آموزش رویت

ساختمانچی

یک راه ساده برای ایجاد فضایی جدید در خانه اجرای ایده های تزیین دیوار می باشد. آیا تا به حال به تزیین دیوارها فکر کرده اید؟ در این مطلب از ساختمانچی به بیان ایده هایی در جهت تزئین دیوارها پرداخته ایم.

شما می توانید با استفاده از هریک از این راهکارها به انجام این کار بپردازید. از این ایده ها می توان در جهت تزیین دیوار پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و… استفاده نمود.

ایده های تزیین دیوار خانه

استفاده از آینه ها بر روی دیوار

اگر در خانه خود دیواری خالی دارید که بدون استفاده باقی مانده است، بهترین راه استفاده از آینه ای بزرگ بر روی آن می باشد. به دلایل زیادی استفاده از آینه ها، مخصوصا آینه های بزرگ انتخاب مناسبی می باشد و می توان از آن ها به عنوان یک ایده عالی در طراحی دکوراسیون داخلی نام برد.

آینه ها، نوری که از پنجره به داخل اتاق می تابد را بازتاب می کنند و در نتیجه خانه ای روشن تر خواهید داشت و فضای خانه نیز بزرگ تر از آن چه که هست به نظر می رسد.

استفاده از آینه ها بر روی دیوار

استفاده از پانل های چوبی

استفاده از پانل های چوبی تقریبا در همه جای جهان مرسوم بوده و استفاده از آن ها راهی مناسب برای افزودن رنگ به خانه می باشد. برای انتخاب رنگ این پانل ها می توانید از رنگ مکمل دیوارها استفاده نمایید. استفاده از رنگ های تیره نیز باعث ایجاد کنتراست شده و ظاهری زیبا ایجاد می کند.

استفاده از پانل های چوبی

طراحی یک دیوار غالب

همان طور که در اکثر خانه ها مشاهده می کنیم از قانون نانوشته ای که تمام دیوارها باید شبیه به یکدیگر باشند، استفاده شده است. انجام چنین کاری به مرور زمان کسالت بار می شود.

برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین حسی بهتر است از رنگی متضاد با رنگ اصلی، برای رنگ آمیزی یک دیوار استفاده نمایید و در کنار آن مبلمانی را انتخاب کنید که رنگ آن با رنگ دیوار هماهنگی داشته باشد.

برای این کار می توانید از دو یا سه رنگ استفاده کنید. استفاده از سه رنگ به نظر ایده آل می باشد؛ مخصوصا اگر یکی از آن ها رنگ سفید باشد، چرا که رنگ سفید با تمامی رنگ ها به خوبی تطبیق می پذیرد. در اجرای این روش بهتر است به یک رنگ آمیزی ساده اکتفا کنید و از الگوها استفاده ننمایید.

طراحی یک دیوار غالب

استفاده از قوه خلاقیت

در جهت استفاده از قوه خلاقیت خود می توانید دیوار را مانند یک بوم خالی در نظر بگیرید و آن را به یک اثر هنری منحصربفرد تبدیل نمایید. استفاده از تکنیک آبرنگ برای رنگ آمیزی دیوار، ظاهر بسیار زیبایی ایجاد می کند. این طراحی زمانی تکمیل می شود که از ترکیب رنگ های مختلف با توجه به تِم مورد استفاده در اتاق استفاده نمایید.

استفاده از قوه خلاقیت

ایجاد یک گالری هنری

برای ایجاد چنین فضایی می توانید از یک اثر هنری بزرگ یا چند نمونه کوچک آن در کنار یکدیگر استفاده نمایید. اگر قصد استفاده از یک تابلوی بزرگ دارید، می توانید به راحتی آن را در نقطه کانونی و در معرض دید و توجه همگان قرار دهید. اگر تمایل به استفاده از تابلوهای کوچک در کنار یکدیگر دارید از تابلوهایی با شکل، سایز و الگوهای مشابه استفاده نمایید.

ایجاد یک گالری هنری

استفاده از استنسیل ها

استفاده از استنسیل ها در طراحی دیوارها آسان ترین و کم هزینه ترین روشی است که می توان از آن برای تزیین دیوار استفاده کرد. اگر در استفاده از استنسیل ها مهارت دارید، می توانید از انواع بزرگ آن برای تاثیر گذاری بیش تر استفاده کنید.

در غیر این صورت می توانید از یک طراح در این زمینه کمک بگیرید. از طرح های شلوغ زیاد استفاده نکنید، چرا که باعث نوعی در هم ریختگی در فضای اتاق می شود.

استفاده از استنسیل ها

استفاده از یک عکس بزرگ

به جای استفاده از کاغذ دیواری و الگوهای مختلف می توانید از یک عکس بزرگ برای پر کردن قسمت های خالی دیوار استفاده کنید. این ایده از جمله راهکارهایی است که به احتمال زیاد به آن فکر نکرده اید، اما اجرای آن می تواند نتیجه خوبی در پی داشته باشد.

بخوانید!  کابینت پلی گلاس چیست؟

برای مثال استفاده از تصویر یک جنگل که رنگی متضاد با رنگ دیوارها دارد علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا، باعث ایجاد آرامش نیز می شود. انتخاب تصویر باید با توجه به سلیقه شخصی شما صورت گیرد.

