آموزش رویت

ساختمانچی

آیا با ایده های طراحی سوئیت کوچک آشنایی دارید؟ همانطور که مستحضرید، امروزه به علت گران بودن خانه های ویلایی اکثر افراد در سوئیت ها و آپارتمان های کوچک زندگی می کنند. این آپارتمان ها اصولاً فضایی یک تکه و بدون دیوار دارند و تقسیم بندی فضا با پارتیشن در آن ها انجام می شود.

سوئیت ها نسبت به آپارتمان های معمولی قیمت ارزان تری دارند و و از طرف افراد مورد استقبال بیشتری قرار می گیرند. برخی افراد گمان می کنند طراحی دکوراسیون این نوع خانه ها بسیار سخت است و همواره هرج و مرج و بهم ریختگی در فضا به چشم می خورد.

اما در حال حاضر طراحان و ایده پردازان دکوراسیون داخلی راهکارهای بیشماری به صاحب خانه ها معرفی می کنند تا با استفاده از آن ها بتوانند خانه های کوچک خود را روشن تر و جادارتر نشان دهند. زندگی در سوئیت و خانه های کوچک شیوه ای کاملاً اقتصادی و بسیار عالی برای زندگی است.

به خصوص اگر شما از نسلی پیشرفته و با تکنولوژی بالا و سازگار با محیط زیست هستید و می خواهید وارد دانشگاه شوید. جدا از اینکه مجرد هستید یا فقط زندگی مشترک خود را  تازه شروع کرده اید باید سعی کنید از یک سوئیت تمیز و شیک استفاده کنید.

در این نوشته روش ها و راه حل های مناسبی برای طراحی سوئیت کوچک به شما معرفی می شوند. با ساختمانچی همراه باشید.

ایده های طراحی سوئیت کوچک

اشیاء را آویزان کنید

فضای سقف و دیوار نباید بدون استفاده باقی بماند. قلاب و گیره اضافه کنید تا بتوانید چیزهای پر کاربرد را آویزان کنید. علاوه بر تعبیه دکور در دیوار می توانید طاقچه های شیشه ای یا توری برای انبار کردن وسایل مختلف نصب کنید تا گزینه های بیشتری برای ذخیره وسایل و اشیاء در اختیار داشته باشید.

سوئیت

از اسباب و اثاثیه بزرگ استفاده کنید


 

اسباب و اثاثیه بزرگ ممکن است فضای خانه را بزرگ تر و زیباتر نشان دهند. در مقابل، بسیاری از اشیاء کوچک فضای خانه را در هم و بر هم و شلوغ نشان می دهند بنابراین بهتر هست از چیزهای بزرگ پرهیز نکنید.

طراحی سوئیت

نور و روشنایی به فضا بیفزائید

یک فضای کوچک و تاریک مطمئناً فوق العاده به نظر نمی رسد مگر آن که نورپردازی شود. از این رو باید به دنبال نور و روشنایی باشید. این باعث می شود حس کنید فضای خانه بزرگ تر به نظر می رسد.

بخوانید!  کابینت دو رنگ، پرطرفدارترین کابینت در آشپزخانه

برای دستیابی راحت تر به نور و روشنایی می توانید شیشه ها را تمیز کنید و وسایلی که ممکن است در مسیر نور طبیعی باشند را بردارید. وسایل و رنگ ها نیز در اینجا به شما کمک خواهند کرد.

دکوراسیون سوئیت

وسایلی را در خانه قرار دهید که در معرض دید هستند

این یک شگرد طراحی سوئیت کوچک بسیار جالب است. اگر احتیاج به میز و صندلی دارید اما دوست ندارید فضای خانه با میز و صندلی شلوغ به نظر برسد، از اسباب و اثاثیه ای که در معرض دید هستند استفاده کنید.

دکور سوئیت

تخت را بالا ببرید

حتی تخت های کوچک هم جاگیر هستند  و فضای زیادی از کف زمین را اشغال می کنند. با این حال، تخت خواب را بالا ببرید و فضای زیر تخت را  برای انبار کردن وسایل دلخواه استفاده کنید. می توانید این فضا را قفسه بندی کرده و بسیار مرتب وسایل را در آن ها بچینید.

دیزاین سوئیت

آینه ها بسیار مفید هستند

آینه ها نور طبیعی را منعکس می کنند و آن را در یک فضای کوچک به این طرف و آن طرف می فرستند و باعث می شوند اشیاء بزرگ تر و روشن تر به نظر برسند.

اسباب و اثاثیه آینه دار نیز مفید می باشند و کارایی بالایی دارند، زیرا هر دو نور را ساطع کرده و به شما کمک می کنند تا احساس نکنید که اسباب و اثاثیه جا گیر هستند. از این رو آینه را در طراحی داخلی سوئیت کوچک فراموش نکنید.

دکوراسیون سوئیت کوچک

از پارتیشن ها و پرده ها عاقلانه استفاده کنید

استفاده از پارتیشن بندی ممکن است موجب شود چیزها در هم و بر هم به نظر برسند. اگر احتیاج به تقسیم بندی یا ایجاد حد فاصل دارید دنبال نیمه پارتیشن بگردید یا پارتیشن هایی انتخاب کنید که نور از آن ها رد می شود. این دو گزینه به شما حد فاصل بصری می دهند و باعث می شوند وسایل و اشیاء در هم به نظر نرسند.

دکور سوئیت کوچک

مکان های ذخیره سازی را از نظر پنهان کنید

اگر شما تمایل ندارید چیزهایی مثل کمد در معرض دید باشند، می توانید آن را پنهان کنید. از مبلمان یا اسباب دو منظوره استفاده کنید.

بخوانید!  تراریوم یا باغ شیشه ای چیست؟

مثلا تنه درخت را به عنوان میز عسلی و یا نیمکتی که در خود صندوق مخفی دارد را به عنوان محلی برای ذخیره سازی اشیاء به کار ببرید. اگر انباری دارید می توانید رنگ آن را مثل رنگ دیوار رنگ آمیزی کنید، بنابراین در معرض دید نخواهد بود.

دیزاین سوئیت کوچک

به نحوی عمل کنید که گویی اتاق تک نفره است

ممکن است شما بخواهید در دکوراسیون داخلی طوری عمل کنید که گویی اتاق تک نفره بوده و دارای فضای باز است. با این حال، اگر فضای بیشتری ایجاد کنید، حداکثر استفاده را از آن خواهید برد.

شما می توانید حتی با استفاده از قالیچه یا پارتیشن این فضا را ترسیم کنید و دیگر مجبور نیستید غذا را روی تخت بخورید.

پرده ها را در پایین نصب نکنید

اگر می خواهید یک اتاق کوچک را تغییر شکل دهید پرده را در جای خود درست نصب کنید.

از نقش و نگارها و طرح ها هراس نداشته باشید

نقش و نگارها موقعیت اتاق را بهتر می کنند و این حقیقت که شما فضای کوچکی دارید به این معنا نیست که نتوانید از طرح و نقش ها استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون سوئیت کوچک

از رنگ های متنوع استفاده کنید

اگر رنگ دیوارها یکدست باشد، احساس می کنید که آپارتمان شما رنگی یکنواخت و کسل کننده دارد.

تزئینات را در حد متعارف به کار ببرید

تزئینات بیش از حد، وسایل خانه را شلوغ و در هم و بر هم نشان می دهند و تزئینات خیلی کم نیز باعث می شوند فضای خانه خلوت به نظر برسد. از اشیاء و وسایل هماهنگ استفاده کنید تا این تصور ایجاد شود که فضای بیشتری در اختیار دارید.

طراحی دکور سوئیت کوچک

اسباب و اثاثیه دو منظوره بخرید

این روزها اسباب و اثاثیه زیادی در بازار وجود دارند که دو یا چند منظوره هستند، مثل میز عسلی یا نیمکت صندوقداری که قبلا اشاره کردیم. این ها انتخاب های بسیار خوبی برای فضای کوچک زندگی هستند.

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به بیان ایده هایی در زمینه طراحی دکوراسیون سوئیت های کوچک پرداختیم. شما چه ایده های دیگری را در ذهن دارید که ما آن ها را مطرح نکرده ایم؟ در صورت تمایل نظرات خود در این باره را با ما در میان بگذارید.