آموزش رویت

ساختمانچی

رنگ آمیزی نمای ساختمان اگرچه کمی سخت به نظر می آید، اما انجام آن باعث ایجاد فضایی زیبا در نمای بیرونی خانه می شود. آن چه که برای انجام این کار لازم می باشد، حاضرسازی ساختمان برای رنگ آمیزی است.

اجرای تمامی مراحل در جهت حاضرسازی و زیرسازی ساختمان و مراحل مورد نیاز برای رنگ آمیزی که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم، انجام این کار را برای شما آسان می کند و این اطمینان را حاصل می کند که رنگ آمیزی در بهترین شرایط صورت پذیرد. برای آشنایی با روند انجام این کار در ادامه این مطلب از ساختمانچی با ما همراه باشید.

مرحله اول: حاضر سازی ساختمان برای رنگ آمیزی

در ابتدا باید نسبت به حاضرسازی شرایط ساختمان برای رنگ آمیزی آن اقدام نمایید. برای انجام این کار لازم است زمانی را به شستشوی آلودگی و جرم های نمای بیرونی ساختمان اختصاص دهید.

انجام این کار باعث می شود پرایمر و رنگ بهتر به سطح مورد نظر جذب شود و مدت زمان بیشتری شکل مناسب خود را حفظ کند. در بیشتر مواقع استفاده از یک شلنگ و برس مخصوص اسکراب برای انجام این کار کافی می باشد.

اما در صورتی که تصمیم به استفاده از کمک یک متخصص دارید، می توانید از آن ها کمک بگیرید. این افراد عموما برای انجام این کار از دستگاه های فشار آب استفاده می کنند. استفاده از این روش می تواند نتیجه بسیار خوبی به همراه داشته باشد.

در صورتی که با نحوه استفاده از این دستگاه آشنایی ندارید، بهتر است خود نسبت به انجام این کار اقدام نکنید، چرا که در صورتی که این کار به درستی انجام نشود باعث آسیب دیدگی نمای ساختمان می شود.

شتستشوی نمای ساختمان

پس از تمیزکردن نمای ساختمان، نوبت به پاکسازی رنگ های پوسته پوسته از سطح دیوار می رسد. انجام این کار قبل از رنگ آمیزی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، چرا که رنگ آمیزی بر روی آن می تواند مشکلات زیادی در آینده ایجاد نماید.

پاکسازی رنگ های قبلی

هدف از انجام رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان، برخورداری از یک نمای تمیز و زیبا می باشد. یکی از راهکارهایی که می توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید، سمباده زنی سطح مورد نظر می باشد. استفاده از این روش، سطحی یکدست برای شما به ارمغان خواهد آورد.

سمباده زنی

پس از سمباده زنی سطح کار، نسبت به تعمیر هرگونه آسیب دیدگی موجود، اقدام نمایید. برای مثال در صورتی که شکاف و یا حفره ای بر روی نمای ساختمان وجود دارد، بهتر است با استفاده از بتونه آن ها را پر کنید و بازسازی نمایید.

بتونه کاری

یکی از مراحل مهم در حاضرسازی نمای بیرونی، استفاده از درزگیر و سیلر در قسمت درز پنجره ها، برای جلوگیری از ورود خاک و آب به داخل خانه می باشد. چرا که عدم انجام این کار به مرور زمان می تواند باعث ایجاد آسیب، در فضای داخلی خانه شود.

سیلرزنی

مرحله دوم: رنگ آمیزی نمای خانه

برای رنگ آمیزی نمای بیرونی خانه بهتر است از قلمو استفاده نمایید. این کار باعث می شود کنترل بیشتری داشته باشید و کار بهتری انجام شود. استفاده از اسپری رنگ در صورتی که مهارت کافی برای استفاده از آن را ندارید، کثیفی زیادی به همراه خواهد داشت.

بخوانید!  چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟[ترفندهای ساده و کاربردی تمیز کردن مبل در منزل]

بهتر است از غلطک های رنگ آمیزی برای انجام این کار استفاده نکنید، چرا که برای نمای بیرونی پوشش چندان خوبی ایجاد نخواهد کرد. در صورتی که تمایل به استفاده از غلطک دارید، بهتر است تنها برای رنگ کردن آجر و درب ورودی بزرگ از آن ها استفاده نمایید.

بهتر است پس از هر بار استفاده، قلمو رنگ آمیزی را خوب بشویید. در بین انجام کار نیز بهتر است این کار را انجام دهید. با انجام این کار قلمو مدت زمان بیشتری سالم می ماند و می توان از آن استفاده کرد.

رنگ امیزی

برای رنگ آمیزی بهتر است از قسمت بالا شروع کنید و تا پایین ادامه دهید. هنگامی که از بالا شروع به رنگ آمیزی می کنید، رنگ به سمت پایین سرازیر می شود.

شروع از قسمت بالا باعث می شود قسمت هایی که رنگ سرازیر شده است، به خوبی رنگ آمیزی شوند. هم چنین بهتر است از سمت چپ رنگ آمیزی را شروع کنید، چرا که در این صورت احتمال مشاهده قسمت هایی که به خوبی رنگ آمیزی نشده است، بیشتر می باشد.

رنگ کردن

توجه به وضعیت آب و هوایی از دیگر نکات مهمی است که باید در هنگام شروع کار به خاطر بسپارید، زیرا در صورتی که هوا بارانی باشد، باعث پاک شدن رنگ خواهد شد.

برای مثال اگرچه رنگ لاتکس پس از خشکیدن از مقاومت و پایداری بالایی برخوردار است، اما در صورت خیس بودن به راحتی شسته می شود. بنابراین در صورتی که احتمال ریزش باران نیز وجود دارد، بهتر است انجام این کار را به زمان دیگری موکول کنید.

عدم انجام رنگ امیزی در هوای بارانی

بهتر است برای رنگ آمیزی به مکانی که سایه وجود دارد دقت کنید و کار خود را با توجه به حرکت سایه تنظیم نمایید. بنابراین از مکانی که نور خورشید می تابد شروع به انجام کار نکنید و در سایه این کار را انجام دهید. با چرخش خورشید و ایجاد سایه، کار خود را جلو ببرید. برای مثال اگر نور خورشید در هنگام صبح در قسمت شرق می تابد، کار خود را از قسمت غرب شروع کنید.

رنگ امیزی برخلاف جهت نور

کلام پایانی

امیدواریم این نوشته بتواند راهکارهای خوبی را برای رنگ آمیزی نمای ساختمان در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهد. نظرات خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید.