آموزش رویت

ساختمانچی

داشتن یک خانه درختی بی شک رویای کودکی هر کدام از ما می باشد. در هر مرحله از زندگی همواره افراد علاقمند به ساخت خانه‌درختی هستند و اگر شرایط برای آن ها مهیا باشد قطعاً خانه مورد علاقه خود را خواهند ساخت.

ایده های بسیاری در مورد طراحی و ساخت این گونه خانه های رویایی وجود دارند. برخی از آن ها بر روی درخت بنا می شوند و برخی دیگر از آن آویزان هستند.

همچنین ایده های عچیب و غریب دیگری مانند ساخت خانه درون درخت و یا ساخت خانه هایی که گویی از درخت بیرون آمدند افراد را ترغیب به ساخت خانه درختی می کنند. منظور از خانه درختی چیست؟

یک خانه درختی مکانی آرام و خنک است که می توانیم در آن آرامش داشته باشیم و به دغدغه های زندگی فکر نکنیم. مکانی که برای زیباسازی محوطه خانه یا باغ آن را می سازیم و یا صرفاً برای بازی کودکان آن را طراحی می کنیم.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی، به بیان ایده هایی در زمینه طراحی و ساخت خانه های درختی می پردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

خانه درختی

هر فرد بزرگسال حتماً زمان کودکی، به فکر خانه‌درختی و بازی در آن افتاده است. خانه ای که هنگام قهر با خواهر یا برادر خود به آن جا پناه برده و آرامش می یابد.

چه کسی واقعاً تصمیم به طراحی و ساخت چنین خانه ای گرفته است؟ مکانی که به طور واقعی در آن زندگی کند و آن را خانه دوست داشتنی خود برای زندگی بداند.

خانه درختی

این همان چیزی است که این روزها بسیاری از مردم آن را اجرا می کنند. ساخت منزل درختی به خوبی می تواند یک پروژه سرگرم کننده برای بزرگسالان و یک پناهگاه جادویی برای کودکان باشد.

هر چند ایجاد چنین خانه ای بر روی یک درخت ساده کار سختی است و نیازمند یک طرح حاضر می باشد. نتیجه کار بسیار نتیجه بخش خواهد بود و از حضور در آن لذت خواهید برد.

اگر در ساخت منزل درختی توجه و سلیقه به خرج دهید مطمئناً سال ها از دیدن آن لذت می برید. در حالی که ایده های طراحی منزل درختی به طور معمول با کودکان در ارتباط هستند، بسیاری از طراحان و معماران ساختمانی مدرن یک قدم جلوتررفته و برنامه های فوق العاده ای برای بزرگسالان ارائه می کنند تا بتوانند دوباره رویای دوران کودکی را تداعی کنند.

ساخت خانه درختی

نکات مهم در ساخت خانه درختی

  1. انتخاب درخت مناسب از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. درختی که انتخاب می کنید نباید پیر باشد، بلکه باید جوان، بالغ، کامل، محکم و عاری از هر گونه عیب و ایرادی باشد. درخت هایی که می توانید به این منظور مورد استفاده قرار دهید شامل درخت افرا، بلوط، سیب و شاه درخت می باشند. یک درخت ایده آل علاوه بر تنه و شاخه های تنومند، دارای ریشه های سالم و محکمی نیز می باشد.
  2. با سازمان برنامه ریزی محل موردنظر که می خواهید منزل درختی را بسازید مشورت کنید تا از قوانین و مقررات لازم در این خصوص مانند محدودیت ارتفاع آشنا شوید. حتی ممکن است برای این کار نیاز به مجوز داشته باشید.
  3. با یک مامور بیمه مشورت کنید و مطمئن شوید که خانه‌درختی شما شامل بیمه می شود.
  4. طرح و نقشه کامل منزل درختی خود را حاضر کنید و پیش از شروع کار، همه جوانب را در این خصوص بسنجید. به طور مثال مطمئن شوید که ایده ها و طرح های مورد نظر شما قابلیت اجرا در این محل را دارند یا خیر.
  5. نوع تکیه گاه و شیوه دسترسی به بالای درخت و ورود به کلبه را مشخص کنید.
  6. شاخ و برگ های اضافی درخت که لای دست و پای شما هستند را سازماندهی کنید.
  7. در انتها زمانی که از ایمنی همه چیز اطمینان حاصل کردید و همه جوانب را سنجیدید، از یک بنای ماهر و متبهر در این زمینه بخواهید تا خانه درختی شما را بسازد.
  8. مهم ترین متریال در ساخت خانه های درختی، چوب است. به همین دلیل بهتر است از چوب هایی مستحکم و مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مانند طوفان و باران استفاده نمایید.
نکات ساخت خانه درختی

ایده های طراحی خانه درختی

اگر فکر می کنید می توانید یک منزل درختی بدون درخت بسازید، این غیر ممکن است. ساخت یک خانه درختی وقتی که در واقع درختی برای نگهداشتن آن ندارید، یک ایده انجام شدنی است، بنابراین برای عملی کردن رویای کودکی خود به یک درخت نیاز دارید.

بخوانید!  توقف در رشد قیمت مسکن

یک منزل درختی ایده آل و مدرن شامل آشپزخانه، حمام با کابین دوش، اتاق خواب های مجزا با تخت خواب و سرویس بهداشتی می باشد.

این خانه ها دکوراسیون بی نظیری دارند و فضای آن ها گرم و دوست داشتنی است. آن ها محیطی امن و عالی برای تعطیلات آخر هفته و رفع دغدغه های زندگی می باشند.

طراحی خانه درختی

خانه درختی به سبک روستیک

خانه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید استفاده از سبک روستیک را نمایش می دهد. این خانه از جمله زیباترین خانه های درختی چوبی است که یک درخت تنومند را احاطه می کند و زیبایی را به معنای واقعی به نمایش می گذارد. حتی دکوراسیون داخلی چنین خانه ای بی نظیر است و حسی فوق العاده از حضور در آن به شما دست می دهد.

طراحی یک خانه درختی

این یکی از بهترین خانه های درختی است که دارای کفپوش بی نظیر، سقف، دیوارهای بلند و جزئیات عالی می باشد. علاوه بر آن این خانه از مزایایی مانند گرمایش، سرمایش، خط تلفن و خط اینترنت پر سرعت برخوردار است.

همچنین امکانات رفاهی موجود در این خانه هر فردی را مجذوب زندگی در آن می کند. این خانه ایده آل ترین مکان برای زندگی است و رفاه و آسایش را برای شما به ارمغان می آورد.

دیزاین خانه درختی

خانه درختی کوچک

آیا به دنبال مکانی برای گردهمایی های اجتماعی هستید؟ خانه ای که در ذیل مشاهده می کنید بهترین گزینه برای شما است و نمونه ای از ساخت خانه‌درختی فراتر از رویای بچگی می باشد.

مهم ترین نکته ای که می توان در مورد این خانه اشاره کرد این است که برای تمام افراد از نسل های مختلف مناسب است. هر چند فضای داخلی این خانه بزرگ نیست، اما محوطه پایین آن بسیار وسیع می باشد. این خانه برای دورهمی های عصر تابستان بسیار ایده آل است.

خانه درختی جنگلی

خانه‌درختی چیزی است که با واژه “نرمال” همخوانی ندارد اما می توان خانه‌ای ساخت که تقریباً نرمال به نظر برسد و همانند خانه های زمینی باشد. خانه ای که در زیر می بینید از طراحی داخلی و نمای بیرونی بسیار زیبایی برخوردار است و درون آن شومینه، نیمکت، کانتر آشپزخانه و… تعبیه شده است.

خانه درختی سنتی

خانه درختی حصاری

خانههای درختی حصاردار برای افرادی که کودک دارند بسیار ایده آل هستند. خانه‌ای که مشاهده می کنید از قرقره بالابر ساخته و بالا رفتن از درخت را برای کودکان بسار آسان می کند. این خانه اطمینان خاطر و آسودگی را برای خانواده هایی که چند کودک در رده های سنی مختلف دارند به ارمغان می آورد.

خانه درختی حصاردار

کلام پایانی

یک خانه درختی چوبی مکانی بسیار آرام و دوست داشتنی است که آرامش را برای شما به ارمغان می آورد. برای ساخت چنین خانه ای از تخیلات ذهنی خود کمک بگیرید، زیرا این ایده ها شما را در خلق خانه ای ایده آل یاری خواهند کرد.

بخوانید!  قبل از خرید زمین های شبهه دار حتما مشورت کنید!

در حال حاضر در باغ ها و خانه هایی که حیاط آن ها بزرگ است می توان یک خانه چوبی مدرن بر روی درخت ساخت و عصرهای تابستان را در آن گذراند.

امیدواریم نکات و ایده های ارائه‌شده در این نوشته از ساختمانچی، راهکارهای جذابی را در خصوص ساخت و طراحی خانه درختی در اختیار شما عزیزان قرار دهد. در صورت تمایل نظرات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید.