آموزش رویت

ساختمانچی

انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه از جمله عواملی است که می تواند در ایجاد تغییر در این بخش از خانه به شما کمک کند. زمانی که صحبت از طراحی یا ایجاد تغییر در آشپزخانه به شمار می آید، بیشتر افراد به تغییر کابینت، کانتر آشپزخانه و المان هایی به این شکل فکر می کنند.

در این میان روش های دیگری نیز برای ایجاد تغییر در آشپزخانه وجود دارد. اگر برای طراحی آشپزخانه از سبک مدرن یا روستیک استفاده کرده باشید می توانید از رنگ هایی مانند خاکستری، رنگ های تیره و حتی قرمز براق استفاده نمایید.

 در ادامه به معرفی رنگ هایی که برای استفاده در آشپزخانه مناسب می باشند، می پردازیم. با ساختمانچی همراه باشید.

ایده های استفاده از رنگ مناسب در آشپزخانه

استفاده از رنگ سفید در آشپزخانه

امروزه در خانه های مدرن و مینیمال استفاده از رنگ سفید بسیار رواج دارد. استفاده از کابینت ها، کانترها، جزیره و المان هایی به رنگ سفید سبب می شوند تا فضای آشپزخانه شما تا حد ممکن بزرگ و پر نور به نظر برسد.

اگر به بی روحی و یکنواختی رنگ سفید علاقه ای ندارید، می توانید در کنار این رنگ از رنگ های غالب دیگری نیز استفاده نمایید.

رنگ های غالبی که می توانید به این منظور مورد استفاده قرار دهید محدودیتی ندارند و هر رنگی را که بخواهید می توانید با سفید ترکیب نمایید و بافت های زیبایی را در آشپزخانه خود بوجود آورید.

آشپزخانه سفید

استفاده از رنگ زرد در آشپزخانه

رنگ زرد نماد خورشید است و به عنوان رنگی شادی آفرین تلقی می شود. استفاده از رنگ زرد باعث تحریک اشتها نیز می شود. رنگ زرد رنگی جذاب در جهت ایجاد روشنایی در آشپزخانه می باشد.

به همین خاطر استفاده از آن در طراحی آشپزخانه کوچک و آن دسته آشپزخانه هایی که نور طبیعی زیادی به آن وارد نمی شود، مناسب می باشد.

اگر تمایل به استفاده از رنگ زرد برای طراحی آشپزخانه دارید، از طیف مناسبی برای انتخاب این رنگ استفاده نماید. استفاده از زرد تیره می تواند به عنوان رنگی غالب در آشپزخانه به کار رود. در کنار این رنگ می توانید از کابینت هایی به رنگ سفید و یا المان هایی به رنگ قهوه ای مانند کفپوش قهوه ای استفاده نمایید.

با توجه به طیف رنگ زردی که انتخاب کرده‌اید، از وسایل تزئینی مانند شیشه های آبی رنگ در آشپزخانه استفاده نمایید. استفاده از این رنگ باعث ایجاد انرژی مثبت در آشپزخانه می شود.

استفاده از رنگ زرد در آشپزخانه

استفاده از رنگ آبی در آشپزخانه

شاید استفاده از رنگ آبی در طراحی آشپزخانه از ایده های غیر قابل انتظار برشمرده شود، اما اگر تمایل به استفاده از این رنگ برای کابینت آشپزخانه دارید، استفاده از رنگ های سفید و قهوه ای در کنار این رنگ نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند.

بکارگیری کاشی هایی به رنگ آبی در آشپزخانه های مدرن کاربرد داشته و می تواند به اجرای یک طراحی زیبا در آشپزخانه کمک کند. استفاده از وسایل تزئینی در کنار این رنگ را فراموش نکنید.

استفاده از رنگ آبی در آشپزخانه

استفاده از رنگ متالیک در آشپزخانه

رنگ های متالیک باعث ایجاد درخشندگی در آشپزخانه می شوند. در کنار آن استفاده از اِلمان های نقره ای نیز باعث دو چندان شدن این درخشندگی و زیبایی در آشپزخانه خواهند شد.

بخوانید!  استفاده از رنگ صورتی در طراحی خانه

برای ایجاد تاثیرگذاری بیش تر نیاز به استفاده از یک روش نورپردازی مناسب در این زمینه دارید. از این گونه رنگ ها می توانید در انتخاب کانتر و جزیره آشپزخانه نیز استفاده نمایید.

استفاده از رنگ متالیک در آشپزخانه

استفاده از رنگ های روشن و ترکیبی در آشپزخانه

ترکیب دو رنگ مناسب باعث ایجاد نمایی زیبا در آشپزخانه می شود. برای مثال ترکیب رنگ هایی مانند آبی فیروزه ای، نارنجی یا زرد با رنگ خاکستری و ترکیب رنگ های قرمز و سفید از نمونه ترکیبات زیبا محسوب می شوند.

استفاده از رنگ های ترکیبی راه حلی مناسب برای به کار گیری سلیقه شخصی شما در این زمینه می باشد. انتخاب یک رنگ غالب که در زمان ورود به آشپزخانه نمایان شود نیز می تواند تاثیرگذار باشد.

برای مثال از چنین رنگی می توان برای جزیره آشپزخانه، شلف های دیواری و حتی وسایل آشپزخانه استفاده کرد. استفاده از کابینت های سفید رنگ در کنار یک رنگ تیره نیز باعث ایجاد کنتراست و زیبایی می شود.

وسایل تزئینی رنگی نیز یکی از ساده ترین راه های ایجاد تغییر در آشپزخانه می باشد. استفاده از پرده و صندلی های رنگی به طور چشمگیری باعث ایجاد تغییر در این مکان خواهد شد.

استفاده از رنگ روشن و ترکیبی در آشپزخانه

استفاده از طیف رنگی خاکستری در آشپزخانه

رنگ خاکستری از جمله رنگ های خنثی تلقی می شود و به راحتی با رنگ های دیگر ترکیب می گردد. استفاده از این رنگ در کنار المان های چوبی و سفید رنگ نیز نمای زیبایی ایجاد می کند.

بهتر است از رنگ خاکستری در المان های بزرگ موجود در آشپزخانه استفاده شود و برای وسایل تزئینی کوچک از این رنگ استفاده نشود. اگر ابعاد آشپزخانه کوچک است بهتر است از طیف روشن رنگ خاکستری استفاده نمایید.

از این رنگ خنثی می توان برای رنگ آمیزی دیوار آشپزخانه نیز استفاده کرد. استفاده از سرامیک هایی به این رنگ به عنوان کفپوش نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از کانتر خاکستری رنگ نیز از ایده های کاربردی در طراحی آشپزخانه می باشد. در کنار این رنگ می توانید از بافت های مختلف و المان های چوبی استفاده نمایید. این کار باعث ایجاد عمق در فضای آشپزخانه خواهد شد.

استفاده از طیف رنگی خاکستری در آشپزخانه

استفاده از رنگ قهوه ای در آشپزخانه

استفاده از رنگ قهوه ای در طراحی دکوراسیون داخلی کاربرد های زیادی دارد. از این رنگ می توان در طراحی آشپزخانه نیز استفاده کرد.

توجه کنید که اگر تمایل به استفاده از رنگ قهوه ای در آشپزخانه دارید، در کنار آن از رنگ های دیگر مانند رنگ سفید استفاده نمایید، چرا که استفاده از این رنگ به تنهایی باعث ایجاد فضایی دلگیر در آشپزخانه می شود.

بخوانید!  جادوی رنگ متالیک در طراحی داخلی

بهتر است از این رنگ برای آشپزخانه های کوچک استفاده نکنید، چرا که باعث کوچک تر نشان دادن فضای آشپزخانه می شوند.

آشپزخانه قهوه ای

استفاده از رنگ قرمز در آشپزخانه

ممکن است افراد زیادی استفاده از رنگ قرمز را برای آشپزخانه خود نپسندند، اما اضافه‌کردن چند بافت با این رنگ قطعا می تواند روح و انرژی را به آشپزخانه شما منتقل کند.

در آشپزخانه هایی که از رنگ های تیره مانند مشکی استفاده می شود، قرمز می تواند بر تیرگی فضا غلبه کند. همچنین ترکیب رنگ قرمز با رنگ های خنثی دیگر مانند سفید و خاکستری نیز می تواند ترکیبی فوق العاده زیبا را بوجود آورد.

در انتخاب و استفاده از رنگ قرمز باید دقت زیادی داشته باشید. استفاده بیش از حد از این رنگ می تواند فضا را غیرقابل تحمل جلوه دهد.

در صورتی که قصد استفاده از این رنگ را در آشپزخانه خود دارید، بهتر است با یک متخصص در زمینه دکوراسیون داخلی مشورت نمایید.

آشپزخانه قرمز

استفاده از رنگ مشکی در آشپزخانه

اگر به سبک کلاسیک علاقه زیادی دارید، هیچ چیز به اندازه رنگ مشکی نمی تواند شما را برای دستیابی به این هدف یاری نماید، به خصوص اگر رنگ مشکی با المان هایی به رنگ سفید نیز تلفیق شود.

رنگ سیاه و سفید نمایی فوق العاده زیبا و کلاسیک را به نمایش می گذارند و در عین حال مدرن نیز می باشند. در استفاده از رنگ سیاه دقت کنید که حتما با رنگ دیگری آن را ترکیب نمایید تا از سردی و تیرگی فضا بکاهد.

آشپزخانه مشکی

نکات پایانی

امروزه از آشپزخانه ها تنها برای آشپزی استفاده نمی شود. این قسمت از خانه به مکانی برای هم نشینی با خانواده و صرف غذا و حتی انجام یک سری از کارهای روزانه تبدیل شده است.

انتخاب رنگ در هر مکانی از جمله آشپزخانه تاثیر بسزایی بر حس و حال افراد مختلف داشته و امری مهم تلقی می شود؛ بنابراین توجه به چگونگی انتخاب رنگ از نکات قابل توجه می باشد.

زمانی که رنگی برای آشپزخانه انتخاب کردید، توجه کنید که این رنگ با دیگر المان ها از جمله پرده ها، صندلی های آشپزخانه، کفپوش و… هماهنگی داشته باشد.

به کارگیری سلیقه و خلاقیت خود در استفاده از رنگ ها نیز می تواند در طراحی آشپزخانه ای زیبا به شما کمک کند. علاوه بر این، این کار به نوعی باعث شخصی سازی آشپزخانه نیز خواهد شد. در هنگام انتخاب رنگ به بزرگ یا کوچک بودن آشپزخانه خود نیز توجه کنید.

میزان نور طبیعی نیز از جمله عوامل تاثیر گذار در انتخاب رنگ مناسب برای آشپزخانه می باشد. با به کارگیری نکات مذکور و ایده های ناب می توانید به یک انتخاب رنگ مناسب دست یابید.

انتخاب رنگ مناسب