آموزش رویت

ساختمانچی

سقف کشسان یا آسمان مجازی یکی از پوشش هایی است که هم به عنوان سقف کاذب و هم دیوارپوش کاربرد دارد. سقف کشسان که سقف مجازی سه بعدی نیز نام دارد، حاصل ایده پردازی طراحان ساختمانی می باشد و متقاضیان زیادی را در حوزه دکوراسیون داخلی به خود جذب می کند.

این گونه سقف ها با نام سقف چاپی نیز معروف می باشد، زیرا این امکان وجود دارد که از تصویر مورد علاقه خود برای چاپ بر روی تایل ها استفاده نمایید. با این مقدمه در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بیان جزئیات بیشتر در مورد این محصول می پردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

جنس سقف کشسان

این سقف پارچه ای نوعی سقف کاذب از جنس PVC با ضخامت کمتر از 1 میلی متر است که نمایی شیک و مدرن به سقف ساختمان می بخشد. 90 درصد پارچه ای که در ساخت این سقف به کار می رود از جنس پی وی سی و 5 درصد آن از جنس پلاستی سایزر می باشد.

5 درصد باقی مانده را نیز افزودنی های مجاز تشکیل می دهند. این پارچه کشسان به دلیل خاصیت کشسانی در تولید دیوار کشسان و سقف کشسان کاربرد دارد.

سقف کشسان

انواع سقف کشسان

پارچه هایی که در تولید سقف مجازی مورد استفاده قرار می گیرند دارای تنوع بسیار بالا هستند. هر کدام از این پارچه ها سقفی متفاوت و زیبا را به نمایش می گذارند. اگر بخواهیم انواع آسمان مجازی را نام ببریم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سقف کشسان مات: پارچه ای که در تولید این سقف به کاررفته، نور را به طور یکنواخت پخش می کند. در طراحی های ساده از این نوع سقف استفاده می شود.
  • سقف کشسان براق: این سقف بیشترین میزان نور را از خود عبور می دهد و نقش بسزایی در زیباسازی دکوراسیون داخلی به عهده دارد.
  • سقف کشسان نورگذر: از این نوع سقف در مکان هایی که نیاز به نور طبیعی حس می شود، استفاده می گردد.
  • سقف کشسان ساتن: آسمان مجازی ساتن سقفی مابین مات و براق است و نور را به میزان متوسط از خود عبور می دهد. این سقف در مقایسه با سایر سقف های کشسان کاربرد گسترده تری دارد.
مدل آسمان مجازی

نورپردازی سقف کشسان

یکی از قابلیت های آسمان مجازی امکان اجرای نورپردازی در پشت آن می باشد. همانطور که در نوشته های پیشین ساختمانچی به آن اشاره شد، نورپردازی مهم ترین فاکتور در طراحی داخلی است. تنها عاملی که می تواند سقف کشسان را به زیباترین سقف تبدیل کند، عبور نور است.

بخوانید!  معماری کلاسیک چیست؟

اجرای نورپردازی در پشت این سقف هم به صورت تلفیقی و هم به صورت مجزا صورت می گیرد و میزان عبور نور به نوع پارچه مورد استفاده در سقف بستگی دارد. همچنین بر روی آسمان مجازی می توان انواع لامپ روشنایی نظیر لامپ های LED نصب نمود.

ویژگی های سقف آسمان مجازی

  • این سقف قابل شستشو است و بدون استفاده از مواد شوینده به راحتی تمیز می شود.
  • آسمان مجازی ضد آب است و در برابر بخار مقاومت بالایی دارد، به همین دلیل قابل نصب در استخر و سونا نیز می باشد.
  • نصب این گونه سقف ها بسیار سریع و آسان است و هیچ گرد و غباری در حین نصب تولید نمی شود.
  • گرما و سرما هیچ گونه تغییری در سایز سقف کشسان ایجاد نمی کند.
  • سقف های کشسان قابل جا به جایی هستند و می توان آن ها را به دفعات باز کرد و به مکان دیگری از ساختمان انتقال داد.
  • آسمان مجازی بسیار سبک وزن است و هیچ نوع بار اضافی بر سقف وارد نمی کند.
  • آسمان مجازی برای هر نوع مکانی قابل نصب می باشد از جمله ساختمان های مسکونی، اداری، سرویس های بهداشتی، هتل و استخر.
نورپردازی سقف کشسان