استفاده از یک عکس بزرگ

استفاده از اشکال هندسی برای تزئین دیوار

از دیگر ایده هایی که می توانید در تزیین دیوار غالب مورد استفاده قرار دهید، به کارگیری اشکال هندسی می باشد. استفاده از این ایده در طراحی سبک مدرن بسیار کاربرد دارد. به کارگیری کاغذ دیواری که از اشکال هندسی در طراحی آن استفاده‌شده است، می تواند گزینه ای مناسب باشد.

به این منظور بهتر است برای تزیین یک دیوار از چنین کاغذ دیواری استفاده کنید و برای سایر دیوارها از یک رنگ آمیزی ساده استفاده نمایید.

استفاده از اشکال هندسی برای تزئین دیوار

استفاده از بافت ویژه

اگر دیوار اتاق خالی و بی روح است و تمایل به استفاده از عکس یا کاغذ دیواری برای طراحی آن ندارید می توانید از الگوهای بافتی برای تزیین آن ها استفاده نمایید. انجام چنین کاری علاوه بر این که دیوار را از حالت کسالت بار خارج می کند، باعث تطابق پذیری دیوار و سبک طراحی نیز می شود.

استفاده از طرح های مواج از جمله طراحی های ساده ای است که می توانید از آن ها استفاده نمایید. اگر در انجام این کار تجربه کافی ندارید می توانید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

استفاده از بافت ویژه

استفاده از بشقاب برای تزئین دیوار

اگر در بین وسایل خود بشقاب هایی وجود دارند که با انواع دیگر آن ست نیست، به جای دور انداختن می توانید برای تزیین دیوار از آن ها استفاده نمایید. از یک آویز بشقاب برای قرار دادن آن بر روی دیوار استفاده کنید و آن ها را در معرض دید همگان قرار دهید. به طور قطع از نتیجه زیبایی که این کار در پی خواهد داشت لذت خواهید برد.

استفاده از بشقاب برای تزئین دیوار

استفاده از چراغ های دیواری

استفاده از چراغ های دیواری نه تنها باعث زیبایی دیوار اتاق می شوند، بلکه در اجرای نورپردازی نیز کمک می کنند. این چراغ ها در انواع مختلف وجود دارند و شما می توانید با توجه به سبک طراحی و سلیقه شخصی نسبت به خرید آن ها اقدام نمایید.

استفاده از چراغ های دیواری

استفاده از یک عکس بزرگ سیاه و سفید

به طور قطع عکس هایی هستند که شما علاقه زیادی به آن ها دارید و برای شما ارزشمند می باشند. این عکس می تواند موضوعات متفاوتی داشته باشد. استفاده از این عکس در ابعاد بزرگ و با رنگ سیاه و سفید تاثیر بسزایی در زیباسازی دیوار اتاق خواب خواهد گذاشت. چنین تصویری باعث عمق بخشی به فضای اتاق خواب نیز خواهد شد.

استفاده از یک عکس بزرگ سیاه و سفید

استفاده از گلدان های دیواری

اهمیت استفاده از گیاهان در طراحی داخلی بر هیچکس پوشیده نیست. شما می توانید در جهت استفاده از این اِلمان و تزیین دیوار اتاق، نسبت به نصب انواع گلدان دیواری اقدام نمایید.

استفاده از گلدان های دیواری

استفاده از تخته سیاه به عنوان المان تزئینی

استفاده از یک تخته سیاه نه تنها باعث ایجاد حس نوستالژی در شما می شود، بلکه می تواند در جهت تزئین دیوار اتاق، استفاده شود و نمای جذاب و زیبایی را ایجاد کند. شما می توانید با بکارگیری خلاقیت خود و استفاده از گچ، طرح هایی روی دیوار نقاشی کنید.

استفاده از تخته سیاه به عنوان المان تزئینی

استفاده از فریم های مناسب

اگر تمایل دارید سبک اتاق خواب شما نمایی از سبک روستیک داشته باشد، می توانید از قاب هایی که از جنس برنج هستند برای عکس های پرتره و یا انواع تصاویر استفاده نمایید. استفاده از این قاب ها می تواند تلفیق مناسبی با سبک مدرن ایجاد کند.

استفاده از فریم های مناسب

استفاده از کتابخانه

از روش هایی که می توانید با استفاده از آن نسبت به اجرای طراحی و تزیین دیوارهای بلند اقدام نمایید، استفاده از یک کتابخانه در یک طرف دیوار و استفاده از چند نمونه المان های هنری مانند تابلوهای هنری در قسمت خالی دیوار می باشد.

استفاده از کتابخانه

استفاده از المان هایی به شکل گل

استفاده از کارهای هنری که به شکل طرح گل هستند، از نمونه ایده هایی است که می توان در جهت زیباسازی دیوار مورد استفاده قرار داد. برای ساخت این گل ها می توانید از خلاقیت خود نیز استفاده نمایید. کاربرد این طرح در انواع سبک های طراحی امکان پذیر می باشد.

