آموزش رویت

ساختمانچی

به منظور نوسازی درب منزل نیاز به صرف هزینه های گزاف نیست، بلکه با کمترین هزینه می توانید ظاهر درب را تغییر دهید و نمایی متفاوت ایجاد کنید. در نوشته های پیشین به معرفی انواع درب ورودی و حیاط منزل پرداختیم.

اگر در حال ساخت خانه جدید خود هستید می توانید از مدل های مختلف درب الهام بگیرید و درب دلخواه را برای منزل خود سفارش دهید. اما اگر گمان می کنید درب خانه شما تنها با اعمال یکسری جزئیات و نوسازی بسیار زیبا و جذاب به نظر می آید نیازی به صرف هزینه بالا نیست.

راهکارهایی که در ذیل به آن ها اشاره کردیم به شما کمک می کنند تا درب منزل خود را با کمترین هزینه به دربی نو و شیک تبدیل نمایید. با ساختمانچی همراه باشید.

راهکارهای نوسازی درب منزل

رنگ آمیزی درب

یکی از سریع ترین و موثرترین راه های نوسازی درب منزل، رنگ آمیزی آن است. از بین رنگ های موجود در بازار رنگی را انتخاب کنید که برای جنس درب شما مناسب است. همانطور که می دانید درب های استیل، چوبی و فایبرگلاس هر کدام به رنگ و پرایمر مخصوص به خود نیاز دارند.

تقریباً برای هر درب یک قوطی رنگ مخصوص کافیست. به منظور آشنایی با روش رنگ آمیزی درب می توانید به مطلب آموزش رنگ آمیزی درب در سایت مراجعه کنید.

قبل از شروع رنگ آمیزی باید نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • به منظور رنگ آمیزی، ابتدا باید درب را از قاب آن جدا کنید.
  • اگر بر روی درب لکه، فرورفتگی و یا خراشیدگی وجود دارد باید آن را قبل از رنگ آمیزی، صیقل کاری کنید. صیقل کاری، سطح درب را صاف و یکنواخت می کند و آن را برای رنگ آمیزی حاضر می نماید.
  • قبل از اعمال رنگ باید یک لایه پرایمر بر روی درب استفاده کنید.
  • تا قبل از خشک شدن رنگ درب از آن محافظت کنید تا برخورد اشیاء به آن، کیفیت رنگ را از بین نبرد.

هنگامی که صحبت از رنگ آمیزی درب می شود، گزینه های بی شماری پیش روی شما قرار می گیرند. اما این نکته را به خاطر بسپارید که رنگ های متضاد تاثیر بهتری خواهند داشت؛ زیرا درب را برجسته تر نشان می دهند.

بخوانید!  مراحل نصب سرامیک اسلب

برای مثال، رنگ قرمز ظاهری متفاوت و بسیار خاص به نمای خانه می بخشد و نظر تمام افراد را به خود جلب می کند. همچنین می توانید از دو رنگ در رنگ آمیزی درب استفاده نمایید. به طور مثال می توانید یک رنگ را برای پنل ها و یک رنگ را در اطراف درب مورد استفاده قرار دهید.

تنها نکته ای که در استفاده از دو رنگ باید به آن دقت کنید این است که رنگ ها با محیط و همچنین با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. بهتر است از یک رنگ غالب و یک رنگ خنثی مطابق با محیط استفاده نمایید.

رنگ امیزی درب منزل

استفاده از پنل های شیشه ای

یکی دیگر از ایده های نوسازی درب منزل که آن را به دربی جدید و زیبا تبدیل می کند، استفاده از پنل های شیشه ای است. پنل های شیشه ای اجازه می دهند نور بیشتری وارد فضای پشت درب شود، در نتیجه راهرو روشن تر می گردد.

به جای خرید یک درب جدید و پرداخت هزینه گزاف به راحتی می توانید پنل های فلزی یا چوبی درب را با پنل های شیشه ای جایگزین کنید. درب شیشه ای نه تنها در طول روز نور کافی برای فضای داخل فراهم می کند بلکه در شب نیز نور لامپ ها را منعکس نموده و جلوه ای زیبا به ساختمان می بخشد.

درب با پنل چوبی و شیشه ای

برای ایجاد نمایی معاصر که ارزش معماری خانه را بالا ببرد و نور بیشتری به داخل آن هدایت کند می توان از درب هایی که از پنل چوبی و شیشه ای تولید شدند، استفاده نمود. آیا نگران حریم خصوصی منزل خود هستید؟ به راحتی می توانید به جای شیشه ساده از شیشه مات استفاده کنید.

در حال حاضر شیشه در انواع مختلف با طرح های گوناگون به بازار عرضه می شود که شما طبق سلیقه و بودجه خود می توانید نسبت به خرید نوع دلخواه اقدام نمائید. برای آشنایی با انواع شیشه می توانید به مطلب مربوطه مراجعه نمایید.

بخوانید!  درب های قوسی یا آرک دار

تعویض دستگیره ها

شاید این تغییر از نظر شما خیلی ساده و پیش پاافتاده به نظر برسد. اما در واقع این راهکاری برای نوسازی درب محسوب می شود که بسیار مقرون بصرفه بوده و می تواند چهره درب شما را تغییر دهد.

امروزه دستگیره های مدرن و بسیار شیکی در بازار وجود دارند که با توجه به نوع و جنس درب خود می توانید دستگیره موردنظر و مناسب را خریداری نمایید.

اهرمی

درب چرخشی

یکی از بهترین درب هایی که می تواند جلوه زیبایی به نمای خانه ببخشد درب چرخشی مدرن است. این درب ها برخلاف درب های معمولی که توسط لولاهای نصب شده در دیوار باز و بسته می شوند، به واسطه یک محور عمودی باز و بسته می شوند.

درب های چرخشی اصولاً از سقف تا کف زمین می باشند و درب هایی بزرگ هستند که نمایی متفاوت و مدرن به خانه می بخشند.

درب استیل

به منظور ایجاد حال و هوایی گرم و برجسته نشان دادن سبک معاصر، درب را از جنس فلز انتخاب کنید. هر چند درب های استیل ضد زنگ و همواره مد روز هستند و در هر دوره زمانی جذابیت خود را حفظ می کنند. استیل مشکی و طوسی رایج ترین رنگ های درب استیل هستند که این روزها استفاده می شود و سبک صنعتی را به معرض نمایش می گذارند.

درب استیل

کلام آخر

آن چه در این نوشته به بیان آن پرداختیم در واقع تعدادی از راه های نوسازی درب منزل می باشد. اگر بودجه شما به تعویض درب نمی رسد به راحتی با هزینه کم می توانید تغییرات زیادی را در ظاهر آن ایجاد نمایید.

رنگ آمیزی و تغییر دستگیره ها از جمله راحت ترین و کم هزینه ترین راهکارهای نوسازی درب خانه محسوب می شوند. امیدواریم این نوشته از ساختمانچی بتواند اطلاعات موردنیاز شما کاربران گرامی را در خصوص نوسازی درب منزل به خوبی پاسخ دهد. نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید.