آموزش رویت

ساختمانچی

آیا تاکنون به داشتن یک آبنما در باغ یا خانه خود فکر کرده اید؟ همانطور که می دانید فضای باغ یا حیاط باید به گونه ای باشد که مکان خوبی برای هم نشینی با دوستان و خانواده فراهم کند.

از جمله ایده هایی که می توان برای طراحی حیاط از آن استفاده کرد، ساخت یک حوضچه و آب نما می باشد. استفاده از یک حوض و آبنما در محوطه های باز مانند حیاط و باغ ایده ای بسیار جذاب و منحصربفرد می باشد.

این کار باعث ایجاد فضایی آرام بخش و دنج می شود و فضای خوبی برای هم نشینی با خانواده و دوستان فراهم می کند. مزیتی که استفاده از یک آبنما نسبت به حوض دارد در این است که استفاده از آبنما یکنواختی موجود در فضا را نیز در هم می شکند و نمای زیباتری ایجاد می کند.

طراحی آبنماها بسیار گسترده می باشد و گزینه های زیادی برای استفاده از آن ها در مقابل شما قرار دارد. این طراحی می تواند کاملا شکل طبیعی یا آرتیستیک داشته باشد و این امر به سلیقه شما و فضایی که قصد طراحی آن را دارید، بستگی دارد.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید تا با انواع آب نما و مزایای استفاده از آن ها آشنا شوید.

انواع آبنما خانگی

آبنما خانگی

طراحی آبنما در خانه می تواند نمای زیبایی ایجاد نماید. استفاده از این المان می تواند به نوعی دعوت از طبیعت به خانه بوده و فضایی سرزنده به ارمغان آورد. نمونه های مختلفی از آبنمای خانگی وجود دارد. برای مثال آبنمای سنگی و حوض آبنما نمونه ای از آبنماهای خانگی می باشند.

مزایای استفاده از آبنما

آبنماها علاوه بر ایجاد فضایی زیبا و چشم نواز، باعث ایجاد فضایی آرام نیز می شوند. وجود چنین المانی در فضای باغ باعث می شود، لذت کنار هم بودن در فضای باغ دوچندان شود.

شاید بتوان گفت که استفاده از آب نما کلیدی ترین نکته برای ایجاد فضایی مناسب می باشد. در ادامه به برخی از مزیت هایی که استفاده از آبنما در پی دارد، اشاره می کنیم.

  • جریان مداوم آب در آبنما باعث می شود که آب همیشه تمیز باقی بماند. این کار باعث افزودن اکسیژن بیشتر به فضای باغ یا حیاط خلوت نیز می شود.
  • استفاده از یک آبنمای زیبا گزینه ای در جهت لوکس سازی محوطه های باز محسوب می شود.
  • اگر زمانی قصد فروش باغ خود را داشته باشید، این آبنما باعث افزایش قیمت باغ خواهد شد.
بخوانید!  جذاب ترین ایده های طراحی باغ ویلا کوچک

ایجاد نمایی متفاوت در باغ یا حیاط با استفاده از آب نما

با افزودن یک آبنما به محوطه باغ یا حیاط خلوت، به طور قطع فضا تغییر بسیار چشمگیر و مثبتی خواهد کرد. با این کار ارزش باغ و یا خانه شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. صدای آب نیز باعث ایجاد آرامش می شود و فضای مناسبی برای ریلکسیشن ایجاد می کند.

ایجاد نمای متفاوت

ایجاد فضای مناسب برای هم نشینی با خانواده

استفاده از یک آبنمای زیبا باعث ایجاد محیطی دلنواز برای هم نشینی با خانواده و دوستان می شود. صرف غذا در چنین محیطی نیز بسیار خاطراه انگیز خواهد شد.

نکته مثبت در مورد استفاده از آبنماها، این است که می توان آن ها را در هر نقطه ای که تمایل دارید، قرار دهید. برای انجام این کار بهتر است آبنما را در مکانی که فضای کافی در اطراف آن برای نشستن وجود دارد، نصب کنید.

ایده های طراحی آب نما

اگر قصد استفاده از آبنما در محوطه سازی حیاط یا باغ را دارید، تمام آن چه که نیاز دارید، استفاده از خلاقیت خود در این زمینه می باشد. با یک نقشه ساده می توانید از یک آبنمای خوب بهره ببرید و محیط زیبایی برای خود و خانواده فراهم کنید.