مزایای سقف کشسان

  • این سقف به دلیل دارا بودن قابلیت کشسانی از مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربات ناگهانی برخوردار است.
  • قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری این گونه سقف ها باعث کشش آن ها در برابر فشار و ضربه می شود و از پاره شدگی و آسیب آن ها جلوگیری می کند.
  • هیچ گونه محدودیتی در طرح و رنگ سقف های سه بعدی وجود ندارد. این نوع سقف ها در طیف وسیعی از رنگ با جلوه های مات، اطلسی، متالیک، شفاف و نیمه شفاف تولید می شوند و به دلیل مقاومت بالا در برابر انقباض، سطح آن ها پوسته پوسته نشده و ترک نمی خورد.
  • اکثر اوقات نصب سقف های سه بعدی با نورپردازی همراه است که خود جلوه ای جذاب و زیبا به دکوراسیون داخلی می بخشد.
  • آسمان مجازی برخلاف سایر سقف های کاذب نیازی به تجهیزات آویز ندارند. نحوه نصب آن ها به گونه ای است که یکسری ریل های کوچک بر روی سقف نصب می شوند که از دید افراد مخفی است. بعد از نصب ریل های نگهدارنده به صورت مخفی، لبه های آسمان مجازی درون این ریل ها قرار می گیرند. سپس برای نابودی چروک های سطح آن و هم اندازه نمودن آن با سقف از حرارت و باد گرم استفاده می شود.
  • سیستم آسمان مجازی به نحوی است که بعد از سردشدن تغییر سایز نمی دهد و در همان حالت کش آمده باقی مانده و دچار تغییر حالت نمی شود.
  • این نوع سقف ها در فریم های متنوعی از قبیل سه بعدی، بیضی، مستطیل و منحنی تولید می شوند که متناسب با دکور سقف موردنظر انتخاب می گردند.
سقف مجازی

کاربردهای سقف آسمان مجازی

  • از سقف کشسان می توانید در دکوراسیون داخلی خانه، سقف پذیرایی، سقف آشپزخانه، سقف اتاق خواب و حتی سقف حمام و سرویس بهداشتی استفاده نمایید.
  • استفاده از این نوع سقف ها محدودیت مکانی ندارد و حتی می توانید برای سقف ادارات و سالن های همایش نیز از آسمان مجازی استفاده نمایید.
  • بکار گیری سقف کشسان در مراکز درمانی و بیمارستانی می تواند به کاهش استرس بیماران و افزایش انگیزه و روحیه آن ها کمک کند.
  • استفاده از سقف کشسان در راهروها می تواند حس قدم زدن در طبیعت را در انسان القا کند.
  • با استفاده از سقف آسمان مجازی در مراکز خرید و فروشگاه ها می توانید به زیبایی محل کسب خود کمک کنید و مشتریان زیادی را به خود جلب نمایید.
بخوانید!  10 نمونه طراحی خانه ویلایی

عوامل موثر بر قیمت سقف کشسان

قیمت هر متر سقف کشسان به عوامل مختلفی از جمله ابعاد سقف، دستمزد اجرای آن، جنس قالب و طلق، طرح و کیفیت و نوع چاپ بستگی دارد. همچنین قیمت سقف آسمان مجازی به صورت متر مربع محاسبه می شود.

کلام پایانی

آنچه در این مطلب به بیان آن پرداختیم، معرفی نوعی سقف کاذب به نام آسمان مجازی یا سقف کشسان می باشد. همانطور که در بالا ذکر کردیم این سقف ها سبب زیبا و لوکس‌شدن محیط زندگی یا کار شما می شوند و آرامش و راحتی را برای شما به ارمغان می آورند.

امیدواریم این نوشته بتواند نکات خوب و مفیدی را در مورد سقف کشسان در اختیار شما عزیزان قرار دهد. نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در این باره با ما درمیان بگذارید.

در انتها تعدادی عکس از طرح و نقش های آسمان مجازی برای شما حاضر کردیم که امیدواریم از تماشای آن ها لذت ببرید و به عنوان ایده استفاده نمایید.

سقف آسمان مجازی
طرح کهکشان
طرح آسمان
طرح آسمان شب
سقف کشسان طرح آسمان
سقف مجازی راهرو
سقف مجازی زیبا