استفاده از المان هایی به شکل گل

استفاده از عکس های خانوادگی

استفاده از عکس های خانوادگی در جهت تزیین دیوار از جمله ایده های پرکاربرد تلقی می شود. شما می توانید برای انجام این کار نمونه ای از عکس های مورد علاقه خود را در سایزهای مختلف چاپ کنید و از آن ها بر روی دیوار استفاده نمایید.

استفاده از عکس های خانوادگی

استفاده از تابلوهای نقاشی مشابه

نکته مهم در هنگام انتخاب یک تابلو هنری این است که اگر یک نمونه تابلو نقاشی در خانه وجود داشته و قصد خرید یک تابلو جدید دارید، از نمونه ای که سبکی کاملا متفاوت با قبلی دارد استفاده نکنید.

بخوانید!  جاکفشی و مدل های آن

این کار در ایجاد نمای زیبای تِم انتخابی نیز تاثیر گذار می باشد. برای مثال استفاده از تابلوهای نقاشی بزرگ در اتاق هایی با سقف بلند نتیجه بسیار خوبی در پی خواهد داشت.

استفاده از تابلوهای نقاشی مشابه

ساخت شلف دیواری

اگر زمانی احساس کردید که اتاق شما فضای کافی برای نگهداری از وسایل ندارد، بهتر است به فکر شلف دیواری باشید. استفاده از این شلف ها می تواند در جهت قرار دادن انواع لوازم تزئینی صورت گیرد. همچنین می توان از آن ها برای قرار دادن کتاب نیز استفاده کرد. از این رو استفاده از این شلف ها نه تنها جنبه زیباشناختی بلکه جنبه کاربردی نیز دارد.

ساخت شلف دیواری

ایجاد نقطه کانونی

نقطه کانونی می تواند یک نقطه یا بیش از یک نقطه باشد. انتخاب نقطه کانونی از آن جهت که باعث جلب توجه افراد در هنگام ورود به خانه می شود، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین توجه کنید که در دستیابی به این نقطه درست عمل کنید.

نقطه کانونی، مکان غالب است و در هنگام انتخاب آن باید توجه داشته باشید که استفاده از وسایل در این نقطه باعث ایجاد هرج و مرج نشود. برای مثال اگر قصد استفاده از تابلو نقاشی در طراحی داخلی خانه دارید، بهتر است از یک تابلو بزرگ یا چند تابلو کوچک در کنار یکدیگر استفاده نمایید.

ایجاد نقطه کانونی

استفاده از الگوی راه راه

یکی از راهکارهایی که می توانید برای تزیین دیوار مورد استفاده قرار دهید، استفاده از الگوهای راه راه در طراحی دیوار می باشد. برای این کار می توانید از انواع کاغذ دیواری یا رنگ روغنی با این طرح استفاده نمایید. اگر در نظر دارید در انجام این کار کمی خلاقیت داشته باشید، می توانید از نوارهای تزئینی که مخصوص این کار هستند نیز استفاده کنید.

استفاده از الگوی راه راه

استفاده از کاغذ دیواری

یکی از راهکارهای ساده ای که می توانید از آن برای تزئین دیوار استفاده نمایید، استفاده از انواع کاغذ دیواری مناسب می باشد. استفاده از کاغذ دیواری که در آن از الگوهای بزرگ استفاده‌شده، می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد.

استفاده از کاغذ دیواری

سنگ طبیعی برای طراحی دیوار غالب

استفاده از سنگ طبیعی نیز می تواند ایده خوبی در تزئین دیوار باشد. استفاده از این راهکار بدون شک باعث ایجاد نمایی زیبا در فضای موردنظر می شود. سنگ به عنوان المانی طبیعی می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد.

استفاده از سنگ طبیعی برای طراحی دیوار غالب

استفاده از تکنیک دو رنگی

اگر دیوار بلندی دارید، سعی کنید از رنگ هایی مانند زرد، قرمز یا قهوه ای که تا حدی باعث کوتاه تر نشان دادن دیوارها می شوند، استفاده کنید. انتخاب رنگ باید براساس رنگ مبلمان، فرش و لوازم تزئینی دیگر صورت گیرد.

به کارگیری تکنیک دو رنگی به معنای استفاده از دو طیف مختلف از یک رنگ می باشد. از رنگ تیره تر برای رنگ آمیزی دیوارها و برای رنگ آمیزی سقف از طیف روشن تر استفاده نمایید.

عکس برترین ایده های تزیین دیوار خانه

نکات پایانی

آن چه که در این جا به بیان آن پرداختیم، ایده هایی در زمینه چگونگی طراحی و تزئین دیوارهای خانه می باشد. آن چه که در طراحی دیوار باید بدانید، ایجاد تعادل با استفاده از المان های تزئینی بر روی آن می باشد.

همچنین استفاده از این المان ها باید به صورت اصولی صورت پذیرد و از ایجاد فضای پر هرج و مرج جلوگیری شود. استفاده از مجلات دکوراسیون داخلی و منابع آنلاین نیز می تواند در این زمینه کمک شایانی به شما کند. نظرات خود را در مورد این عکس نوشته با ما در میان بگذارید.