز قهوه خوری مکانی مناسب برای ورود طبیعت به داخل خانه است.

میز خود را می توانید از جنس چوب، شیشه یا فلز سفارش دهید، خصوصاً اگر می خواهید از این میز برای قراردادن کتاب نیز استفاده کنید باید آن را به شیوه ای خاص و کاربردی سفارش دهید.

بخوانید!  جاکفشی و مدل های آن

اگر خانه شما یک خانه ساحلی است می توانید از تکه چوب های آب آورده که در یک گلدان قرار داده شده‌اند استفاده نمائید. اگر در یک خانه شهری زندگی می کنید یک مجسمه مینیاتوری می تواند تغییری اساسی در زیبایی میز ایجاد نماید.

در نظر گرفتن فضای کلی اتاق

میز و صندلی قهوه و چای خوری کلاسیک

میز و صندلی های قهوه خوری کلاسیک معمولا از جنس چوب اند و تزئینات ظریفی که در مبلمان کلاسیک نمایان می شود در آن ها نیز وجود دارد. اگر از طراحی کلاسیک در خانه خود استفاده کرده اید، پیشنهاد ما به شما استفاده از این نوع میز و صندلی های قهوه خوری می باشد.

میز کلاسیک قهوه خوری

میز و صندلی قهوه و چای خوری مدرن

اگر از دکوراسیونی به سبک مدرن در طراحی خانه استفاده کرده اید، بهتر است از میز و صندلی قهوه خوری به سبک مدرن و مینیمال استفاده نمایید.

میزهای مینیمال طراحی بسیار زیبا و شیکی دارند و در ساده ترین طرح ها تولید می شوند. میزهای قهوه خوری مدرن ممکن است از جنس استیل، چوب، شیشه یا سنگ تولید شوند.

میز قهوه خوری استیل

میز و صندلی قهوه و چای خوری سنتی یا پتینه

پتینه در واقع هنر کهنه کاری است و وسایل تولیدشده با این سبک معمولا در دکوراسیون های روستیک یا سنتی استفاده می شود. میز و صندلی های قهوه خوری پتینه امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و حتی برخی افراد در دکوراسیون های مدرن خود برای تلفیق سبک ها از این نوع میزهای قدیمی استفاده می کنند.

میز قهوه و چای خوری سنتی یا پتینه

کلام پایانی

این روزها چیدمان میز قهوه خوری به دغدغه ای بزرگ برای برخی صاحب خانه ها تبدیل شده است. آن ها از ظاهر یکنواخت میز خود که تنها با چند کتاب و مجله مزین‌شده خسته شده‌اند و به دنبال راهکارهای جدید برای تغییر چیدمان آن می گردند.

ایده های مطرح شده در این نوشته می توانند کاربردی باشند و توسط افراد خوش ذوق و قریحه استفاده شوند. اگر ایده های دیگری در ذهن دارید می توانید آن ها را با ما در میان بگذارید. ساختمانچی مشتاقانه منتظر ایده های خلاقانه شما است.

در انتهای این نوشته تعدادی از زیباترین عکس های میز و صندلی های قهوه خوری و چیدمان آن ها را برای شما عزیزان مهیا کردیم که امیدواریم از تماشای ان ها لذت ببرید و جهت ایده پردازی از آن ها استفاده نمایید.

میز قهوه خوری مشکی
میز قهوه خوری ساده
میز چای خوری مدل سنگ
میز قهوه خوری چوبی
میز قهوه خوری پایه کوتاه
میز قهوه خوری مسی
میز چای خوری استیل
میز قهوه خوری تمام شیشه
میز قهوه خری طرح سنگ
میز قهوه خوری شیشه ای و فلزی
میز قوه خوری مدرن
میز قهوه خوری چوبی مدرن
میز چای خوری دو طبقه
میز قهوه خوری دو رنگ
میز چای خوری
میز قهوه خوری پارچه ای و چوبی
میز قهوه خوری مینیمال
میز قهوه خوری ساده
میز قهوه خوری چند منظوره
میز قهوه خوری چندکاره
میز قهوه خوری سفید
میز چای خوری کوچک زیبا
میز چای خوری ساده
میز چای خوری کوچک و ساده
میز چای خوری گرد
میز قهوه خوری جادار
میز چای خوری استیل و چوب
میز چای خوری استیل زیبا
میز چای خوری پایه کوتاه
میز قهوه خوری پازلی