در ادامه به بیان برخی از این ایده ها می پردازیم.

  • استفاده از گیاهان در اطراف آب نما و سنگ های تزئینی مناسب محوطه باغ، ظاهر بسیار زیبایی به آبنما می بخشد.
  • استفاده از سنگ هایی با ابعاد مختلف، نمای طبیعی تری ایجاد می کند.
  • اندازه آبنما حتما نباید بزرگ باشد و استفاده از یک آبنمای کوچک نیز می تواند مؤثر واقع شود. اگر برای شما مقدور باشد که آب نما را در نزدیکی استخر یا حوض بسازید، در این صورت زیبایی آن دوچندان خواهد شد.
  • استفاده از رنگ های مختلف نیز می تواند در ساخت یک آبنمای زیبا به شما کمک کند.
  • آب نما می تواند به عنوان نقطه کانونی در حیاط خلوت یا باغ نیز در نظر گرفته شود. اگر برای شما امکان دارد می توانید آبنما را در نقطه ای که بیشتر در معرض دید قرار دارد، نصب کنید و سایر المان ها را با توجه به آن طراحی نمایید.
  • شما می توانید با ساخت یک حوض و قرار دادن آبنما در بالای آن زیبای آن را دوچندان کنید.
  • برای ساخت آبنما می توانید از چوب نیز استفاده نمایید. این کار باعث دوچندان شدن زیبایی آبنما نیز می شود.
  • اجرای یک روش نورپردازی مناسب در کنار استفاده از آبنما باعث ایجاد نمایی بسیار زیبا می شود.
  • کاشت درخت و گل های تزئینی در اطراف آبنما نیز از ایده های کاربردی می باشد و به زیبایی آبنما می افزاید. اگر در اطراف آن مکانی برای کاشت درخت وجود ندارد می توانید از گلدان های بزرگ و کوچکی که در آن گیاهان آپارتمانی کاشته شده است، استفاده نمایید.
ساخت آبنما

نکات مهم در استفاده از آبنما

استفاده از آب نما باعث ایجاد فضایی متفاوت خواهد شد. شما می توانید با استفاده از خلاقیت خود و کمک از یک متخصص برای ساخت یک آبنمای زیبا اقدام نمایید.

بخوانید!  ایده های طراحی باغچه کوچک ویلا و حیاط[+آموزش ساخت باغچه]

آبنما اِلمانی منحصربفرد و زیبا در ایجاد محیطی سرزنده می باشد. با ساخت چنین فضایی محیطی مناسب برای هم نشینی خانواده و دوستان فراهم خواهد شد.

هم چنین این کار محیطی مطلوب در جهت ایجاد فضایی آرام بخش ایجاد می کند. ایده های زیادی برای طراحی یک آبنمای زیبا وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها و مطابق با سلیقه و خلاقیت خود به طراحی آن بپردازید.

همان طور که گفتیم شما می توانید آبنما را در هر نقطه ای که در نظر دارید نصب کنید و از صدای جریان آب که باعث ایجاد آرامش می شود، لذت ببرید.

بهتر است نصب آب نما در مکانی که فضای مناسبی برای هم نشینی خانواده و دوستان فراهم می کند، انجام شود. با استفاده از آبنما می توانید نمای زیبایی در حیاط خلوت یا باغ ایجاد کرده و از استفاده آن لذت ببرید.

عوامل موثر بر قیمت آبنما

آب نما را می توان با توجه به ابعاد، طرح، متریال و سایر ویژگی هایی که دارد در قیمت های مختلفی تهیه نمود. برای مثال آبنماهایی که ریموت کنترل دارند قیمتشان بیشتر است و یا آبنماهای بزرگ تر، گران تر از نمونه های کوچک می باشند.

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی انواع آبنما، مزایا آن ها و همچنین ایده های طراحی آبنما در خانه و باغ پرداختیم. امیواریم از مطالعه این نوشته لذت برده باشید. اگر شما نیز در حیاط خانه، ویلا یا باغ خود از این المان زیبا استفاده کرده اید، عکس های آن را برای ما ارسال نمایید.