آموزش رویت

ساختمانچی

آیا می دانید چگونه می توان نسبت به رنگ آمیزی ام دی اف اقدام نمود؟ از آن جایی که امروزه بسیاری افراد از ام دی اف در ساخت کابینت آشپزخانه و دیگر موارد استفاده می کنند، آموزش رنگ آمیزی آن و ایجاد نمایی جدید به واسطه انجام این کار می تواند کارآمد باشد. برای آشنایی با چگونگی رنگ آمیزی ام دی اف در ادامه این مطلب از ساختمانچی با ما همراه باشید.

رنگ کردن ام دی اف

مرحله اول: سمباده زنی سطح ام دی اف

آن چه که در ابتدا باید انجام دهید، ایجاد سطحی یکدست در جهت رنگ آمیزی می باشد. به این منظور در ابتدا باید از یک درزگیر مانند ملات گچ در گوشه های کابینت استفاده نمایید.

در جهت انجام این کار می توانید از انگشت خود یا از یک ماله کوچک استفاده نمایید. انجام این کار نیاز به دقت زیادی ندارد، چرا که در نهایت سطح مورد نظر سمباده زده می شود.

عکس آموزش رنگ آمیزی ام دی اف

پس از خشکیدن درزگیر، با استفاده از یک کاغذ سمباده سیلیکون کاربید با درجه سختی متوسط نسبت به سمباده زنی گوشه های ام دی اف اقدام نمایید. برای انجام این کار می توانید از سمباده ای با درجه سختی 220 استفاده کنید.

بهتر است در هنگام سمباده زنی دست خود را زیاد فشار ندهید و از یک فشار متوسط استفاده نمایید. بعد از سمباده زنی، گرد و غبار حاصل از انجام این کار را پاک کنید، چرا که در صورت وجود تراشه رنگ آمیزی به درستی انجام نمی شود.

عکس آموزش رنگ آمیزی ام دی اف

پس از اتمام سمباده زنی گوشه های ام دی اف، با استفاده از یک کاغذ سمباده 120 تمام سطح ام دی اف را سمباده بزنید.

عکس آموزش رنگ آمیزی ام دی اف

پس از این که سمباده زنی ام دی اف به طور کامل به پایان رسید با استفاده از یک پارچه نم سطح ام دی اف را به خوبی پاک کنید.

بخوانید!  چطور صدای جیر جیر پارکت را از بین ببریم؟ [+بررسی علل صدا کردن پارکت]

بعد از انجام این کار اجازه دهید سطح ام دی اف به طور کامل خشک شود. برای پاکسازی تراشه ها می توانید از جاروبرقی نیز استفاده نمایید.

عکس آموزش رنگ آمیزی ام دی اف

مرحله دوم: استفاده از پرایمر

پس از سمباده زنی سطح مورد نظر، نوبت به استفاده از پرایمر می رسد. برای انجام این کار می توانید از یک قلمو رنگ آمیزی استفاده کنید و یک لایه نازک از پرایمر بر روی سطح مورد نظر بزنید. توجه کنید که در گوشه های کابینت به خوبی از پرایمر استفاده شود.

عکس آموزش رنگ آمیزی ام دی اف

بخاطر بسپارید که استفاده از پرایمرهایی مانند پرایمرهای پایه روغنی، الکل و لاک الکل تحت تاثیر خاصیت جذب ضعیف آب توسط MDF قرار نمی گیرند.

زمانی که کار استفاده از پرایمر به پایان رسید، ممکن است به راحتی طرح ام دی اف قابل مشاهده باشد. این امری طبیعی می باشد. در صورتی که از پرایمرهای نامبرده در بالا استفاده نمایید، استفاده از یک لایه پرایمر کافی است.

با این حال برای ایجاد نتیجه بهتر می توانید از دو یا سه لایه نازک پرایمر استفاده نمایید. پس از انجام این کار اجازه دهید پرایمر به طور کامل خشک شود.

عکس آموزش رنگ آمیزی ام دی اف

پس از اینکه پرایمر خشک شد، با استفاده از کاغذ سمباده با درجه سختی پایین نسبت به سمباده زنی سطح مورد نظر اقدام نمایید. بعد از سمباده زنی، سطح مورد نظر باید کاملا یکدست باشد.

زمانی که از سمباده بر روی سطح ام دی اف استفاده می نمایید، ممکن است رنگ آن کمی روشن تر شود؛ اما باید بدانید که پرایمر باید قابل مشاهده باشد. این بدان معناست که از سمباده زنی زیاد سطح ام دی اف خودداری نمایید.

عکس آموزش رنگ آمیزی ام دی اف

همان گونه که گفتیم، این امکان وجود دارد که از سه لایه پرایمر بر روی ام دی اف استفاده نمایید. در صورتی که در نظر دارید از سه لایه پرایمر استفاده کنید، باید بعد از خشک شدن هر لایه نسبت به سمباده زنی اقدام کنید و بعد از پاک کردن سطح آن از گرد و غبار، دوباره از لایه دیگر پرایمر استفاده نمایید.

بخوانید!  چگونه سطوح گرانیتی را تمیز کنیم!

مرحله سوم: رنگ آمیزی ام دی اف

در این مرحله، نوبت به رنگ آمیزی سطح ام دی اف می رسد. برای انجام این کار از دستور العمل روی رنگ استفاده نمایید. در صورتی که در نظر دارید از غلطک برای انجام از این کار استفاده کنید، در نظر بگیرید که غلطک از پرزهای کوتاه برخوردار باشد.

برای دریافت نتیجه بهتر، از دو یا سه لایه رنگ استفاده نمایید. به منظور انجام این کار بعد از هر بار استفاده باید اجازه دهید سطح رنگ به طور کامل خشک شود، سپس به رنگ آمیزی لایه بعد اقدام نمایید. برای انتخاب رنگ بهتر است از یک رنگ پایه روغنی، الکل یا لاک الکل استفاده نمایید.

در صورتی که از پرایمر به خوبی استفاده کنید، رنگ های پایه آب و حلال هر دو به خوبی به سطح ام دی اف، جذب می شوند. با این حال بهتر است از رنگ های پایه آب برای انجام این کار استفاده نکنید.

عکس آموزش رنگ آمیزی ام دی اف

پس از رنگ آمیزی سطح ام دی اف، اجازه دهید رنگ به طور کامل خشک شود. هم چنین توجه کنید که در صورتی که در نظر دارید از دو یا سه لایه رنگ آمیزی استفاده نمایید، باید اجازه دهید رنگ به طور کامل خشک شود و سپس از یک لایه دیگر استفاده نمایید. در این مرحله کار شما به پایان می رسد.

عکس آموزش رنگ آمیزی ام دی اف

کلام پایانی

امیدواریم نکات ارائه شده در این نوشته از ساختمانچی شما را با طریقه رنگ آمیزی ام دی اف آشنا کرده باشد. آیا تا به حال نسبت به رنگ آمیزی کابینت ام دی اف خود اقدام کرده اید؟ اگر نکته ای در این خصوص می دانید، آن را با ما در میان بگذارید.