آموزش رویت

ساختمانچی

اگر به دنبال یک محصول مکمل برای افزایش مقاومت و دوام سنگ خود هستید، رزین سنگ بهترین گزینه برای شماست. در پاسخ به این سوال کاربران که رزین سنگ چیست؟ می­ توان گفت این محصول ماده ای پوششی بوده که به وسیله ترکیبات شیمیایی به گونه ای ساخته شده است تا حالتی چسبنده داشته و در مواجهه با هوای آزاد خشک شود.

این ماده به صورت مایعی شفاف می­باشد که در میان خلل و فرج و یا درز های باز سنگ ها نفوذ کرده و با پوشش آن ها از بروز بسیاری مشکلات در این مصالح جلوگیری می­ کند. همچنین برای انواع آجر نیز محصولی مشابه به نام رزین آجر نیز موجود است.

از انواع رزین سنگ که در سایت کالاساخت موجود می­ باشد، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رزین نانو
  • رزین معمولی

این دو رزین هر دو به عنوان یک محصول پوششی عمل کرده و در حفره های باز موجود در سنگ ها نفوذ می­ کنند. تفاوت رزین نانو و معمولی در ساختارشان خلاصه می­ شود.

به این صورت که رزین معمولی بو و ظاهری شبیه به چسب ها داشته و موجب براقیت سنگ ها می­ گردد، اما رزین نانو به صورت مایعی بدون بو و رنگ بوده که تغییر ظاهر در سنگ ایجاد نمی­ کند و از مقاومت بالاتری برخوردار است. میزان پوشش دهی رزین نانو بیشتر از نوع معمولی می ­باشد.

موارد مصرف رزین سنگ

عموماً رزین سنگ بر روی سنگ های طبیعی تزئینی یا ساب نخورده مانند سنگ های گیوتین، آنتیک و … که دارای سطحی غیر یکنواختی هستند، مورد بهره گیری قرار می­ گیرد، اما در سنگ هایی که دارای تخلخل و فضاهای خالی می ­باشند، نیز قابل استفاده است.

برای مثال رزین سنگ تراورتن از کاربری فراوانی برخوردار بوده و این به دلیل علاقه بسیاری از افراد به استفاده از تراورتن ها در نمای داخلی و خارجی ساختمانشان می­ باشد و البته این که این سنگ ها دارای تخلخل نسبتاً بالایی هستند.

از رزین سنگ در انواع بخش های ساختمان مانند کف فرش، دیوار پوش، بین کابینت ها، زیر پله، نمای داخلی و خارجی و … که با بهره گیری از سنگ اجرا شده باشند، می ­توان استفاده نمود.

همچنین استفاده از رزین مصنوعی نیز با ورود و افزایش بهره گیری از انواع متنوع سنگ های مصنوعی، بسیار گسترش یافته است.

عکس افزایش مقاومت و دوام سنگ به کمک رزین

مزایای رزین سنگ

از جمله مزایایی که بهره گیری از رزین به همراه دارد، می ­توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • افزایش مقاومت در برابر جذب آب

یکی از مزایایی که رزین دارد، پر کردن راه نفوذ آب و رطوبت به داخل این مصالح می­باشد. در واقع جذب آب در برخی از سنگ ساختمانی می­ تواند موجب ترک خوردگی و تخریب آن ها گردد و سبب می­ شود تا نتوان از آن ها در مناطق پر باران و سرد بهره گیری نمود.

برای مثال تا چند سال پیش از سنگ های تراورتن، به سبب تخلخلی که دارند، در نما مناطق سردسیر و پرباران استفاده نمی­ شد اما امروزه با ورود رزین سنگ نما، می ­توان از آن ها در انواع شرایط اقلیمی بهره گیری نمود.

  • ایجاد براقیت و جلاپذیری

استفاده از رزین معمولی بر روی سنگ ها، سبب افزایش جلا و براقیت آن ها می­ گردد و موجب میشود تا موج ها و طرح های سنگ بهتر و زیباتر به نمایش گذاشته شوند. علاوه بر این ها لایه ی رزینی که روی سنگ ها قرار می گیرد را می ­توان صیقل داد و شفافیت بیشتری به آن ها بخشید.

البته نکته ای که می­ توان در این بین یکی از معایب رزین سنگ دانست، این بوده که اگر بیش از حد از این محصول بر روی سنگ استفاده کنید، ممکن است ظاهر طبیعی خود را از دست بدهد.

  • افزایش مقاومت در برابر ضربه و شکستگی

رزین سنگ همانند یک لایه محافظتی برای آن عمل کرده و از ایجاد ضربه مستقیم و شدید به سنگ جلوگیری می­ کند. این موضوع در سنگهایی که برای کف فرش و پله مورد بهره گیری قرار می­ گیرند، بسیار کارآمد و مفید است.

  • ایجاد خاصیت ضد باکتری

لایه ای که رزین بر روی سنگ ها ایجاد می­ کند، پس از خشک شدن کامل، به راحتی قابل شست و شو می ­باشد و این امکان را برای افراد فراهم می­ آورد تا به راحتی و با استفاده از یک دستمال مرطوب سطح سنگ خود را تمیز کنند.

البته نکته ای که در نحوه استفاده از رزین سنگ بر آن تاکید می­ شود این است که پیش از انجام عملیات رزین کاری حتما از تمیز بودن سنگ خود اطمینان حاصل نمایید، چرا که پس از خشک شدن رزین، لکه ها و آلودگی هایی که در زیر این محصول باقی می­ مانند، غیر قابل شست و شو هستند.

خرید رزین سنگ

پیش از خرید رزین سنگ بهتر است ابتدا متراژ سنگی که می­ خواهید بر روی آن از این محصول بهره گیری نمایید را اندازه گیری کنید و سپس حجم رزین متناسب با آن متراژ را خریداری نمایید. به طور کلی هر لیتر از رزین سنگ معمولی در حدود 5 متر مربع و هر لیتر از رزین سنگ نانو درحدود 6 متر مربع سنگ را پوشش می ­دهد.

در سایت گروه تولیدی و فروشگاهی کالاساخت شما می­ توانید رزین سنگ را در انواع 1،4، 10 و 20 لیتری با بهترین قیمت و کیفیت خریداری نمایید.

قیمت رزین سنگ کالاساخت تضمین شده بوده و شما می ­توانید برای اطمینان از محصول انتخابی، درخواست نمونه شاهد داده تا این مجموعه به طور رایگان در حدود نیم لیتر رزین برای شما ارسال نماید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می ­توانید با کارشناسان کالاساخت از طریق واتس اپ، تلگرام و تماس تلفنی ارتباط برقرار نمایید.